Mikä lasketaan hyväksi palkaksi
Kommentit (14)
Palkalla ei niin väliä, mutta veroja paljon alemmaksi. Itse tienaan 8000€/kk. Olisi muuten Ok, mutta verot ihan hulluja. Tuet pois ja verot alas, paska maa tämä Suomi.
Turha tuijottaa bruttopalkkaa. Vertailu voidaan tehdä vähentämällä siitä verot ja veroluonteiset maksut, sekä vähennysten jälkeen jäävät tulonhankkimiskulut. Todellinen nettotulo on se, mikä palkan suuruuden ratkaisee.
Sellainen palkka, jolla tulee toimeen ja jää säästöönkin jotain vanhuuden varalle.
Se on semmonen mikä saa suupielet hymyyn!
Nettopalkka miinus kaikki menot, jos loppusumma jää yli 2 tonniin, se voidaan laskea hyväksi tuloksi.
3000e on sellainen jolla tulee toimeen. Mutta jos asut pks alueella ja haluat mm. omistusasunnon niin tekee jo tiukkaa vaikka olisi kaksi aikuista noilla tuloilla. 5000+ alkaa olla jo ihan hyvä palkka, mutta silläkin yksi ihminen maksaa asunnon, auton tms, ei mitään luksusta.
Alle 4000 €/kk on huono palkka.
4000-8000 €/kk keskitaso.
Yli 8000 €/kk hyvä palkka.
Mulla on n. 6000€ / kk palkka, se on mielestäni ihan hyvä.
Tulisin toimeen pienemmälläkin, mutta en valita. :)
Kumma, että vauvapalstalla kaikki ovat lentäjälääkäreitä, jotka tienaavat 6000€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että vauvapalstalla kaikki ovat lentäjälääkäreitä, jotka tienaavat 6000€ kuussa.
En tunne yhtään sellaista, en edes noita erikseen.
Mulla kuitenkin sellanen rakennusteollisuudessa, talotekniikan puolella.
Tällee pienipalkkaisena jos saat yli 2000 verojen jälkeen kouraasi tilipäivänä, niin mun mielestä sulla menee hyvin.
Enemmän. 5000-6000 alkaa olla kohtuullinen.