Vaikka olet aivopesty ja tyhmä, älä silti ole julma pienelle lapselle =(
Kyllä kuvotti tänään äiti, joka kylmästi heitti lapsensa askarteleman joulutontun opettajan pöydälle ja sanoi: " Tuota en ota!"
Tiedän, että nämä vanhemmat ovat jehovantodistajia, mutta oliko pakko olla noin kalsea?!
Tämä pieni ekaluokkalainen halusi välttämättä tehdä samanlaisen tontun, kuin kaverinsakin.
Kommentit (27)
Vai saiko kyseinen ope sanaa suustaan... - tuskinpa.
Vierailija:
ISLAMILAISTEN JUTTUJA: TURHA HEITTÄYTYÄ MARTTYYRIKSI JA HAUKKUA ÄITIÄ KUN ON ITSE MOKANNUT SAMA KUIN ANTAISI ALLERGISELLE JOTAIN MITÄ VANHEMMAT OVAT KIELTÄNEET JA VALITTAISI SITTEN ETTÄ ÄITI EI ANTANUT SYÖDÄ VAIKKA LAPSEN TEKI MIELI KUN MUUTKIN. MINÄ EN KEHTAIS ÄIDILLE NAAMAANI NÄYTTÄÄ JOS OISIN TUPUTTANUT VAKAUMUKSEN VASTAISTA USKONTOA LAPSELLE. LTO
Ääliö
Vierailija:
Tonttuaskarteluihin yms " jeesustelemattomiin" joulujuttuihin lapsemme saavat tarhassa osallistua, vietämmehän joulua kotonakin, perhejuhlana ilman uskonnollisia elementtejä.
Että JOS tarinasi olisi totta niin oikea jehovan todistaja äiti ei ikimaailmassa reagoisi tuolla tavalla, vaan selittäisi ystävällisesti tarhantädille, että miksei heidän perheessä vietetä joulua, todistusta nääs. Ja olisi sen jo aikapäiviä sitten selittänyt tarhan henkilökunnalle ennen kuin mitään tonttuja askarrellaan.
Sitäpaitsi JOS tarinasi olisi totta niin olisi fiksu pikkutyttö jehovan todistaja perheessä kasvaessaan jo itsekin oma-aloitteisesti kieltäytynyt askartelemasta tonttuja.
En usko pätkääkään sinun provostasi ap...ehei..
Ai niin ja miksei jehovan todistajat vietä joulua kysyi joku.
Yksinkertaisesti siksi että joulu on alunperin pakanallinen auringonjumalalle omistettu irstas riittijuhla jolloin mässäiltiin ja annettiin lahjoja:-)Sille on vaan myöhemmin muutettu " kristilliseksi" keksimällä että Jeesus oisi muka syntynyt jouluna, jotta kaikki pakanat saatais käännytettyä kristillisyyteen. 24.12 on oikeasti pakanajumalan syntymäpäivä. Tosi on että Raamatussa ei edes mainita Jeesuksen syntymäpäivää. Mutta laskennallisesti ja muiden faktojen perusteella Jeesus on todennäköisesti syntynyt myöhäissyksyllä lokakuussa.
Ja koska näin ollen Joulu ei ole kristillinen juhla vaan pakanallista alkuperää niin miksi viettää sitä?
Vietätte Kristuksen syntymäjuhlaa ilman uskonnollisia elementtejä. Just joo.
Tonttuaskarteluihin yms " jeesustelemattomiin" joulujuttuihin lapsemme saavat tarhassa osallistua, vietämmehän joulua kotonakin, perhejuhlana ilman uskonnollisia elementtejä.
Vierailija:
ja vielä pimeämpiä ovat ihmiset, jotka hullunkiilto silmissään pitävät kiinni näistä harhaisista periaatteistaan.Kuin pimeimmältä keskiajalta joidenkin touhu.
Itse uskon kuten uskon, ja lapseni saa siitä huolimatta tehdä kristinuskon mukaisia askarteluja muiden muassa ja saa tehdä vaikka islam-aiheisia jos sellainen tilaisuus sattuisi.
Minulle uskonto ei ole mikään ehdoton laki, joka on lapsellekin väkisin syötettävä, hullua touhua, sanon minä!
Ei varmasti uskonnon nimissä sodittaisi jos useimmat ajattelisivat näin. Suurin osa kuitenkin aivopestään jo vauvasta lähtien, joten tähän tuskin koskaan päästään...
Ap:n aloitukseen kuitenkin. Olen sitä mieltä, että vanhemmilla kuitenkin on se viimekäden oikeus (ylivalta) valita lapsensa vakaumus ja koska jehovat eivät vietä joulua OLLENKAAN, on tuo tonttu myös kielletty ilman, että sen tarvitsee uskontoon liittyä. (vaikka siitä uskonnosta juontaakin juuret tuon joulun viettämättömyyteen)
ja vielä pimeämpiä ovat ihmiset, jotka hullunkiilto silmissään pitävät kiinni näistä harhaisista periaatteistaan.
Kuin pimeimmältä keskiajalta joidenkin touhu.
Itse uskon kuten uskon, ja lapseni saa siitä huolimatta tehdä kristinuskon mukaisia askarteluja muiden muassa ja saa tehdä vaikka islam-aiheisia jos sellainen tilaisuus sattuisi.
Minulle uskonto ei ole mikään ehdoton laki, joka on lapsellekin väkisin syötettävä, hullua touhua, sanon minä!