Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen suunnittelemat asumistuen leikkaukset iskevät kovimmin Helsinkiläiseen pienituloiseen vuokra-asunnossa asuvaan.

Vierailija
21.08.2023 |

Hallitus rankaisee myös jos tekee töitä- muiden leikkausten lisäksi asumistuen kolmensadan euron suojaosa poistetaan. Jatkossa ei voi tienata kolmea sataa euroa kuukaudessa ilman, että se laskee asumistukea.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalojen omistajat saavat osansa jättimäisenä kiinteistöveron korotuksena.

"Verotuspommi jopa +40%"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/verotuspommi-asunnon-omistajalle-jo…

Jos saat potkut uusilla lakiin kirjattavilla huuhaaperusteilla ja omistat velkaosuuksisen asunnon, olet kohta kusessa. Siis amerikkalaiseen "muuta perheinesi autoon" - tyyppisesti kusessa.

Kiva juttu täällä kylmässä peräreiässä jossa on talvi 80% vuodesta.

Vierailija
22/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä saanut mitään tukia enkä ollut päivääkään työttömänä. Eikä mulla ole edes mitään koulutusta, no ylioppilas. Enkä ole siivooja enkä puhelinmyyjä. Töitä kyllä tekevälle löytyy, ei tarvi narista kelan suuntaan. Päässäkin on ehkä vikaa ja reuma vaivaa mutta se ei ole syy jäädä himaan valittamaan. Ei vaan ymmärrä näitä luuseripaskoja.

Päässä on todella  vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole yllätys että hallitus kurittaa kaikista heikoimpia mutta onkohan ns keskiluokka ymmärtänyt että myös he luopuivat nyt turvaverkostaan?

Nyt jos putoat, putoat korkealta ja kovaa. Ja perhe siinä samalla.

Vierailija
24/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä iske. En mä esim saa asumistukea ollenkaan. Pitää olla ihan olemattomat tulot, että asumistukea saa eikä Helsingissä asu sellaisia muutenkaan.

Miksi kirjoitat asioista, joista et tiedä mitään? Helsingissä asuminen on niin kallista, että asumistukeen joutuvat turvautumaan myös monet muut, kuin ne "olemattomilla tuloilla" elävät. 

Itse maksan korkojen ja vastikkeiden nousun jälkeen 70-neliöisestä lähiöasunnostani 1700€/kk.  Tienaan vähän alle mediaanin ja olen kahden lapsen lapsen yh. Todellakin olisin tarvinnut asumistuen (jota aloin nyt korkojen järkyttävän nousun takia saada), mutta omistuasujiltahan se lakkautetaan kokonaan. Asunto menee myyntiin meilläkin, revin lapset irti kouluista ja kavereista ja muutan työttömäksi maalle. Helsingissä alallani on työvoimapula, mutta ilmeisesti meitä ei silti tänne kaivata. 

Hallituksen politiikka on paitsi ihmilillisesti, myös rationaalisesti täysin kestämätöntä. 

Vierailija
25/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä iske. En mä esim saa asumistukea ollenkaan. Pitää olla ihan olemattomat tulot, että asumistukea saa eikä Helsingissä asu sellaisia muutenkaan.

Mun bruttopalkka oli yli 3500 ja sain asumistukea 950 euron vuokraan muutama vuosi sitten. Kolme lasta vaikutti aika paljon.

Vierailija
26/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Hesarissa esitellään näitä ns. pienituloisia.

Tänäänkin kerrotaan opiskelijasta, jonka mielestä heillä pariskunnalla on oikeus isoon asuntoon, koska pitää olla opiskelurauha. Ei sitten ole ikinä kuullut kirjastoista??? Niitä on Helsingissä joka nurkalla.

Vierailija
27/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin siltä, että suuri osa näistä on ihan itse aiheuttaneet ongelmansa. Kolmen lapsen yh tms

Vierailija
28/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä pidä. Yrittäjät mm saa edelleen as.tuen yel tulon perusteella. 700e saanut as.tukea vaikka rahaa tulee 5000e kk plus omat tuet.

Vierailija
29/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin siltä, että suuri osa näistä on ihan itse aiheuttaneet ongelmansa. Kolmen lapsen yh tms

Niin toinen osapuoli on täysin syytön. Mene nyt vit tuhun.

Vierailija
30/30 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat asioista, joista et tiedä mitään? Helsingissä asuminen on niin kallista, että asumistukeen joutuvat turvautumaan myös monet muut, kuin ne "olemattomilla tuloilla" elävät. 

Itse maksan korkojen ja vastikkeiden nousun jälkeen 70-neliöisestä lähiöasunnostani 1700€/kk.  Tienaan vähän alle mediaanin ja olen kahden lapsen lapsen yh. Todellakin olisin tarvinnut asumistuen (jota aloin nyt korkojen järkyttävän nousun takia saada), mutta omistuasujiltahan se lakkautetaan kokonaan. Asunto menee myyntiin meilläkin, revin lapset irti kouluista ja kavereista ja muutan työttömäksi maalle. Helsingissä alallani on työvoimapula, mutta ilmeisesti meitä ei silti tänne kaivata. 

Hallituksen politiikka on paitsi ihmilillisesti, myös rationaalisesti täysin kestämätöntä. 

Nyt tosi moni omistusasuja taloyhtiöissä ja omakotitaloissa on alkanut saada tai on alkamassa saada asumistukea, koska asuntolainan korot niin korkeat ja vastukkeetkin kohonneet.

Asumistukea omistusasuntoon saanee ainakin vielä vuoden siirtymäajan, vaikka hallitus sen kaudellaan poistaisikin, ehkä pidempäänkin. Senkin jälkeen toimeentulotukea saa myös omistusasuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän