Kannattaako raskaana ollessa alkaa syömään masennuslääkkeitä
Olen nyt 15viikolla ja neuvolassa testitulokset oli hälyttävän korkeat (se testi missä arvioidaan omaa jaksamista ja olotilaa). Myönnän että ajatukset pn välillä sysimustat. Olen saamassa keskusteluapua neuvolasta, olikohan perhetyöntekijä ja psykologi. Omassa menneisyydessä lastensuojelu ja traumataustaa. Siksi varmaan niin panikoin ja ahdistun näihin äidin saappaaisiin astumista.
Mutta niin, parantaako ne masennuslääkkeet oikeasti oloa?
Kommentit (6)
Kuule noista asiosta,puhut ihan läkrin kanssa ja heti.Tällä ei ole läkäreitä,ei sairaan hoitajia.Et voi ajatella vertaistukea asiassasi.Jokainen ihminen on yksilö,jokainen raskaus erinlainen.Mikä sopii yhdelle,ei sovi toiselle,Niin se vaan menee.
Kokeile ensin sitä keskusteluapua ja traumaterapiaa. Voi olla että nyt tämä uusi tilanne on laukaissut masennukset. Ajattelen vaan että kun lapsesi saa verenkierronkautta niitä masennuslääkkeitä ennen syntymäänsä niin mietin miten mahtaa selvitä ilman.
Siis neuvola itse tarjosi näitä masennuslääkkeitä. Eikö ne ole asiantuntijoita mitä odottavalle äidille määrää/suosittelee ja mitä ei.
Kannattaa vedellä niitä oikein kunnolla, niin syntyy todella iloinen vauva.
Miksi menit poikimaan hullu ? Eikös sen voi vielä keskeyttää neljännellä kuulla. Lisää hulluja tulossa.
Parantaa. Jos lääkkeitä voi syödä raskausaikana, syö.
Vauvalle parempi, että olet tyytyväinen ja rauhallinen. Stressihormonitasosi heijastuu lapseen.