Hienojakoisin ja pehmein raejuusto?
En tykkää varsinaisesti raejuustosta, mutta haluan alkaa käyttämään sitä puurossa. Mikä olisi parhaiten puuroon katoava raejuusto, jonka suutuntuma ei erottuisi puuron joukosta kovasti?
Kommentit (28)
Maatilan raejuusto on kaikista pehmein.
Keso.
Ikävöin vieläkin muinaista cottage cheese nimellä myytyä raejuustoa. Oli ihanan hienojakoista.
Tykkään Kotimaista-merkin laktoosittomasta. Mukavan pehmeää ja kermaista. Laktoosipitoiset toki halvempia, mutta niitä en ole voinut syödä yli 10 vuoteen, joten en tiedä millaisia.
Kerro jos löydät. Minä vihaan raejuustoa ja kaikissa on ihan hirveä suutuntuma ja maku. Puuron kanssa maistuu ihan oksennukselta.
Kokeile ricottaa, se voisi olla enemmän mieleesi.
Kesolla oli joskus pienempää raetta, mutta en ole ostanut moneen vuoteen, koska en tykännyt siitä että oli niin pienirakeista.
Vierailija kirjoitti:
Kerro jos löydät. Minä vihaan raejuustoa ja kaikissa on ihan hirveä suutuntuma ja maku. Puuron kanssa maistuu ihan oksennukselta.
Mun mielestä se ei maistu puuron seassa miltään, mutta häiritsee jos on palleroita, jotka tuntuu
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tuplasti kaloreita, joten se ei käy. Mukavan hienojakoiselta kyllä näyttää!
-ap
Raejuuston sekaan sopii hyvin valkosipulimurska.
Taas joku idiootti kommentoimassa.[/quote]
Ole armollinen itsellesi.[/quote]
Onko pakko pitää ketjussa tai nostaa se ällöviesti taas esille vaikka se on jo poitettu!?
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Kotimaista-merkin laktoosittomasta. Mukavan pehmeää ja kermaista. Laktoosipitoiset toki halvempia, mutta niitä en ole voinut syödä yli 10 vuoteen, joten en tiedä millaisia.
Lidlin laktoositon raejuusto on yhtä hyvää kuin toi kotimaista laktoositon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkka laktoositon on kanssa samanlaista kun yllä mainitut kaksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Juustoa puuroon? En ymmärrä.
Proteiininlähde, pitää nälkää paremmin. Mä en jotenkin näe raejuustoa varsinaisesti juustona vaan enemmänkin rahkan tyyppisenä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkka laktoositon on kanssa samanlaista kun yllä mainitut kaksi muuta.
Näyttää olevan saman valmistajankin paitsi Lidlin tuotteesta en tiedä.
Raejuusto kovettuu lämpimässä, eli jos laitat sitä lämpimään puuroon, silloin ne rakeet saa enemmän suutuntumaa. Mitä jos laittaisit rahkaa puuron sekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustoa puuroon? En ymmärrä.
Proteiininlähde, pitää nälkää paremmin. Mä en jotenkin näe raejuustoa varsinaisesti juustona vaan enemmänkin rahkan tyyppisenä
-ap
Maitorahkakin on oikeasti juusto.
Vierailija kirjoitti:
Raejuusto kovettuu lämpimässä, eli jos laitat sitä lämpimään puuroon, silloin ne rakeet saa enemmän suutuntumaa. Mitä jos laittaisit rahkaa puuron sekaan?
Teen itseasiassa tuorepuuroa eli kylmänä syön
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tuplasti kaloreita, joten se ei käy. Mukavan hienojakoiselta kyllä näyttää!
-ap
Pihistä ne kalorit jostain muusta mässystä, jos pitää laskea kaloreita. Mutta eikös se ole vanhanaikaista laskea kaloreita? Helpommalla pääset, kun vahdit hiilarien määrää ja laatua.
Ulkomaiset taitaa olla hienojakoisempia kuin suomalaiset. Olisko Lidlillä joku semmoinen.