Mitä kivaa vaimolle kotiin kun tulee vauvan kanssa kotiin sairaalasta.
Pääsevät aikaisintaan loppuviikosta kotiin. Miksi syntyi tänään ja synnytys muistutti enemmän kidutusta kuin synnytystä. Haluan että kotiin paluu on mahdollisimman mukava.
Kommentit (679)
Miksi tällaista lässyä aloitusta on plussattu näin paljon? Miehen kuuluu lähteä kaljalle, kun nainen tulee vauvan kanssa kotiin. Sillä osoitetaan naiselle naisen paikka.
Mikset oo sairaalassa äidin ja vauvan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Muista hankkia olohuoneeseen pölkkyjä jotta voitte mennä aina täysillä mäntyjä päin!
Ja monta kertaa. Harvoin enää kuudeskaan kerta onnistuu vaan epäonnistuu kuten aiemmatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin toki siivota ja laittaa ruokaa.
Ajattelin jos vaimolle ostaisi Gantin raidallinen huovan mitä keväällä himoitsi. Voi sitten siihen kietoutua vauvan kanssa. On tikkien takia varmasti kipeä joten särkylääkettä ajattelin että panadolia/ Buranaa pitää ostaa.
Tuoreita marjoja voisin kanssa ostaa ja hakea Neuhaussilta konvehteja. Ja ehkä sohvalle pari parempaa tyynyä jotta saa mukavan asennon imettää.
Alkoholitonta olua voisin ostaa paritölkkiä ihan vaan varalle.
Onko tämä nyt ihan pöhkö idea.
Ihan voit ostaa alkoholillista olutta, jos vaimosi oluesta tykkää. Skumppa on myös kiva yllätys kotiin tulevalle.
Minusta tärkeintä oli se että mieheni oli läsnä ja avuksi, en mä mitään arjen askareita tai ruokia hupmannut edes ajatella. Hän niitä varmasti teki, mutta eipä jäänyt mieleen.
Sit kun vaimosi jaksaa, vietätte aikaa kotona ihan kaksistaan vauvan nukkuessa, se on tärkeintä.
Vuohi olisi hieno lahja vaimolle.
Näin miehenä totean että siisti koti, ruokaa ja herkkuja (joista vaimo tykkää), eikä ole välttämättä saanut raskaana ollessaan. Ehkä kukkia. Ja että otat heti kopin vauvanhoidosta ja annat vaimon lepäillä, mikäli itse tahtoo. Jatkossa myös, muista osallistua hoitamiseen tasapuolisesti. Eipä siinä muuta tarvitse. Niin ja pusuja, kehuja ja hellyyttä. Äidille ja lapselle.
Tsemppiä ja onnea! :)
Vierailija kirjoitti:
Siisti koti, jääkaappi täynnä ruokaa, erilaista juotavaa (alkoholiton olut esimerkiksi auttaa maidon nousussa ja muutenkin on kokoajan jano) ja herkkuja.
Huolehdi, että kotona on kaikki valmiina vauvaa varten. Vaipanvaihtopiste valmiina jne.
Alkoholiton olut?!
Oletko kuullut, että maito nousee säännöllisellä ja monipuolisella ravinnolla. Vesi on paras janojuoma.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi että kotona on siistiä eli siivoa ajoissa. Pyykkejäkin voisit pestä ettei pyykkikori pursua valmiiksi.
Kysy vaimoltasi mitä ruokia toivoisi saavansa kun kotiutuu eli voisit käydä valmiiksi kaupassa ja tietty valmistat ne ruuat sitten kanssa.
Osta kotiin valmiiksi jotain herkkuja joista vaimosi tapaa tykätä (ei sinun vaan vaimon lemppareita siis). Erityisesti juomista on hyvä olla koska jokaisen imetyksen päälle olisi hyvä juoda 2dl nestettä että maitoa riittää.
Kysy vaimoltasi tarvisiko kotiin hankkia jotain valmiiksi esim tiettyjä vaippoja vauvalle tai imetykseen kertakäyttö suojia ym.
Itse tiedät parhaiten tykkääkö vaimosi kukista tai koruista. Itselleni kumpikaan noista ei olisi ollut oikein toimiva juttu. Mutta siisti koti, jääkaappi täynnä ja hyväntuulinen mies olisi se juttu.
Vesi on paras janojuoma!
Vierailija kirjoitti:
Itse halusin muistaakseni juustokakkua (vai kermakakkua) ja shamppanjaa. Oli hyvää. Karkkipussin salmiakkeineen otin jo synnärille. Onnea!
Minä halusin perinteisen Saarioisten maksalaatikon 😂
Osta 50 Punaista ruusua keittiön pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Nuo mitä monet ovat sanoneet, eli siivous, valmiiksi ruokaa ja osallistuminen lapsen hoitoon, että tuore äiti saa levätä. Se mikä on sopivaa lisähemmottelua onkin sitten vaimostasi kiinni.
En tiedä olenko ollut poikkeus, mutta jaksoin kaikkien synnytysten jälkeen huolehtia itsestäni, levosta, pyykeistä, ruuan laitosta, lapsista ym. ilman hössötystä.
Puolisoni kanssa teimme/tehdään asioita yhdessä hänen tullessa töistä ja vapaa-aikana. Lapsia 4 ikää jo yli 50v.
Synnytyssairaalasta lapsen kanssa kotiin palaava vaimo ilahtuisi satavarmasti jos perheen autoon ostettaisiin uudet kevytmetallivanteet ja kitkarenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mitä monet ovat sanoneet, eli siivous, valmiiksi ruokaa ja osallistuminen lapsen hoitoon, että tuore äiti saa levätä. Se mikä on sopivaa lisähemmottelua onkin sitten vaimostasi kiinni.
En tiedä olenko ollut poikkeus, mutta jaksoin kaikkien synnytysten jälkeen huolehtia itsestäni, levosta, pyykeistä, ruuan laitosta, lapsista ym. ilman hössötystä.
Puolisoni kanssa teimme/tehdään asioita yhdessä hänen tullessa töistä ja vapaa-aikana. Lapsia 4 ikää jo yli 50v.
Mitä tämä tarkoitti? Jaksoit tehdä kaikki kotityöt kotona ilman hössötystä? Mitä ne asiat olivat mitä teitte yhdessä, siis kotitöitä vai ei kotitöitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu?
Hyvää.
Itse riipaisin kunnon varpajaiskännit, eli olin pari kuukautta pelti kiinni. Mitään en muista saati myönnä, mutta esitutkintapöytäkirjan mukaan olin läpsinyt eukkoa ja vaatinut saada tietää kuka on lapsen biologinen isä.
Jos tykkää, niin sushia, salmiakkia ja shampanjaa!
Päivittelen tässä tilannetta, kun vaimon toipuminen synnytyksestä on alkanut näyttää lupaavammalta. Viime päivinä hän on alkanut antaa selkeitä ohjeita siitä, mitä hän haluaa sairaalaan ja kotiin tuotavan.
On hienoa nähdä vaimon vahvistuvan. Tiedän, että hän haluaisi jo tulla kotiin ja aloittaa normaalin elämän uuden perheenjäsenemme kanssa mutta tarvitsee edelleen paljon tukea. Mutta nyt ei ole aika laukoa vitsailuja tai painostaa seksiin tai lähteä juhlimaan. Päinvastoin, annetaan hänelle tilaa levätä ja toipua rauhassa.
Ollaan tukena, autetaan tarvittaessa ja nautitaan tästä uudesta luvusta elämässämme. Jätetään ne paska puheet ja vitsailut vihdoin tästä ketjusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikset oo sairaalassa äidin ja vauvan kanssa?
Koska en ole lääkäri, kätilö, hoitaja, laitossiivooja tai synnyttäjä.
Siisti koti, puhtaat petivaatteet. Mukavaa että ajattelet häntä. Älä missään tapauksessa painosta seksiin.