Onko joku parantunut mustasukkaisuudesta?
Kommentit (26)
Aloittajalle. Mistä se mustasukkaisuus on alkanut nykysuhteessa, kai sen joku tilanne on laukaissut? Mitä tapahtui, kun huomasit olevasi mustasukkainen? Millaisia ne mustasukkaiset ajatukset olivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattamalla omaa itseluottamusta
Tämä.
Joo, tämä. Mut silti tää on niin ärsyttävä neuvo. Jokainen tajuaa tämän ja kasvattaisi heti itseluottamustaan mielellään, jos vaan edes yksi tätä neuvoa jakava ihminen maailmassa joskus kertoisi että miten.
Mustasukkasuus on se mikä pyörii omassa päässä. Kun ajattelet toisen tekevän jotain, niin se ajatus kasvaa ja muuttuu epätodeksi. Jos luotat kumppaniisi eikä hän ole ikinä tehnyt sellaista, että pitäs olla mustasukkanen tai jääny kiinni mistään, niin ajattele asiaa sillai, että tekisitkö sinä jotain sellaista mikä laukasee mustasukkasuuden tunteen hänelle. Tarkoitan tällä sitä, että flirttailisitko jollekin tai pyytäisitkö, vaikka jonkun tyypin kahville. Jos et esim noita kahta asiaa itse tekisi, niin tuskin se kumppanisikaan tekee. Toi oli vaan esimerkki. Moni on kokenut tai nähnyt jotain ikävää tai kuullut, että kaverin kumppani on sellanen ja tollanen, niin sitä saattaa itse rupee ajattelee samanlailla, että tekeekö oma kumppani niin.
Mun avovaimo oli suhteen alussa niin pahasti mustasukkanen, että meinasin puhaltaa pelin poikki. Hän on kokenut edellisessä suhteessa kaikki kusetukset jne ja se heijastu sieltä minuun, vaikka heidän suhde oli loppunut jo 5v ennen meitä.Minä vaan laukasin ne muistot. Selitin hänelle, että en minä ole sellainen enkä ole. Meillä meni pitkäään ennen kuin hän luotti ja ymmärsi sen asian. Naapurin rouva, kun vei roskat ja tervehti minua, niin meillähän oli jotain säpinää avokin mielestä.
Toinen paha asia on valehtelu jatkuvasti. Kova valehtelija ei usko ketään ja sellainen epäilee koko aika kaikkia, koska se itse valehtelee ja tietää sen olevan valetta mitä muille satuilee. Sellainen kääntää omassa päässä kaiken valheeksi mitä muut sanoo. Hän ei usko mihinkään. Sellaselle ihmiselle on kaikki on pettäjiä ja siihen päälle tulee sairaalloinen mustasukkaisuus. Siksi tuolla on stalkkereita exiensä perässä ja monessa tapauksessa se on mennyt yli.
Mieheni on ollut tosi mustasukkainen. Siis sitä tyyliä että jos olen lähtenyt kauppaan niin on kellottanut käyntini ja jos en ole ollut kotona kun olisi 'kuulunut' niin soitti perään ja huusi missä oikeasti olen ja kenen kanssa.
Vuodet on vierineet ja ei enää ole sellainen. Avoimuus ja asioista keskustelu auttoi. Poistin myös joitain fb-kavereita ym hänen mielikseen. Nykyään on hyvin harvoin mustis ja hyvin lievästi
Se on aivan hirveetä. Mä ymmärrän ainakin miltä moinen tuntuu. Itse olen vähän samassa jamassa ja kun katsot lapsuuttasi uskon että syy löytyy sieltä. Ainakin itselläni ongelman juuri on oman äitin käytös... yksinhuoltaja jonka olisi pitänyt keskittyä lapseensa mutta joka ihastui koko ajan uusiin miehiin ja lapsi eli minä jouduin vähän väliä pois äitini huomion pisteestä ja alttiiksi sellaisille tunteille jotka eivät lapselle kuulu ja kun ei ollut isääkään niin olin sitten yksin ja pelkäsin että äiti jättää minut ja että koska se tulee kotiin... sama tunne paska on edelleen sisälläni ja aktivoituu juuri nyt ilman mitään järjellistä perustetta... onneksi puoliso on hyvä ymmärtävä ihminen ja kaikesta huolimatta on jaksanut minua kestää. Olen pystynyt suodattamaan mustasukkaisuudestani vihan pois jäljellä on kaipuu ja suuri suru ja yritän kääntää tämän siedettäväksi niin että kun rouva tulee kotiin on tiskattu,siivottu,ruoka odottaa pöydässä ja pyykit tehtynä. Tämä tuo itselle turvaa kun rakas on tyytyväinen ja vähentää hieman myös häpeää asiasta koska olenhan hyvä puoliso vaikkakin selvästi läheisriippuvainen. Ongelma on että kuinka saisi omalle itselle ymmärryksen totuudesta mikä on se että ei ole mitään hätää sen tilalle että menee paniikkiin ja tunne puoli viestittää aivan sekopäisiä tunteita ja ajatuksia aivoihin aivan kuin ne olisivat täyttä totta tai jo tapahtuneet. Tämähän on toki todella raskas elämäntapa ja ullspääsyä en ole vielä ongelmaani löytänyt jos joku löytää niin voisi kertoa myös minulle... joku muu ratkaisu kun ero sillä sitten olisin loppuelämäni mustasukkainen ja se jäisi varmaan aika lyhyeksi...
Upup