Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on liian vanha tekemään työtä?

Vierailija
19.08.2023 |

Nykyisin jo yli 45 vuotiaat kokevat ikäsyrjintää. 47- vuotiailla eläkeikä on yli kahdenkymmenen vuoden päässä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat viisikymppiset juoksee maratoneja, harrastaa crossfittiä, triathlonia ja johtaa organisaatioita. Onko niiden kongnitiitivinen kyvykkyys jälkeenjäänyttä? Entä fyysinen kyvykkyys?

Vierailija
22/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45. Sen jälkeen ei hakemuksia monella alalla lueta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v. Vielä pitäisi 5v tehdä töitä, että saavuttaisin vanhuuseläkeiän. 5v nostaa eläkettä sen verran, että sitten ehkä pärjäisin taloudellisesti. Olisin jo nyt valmis eläkkeelle, mutta ei auta.

Vierailija
24/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä pitäisi päästä osaikaiiseksi, se auttaisi varmaan paremmin jaksamaan pitempään. Joko lyhempi päivä tai nelipäiväinen viikko. Tai molemmat.

Komppaan tätä.

Vierailija
25/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan 86-vuotiaana. Sen ikäinen on viereisen kukkakioskin omistaja.

Vierailija
26/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työelämä ei halua palkata yli 45-vuotiaita, niin sitten eläkeikä pitää laskea 46 vuoteen.

Vierailija
27/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä pitäisi päästä osaikaiiseksi, se auttaisi varmaan paremmin jaksamaan pitempään. Joko lyhempi päivä tai nelipäiväinen viikko. Tai molemmat.

Viisikymppinen vaimoni tekee osa-aikatyötä 25h/vk.

Itseasiassa väkittäiskaupan alalla ei tahdo saadakaan täyttä työaikaa.

Vierailija
28/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v. Vielä pitäisi 5v tehdä töitä, että saavuttaisin vanhuuseläkeiän. 5v nostaa eläkettä sen verran, että sitten ehkä pärjäisin taloudellisesti. Olisin jo nyt valmis eläkkeelle, mutta ei auta.

"Olisin jo nyt valmis eläkkeelle" Kuka ei olisi? Minä olin jo heti valmistuttuani. Laiskuus on suurimpaan osaan ihmisistä sisäänrakennettu ominaisuus. Näin, vaikka pidänkin työstäni.

Vierailija
29/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin työstä. Helposti pystyisin tekemään omaa työtä 75-80 vuotiaaksi, jos pää vain pelaisi samalla tavalla kuin nyt. Jos pitäisi tehdä putkimiehen töitä ja olla polvillaan lavuaarin alla, niin jo nyt tekee tiukkaa päästä ylös 45 vuotiaan tuollaisesta paikasta, niin 65 vuotiaana luultavasti en pääsisi ilman apua sieltä pois.

Vierailija
30/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisin jo nyt valmis eläkkeelle" Kuka ei olisi? Minä olin jo heti valmistuttuani. Laiskuus on suurimpaan osaan ihmisistä sisäänrakennettu ominaisuus. Näin, vaikka pidänkin työstäni.

Varmaan, joo. Tuntuu, että kaikki ikäiseni ovat jo eläkkeellä kuka mistäkin syystä. Tänä kesänä pidin 60v synttärit. Kaikki ikäiseni olivat jo eläkkeellä. Mutta sinnittelen tuon 5v vielä.

Vierailija
31/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla jaettiin vielä 5 v sitten ison organisaatiomuutoksen ja säästöohjelman yhteydessä eläkepaketteja 55-vuotiaille. Silloin oli vielä mahdollista venkoilla niin että otti irtisanomispaketin ja käytti ansiosidonnaisen lisäpäivineen ja sen päätyttyä sai sitten työttömyyseläkettä viimeistään 60-vuotiaana ja lopulta siirtyi vanhuuseläkkeelle. Uskomatonta!

Vierailija
32/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vaan tukia jotka ovat 50 v. täyttäneet. Kyllä Suomi, rikas maa, pystyy laiskat kansalaisensa elättämään. 

Vierailija
33/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, joo. Tuntuu, että kaikki ikäiseni ovat jo eläkkeellä kuka mistäkin syystä. Tänä kesänä pidin 60v synttärit. Kaikki ikäiseni olivat jo eläkkeellä. Mutta sinnittelen tuon 5v vielä.

Äitini täytti hiljattain 60 vuotta ja piti puutarhajuhlat joissa oli hänen entisiä tai nykyisiä työtovereitaan. Ne entiset oli eläkkeellä järjestään vaikka ovat äitiä muutaman vuoden nuorempia! En ymmärrä! Ihmettelin äidille niin äiti sanoi että ovat ennenaikaisella eläkkeellä mut en sitten siinä tilanteessa viutsinyt enempää udella. Mitä se tarkoittaa? Sairauseläkettä vai jotain itse maksettua eläkevakuutusta? Ihminen voi tietysti jäädä töistä pois minkä ikäisenä tahansa, jos hänellä on varallisuutta elättää itsensä, mutta ei hän sen takia eläkettä ala saada.

Vierailija
34/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla jaettiin vielä 5 v sitten ison organisaatiomuutoksen ja säästöohjelman yhteydessä eläkepaketteja 55-vuotiaille. Silloin oli vielä mahdollista venkoilla niin että otti irtisanomispaketin ja käytti ansiosidonnaisen lisäpäivineen ja sen päätyttyä sai sitten työttömyyseläkettä viimeistään 60-vuotiaana ja lopulta siirtyi vanhuuseläkkeelle. Uskomatonta!

Tuo oli ns. eläkeputki ja sen mahdollisuus poistettiin. Siitäkin ulisivat eniten ahneet 1950-1960-luvuilla syntyneet saikuttelijat joista ei ollut työnantajille muuta kuin haittaa.

Vierailija
35/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin hiilareita ja välillä pidän täysiä keto-päiviä. Nuorruin kymmenen vuotta. Puntti kulkee taas, huomaan kuinka treeni vaikuttaa ja lihakset kasvavat. Hiilariruualla treeni vain kipeytti lihakset ja tulokset jatkoivat huonontumistaan.

Lihakset eivät myöskään enää mene jumiin vaikka istuisin pitkiäkin aikoja.

Pääkoppakin toimii taas kuin parikymppisenä. Ei mikään kiire eläkkeelle.

m53

Vierailija
36/36 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä miettiä omia elintapojaan, jos nelivitosena joutuu ikäsyrjinnän kohteeksi. Monet tutut opettajat antavat vielä yksityisopetusta, vaikka ovat 70+.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä