Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te muut köyhät työttömät tai eläkeläiset teette päivisin?

Vierailija
19.08.2023 |

Alkaa tämä eläminen tuntumaan tylsältä. Ei ole varaa alkaa opiskelijaksikaan. Lisäksi minulla on riesana vaikea masennus, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja unettomuus.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneella se oma aika menee. Pelaan todella paljon. Jos en pelaa, niin työstän omaa peliprojektia. Valmista siitä ei ehkä koskaan tule, mutta onpahan tekemistä. Jotain josta itse nauttii. Jos olisin töissä, en voisi tehdä näitä asioita (koulutusta kun ei ole).  

Eläkkeelle olen päätynyt mt-syistä.   

Vierailija
22/24 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ei useinkaan ole köyhiä. Hehän ovat yhteiskunnan varakkain porukka. Ei kaikki, mutta isolla osalla ei ole pulaa mistään. Joillain on pienempi eläke, joillain suurempi, mutta yhtä kaikki säästöjä on ja pärjäävät erinomaisesti saaden eläkkeestä jo säästöön vaivattomasti.

Mitä olen omia vanhempiani seurannut, niin alussa tekivät kaikkea. Remppasivat, äiti reissasi ympäri maailmaa (isä ei välitä matkustamisesta), isä duunaili pihaa ja mökkiä paremmaksi. Nyt on alkanut hidastua. Paikat rapistuu, täysityö saada pidettyä piha asiallisena ja koti jonkinlaisessa siivossa. Nukkuvat päikkärit joka päivä, kun iän myötä yöunet on lyhyemmät ja katkeaa helpommin. Käyvät kävelyllä, katsovat televisiota, käyvät kaupassa ja joskus Virossa kylpylässä. Äitin jutuista kuulee, että kamalasti on hommaa tehtävänä ja ihan uupuu niihin. En henno sanoa, että kodin kunto menee alaspäin ja kuviot pienenee, ja silti olet ihan uuvuksissa. Ei halua myöntää, että ikä on alkanut painamaan ja en viitsi äyskäistä suoraan, että ei sulla mitään hommaa niin paljoa ole vaan olet yksinkertaisesti vanhentunut ja tullut raihnaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääasiassa vanhempieni luona. Itkeskelen ja panikoin.

Vierailija
24/24 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ei useinkaan ole köyhiä. Hehän ovat yhteiskunnan varakkain porukka. Ei kaikki, mutta isolla osalla ei ole pulaa mistään. Joillain on pienempi eläke, joillain suurempi, mutta yhtä kaikki säästöjä on ja pärjäävät erinomaisesti saaden eläkkeestä jo säästöön vaivattomasti.

Mitä olen omia vanhempiani seurannut, niin alussa tekivät kaikkea. Remppasivat, äiti reissasi ympäri maailmaa (isä ei välitä matkustamisesta), isä duunaili pihaa ja mökkiä paremmaksi. Nyt on alkanut hidastua. Paikat rapistuu, täysityö saada pidettyä piha asiallisena ja koti jonkinlaisessa siivossa. Nukkuvat päikkärit joka päivä, kun iän myötä yöunet on lyhyemmät ja katkeaa helpommin. Käyvät kävelyllä, katsovat televisiota, käyvät kaupassa ja joskus Virossa kylpylässä. Äitin jutuista kuulee, että kamalasti on hommaa tehtävänä ja ihan uupuu niihin. En henno sanoa, että kodin kunto menee alaspäin ja kuviot pienenee, ja silti olet ihan uuvuksissa. Ei halua myöntää, että ikä on alkanut painamaan ja en viitsi äyskäistä suoraan, että ei sulla mitään hommaa niin paljoa ole vaan olet yksinkertaisesti vanhentunut ja tullut raihnaiseksi.

Keskimääräinen eläke riittää jos on pelkästään kotosalla eikä harrasta mitään mihin menisi rahaa.