Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syysmuorit 04 Hauskaa Tiistaita****

19.12.2006 |

aloitetaampa pino :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9112140&p=1&tmode=1&smode…

Maa on valkoinen!!

Mä yöllä intoiuduin lukemaan reseptejä siis joulu.

Jos tosiaan graavais itse,nyt on ollut niiiin huonoja testituloksia kaupan kaloissa...Mutta joo pitää selvittää mittasuhteet että suola tulee oikein.Jos pienen palan kokeilis.Mähän sen yksin syön :)))

Laita Ynis kun joudat porkkanalaardi ohjeesi.

Nyt pienelle ruokaa,Hilma vielä nukkuu..

Ramika ja Irmat

Vierailija
2/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramis, sellaseen isompaan fileeseen lohta tulee noin 1rkl suolaa ja 1tl sokeria. Eli siitä ehkä saat suhteutettua. Suolaa tulee tosi paljon, eli ripottele kunnolla päälle ja sitten vähän sokeria lisäksi. Porkkanalaatikoista tuli mieleen, että nykyään saa kaupasta valmiita porkkanasosepusseja. Meidän äiti tekee niistä ja ymmärtääkseni niissä on ohjekin mukana. On kuulemma hyvää! Minä ajattelin kyllä vanhanaikaisesti tehdä alusta saakka itse. Laitan ohjeen, kun ehdin.

Nyt töitä tekemään...

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen koulupäivä on tänään!!!! Parin tunnin päästä alkaa englanninkoe, ja sit siivousta aloittelemaan. Lunta on kivasti tullu yön aikana, jipii :) mulla on huomenna synttärit ja olen Idan sanojen mukaan monta paljon vuotta vanha :D

Ei mulla muuta, yöllä supisti muutaman kerran mut varmasti olen yhtenä kappaleena viel ens vuoden alussakin. Ei haittaa (ainakaan tällä hetkellä)...

Petra, Ida ja vauva rv 39+4

Vierailija
4/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vältä joulustressi seuraavasti:

Ripottele kardemummaa pellille 75 asteiseen uuniin vartiksi.

Kastele vanha villasukka Toluun ja heitä sohvan alle.

Ja vot - kämppä tuoksuu ja tuoreelle pullalle ja vastasiivotulle. "

Sain tämän äsken s-postiini työasian ohella. Pakko jakaa teillekin:)

Vierailija
5/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko käyttää hyväkseen lumi joka yön aikana satoi,ennenkuin se huomenna taas plussa asteiden myötä sulaa.Käveltiin pitkä lenkki,vedin pienintä pulkassa,välillä molempia.Ja oltiin pulkkamäessä.Minä hullu myös kiivin ylös auttamaan pienempää.Kyllä vähän hermostutti masun kanssa liukasta mäkeä kiivetä...

Mutta ihme kyllä,ei supistuksia vieläkään=)Pienestä asiasta iloitsen...

Osanottoni Öttikselle!

T@hdille paljon paljon voima arkeen ja aherrukseen!!!!!!

Pakata pitäis ja taas ripoo se tavara määrä.5x lasketteluvaatteet,5x villavaatteet,5x pipot,hanskat,villasukat,5x oloasut,5x yöasut,5xsitä ja tätä.Unohtamatta meidän aikuisten vaatteita ja tarvikkeita.Vuodevaatteet+pyyhkeet täytyy mökkiin myös rahdata.Ja seurapelejä ja ruokatarvikkeita.Puhumattakaan laskettelukypärät,monot ja sukset(onneksi ei tarvitse omia pakata tällä kertaa,pääsee vähän vähemmällä=)Lista on loputon.Mutta kyllä on kiva sitten päästä lomalle!!!!!!!En siis valita;)

Nyt duuniin!

L+5+rv 26+

Vierailija
6/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh Leanna, sulla täytyy olla melkoinen organisaatiokyky pesueesi kanssa : )

Tea,meilläkin on päiväunille meno helpottanut kotipäivinä kun aamupäivällä on kunnon ulkoilut. Nyt tehdään niin että vietetään aamua rauhassa,mä makoilen olkkarin lattialla katellen aamu-tv:tä ja samalla V leikkii jotain lego tms juttuja. Liikuttavasti pojalle riittää että mä makoilen siinä vierellä ja toki aina väliin osallistun sen leikkiin jollain tapaa,mutta samalla saan ihanan hetken katella tv:tä,joka vähän kauempana tai selailen aamulehteä.

Sit ulos vasta 10-10.30ja ollaan 11-11.30 saakka,aikaisemmin kuskasin poikaa rattailla kylälle puistoon tai käytiin kaupassa,mutta nyt joko touhutaan omalla pihalla tai kävelytän pojan lähipuistoon,jossa seura ei kyllä aina ole takuuvrmaa. Sit kotiin ja ruoka ja sänkyyn noin 12.30, ja hyvin on nukhatanut viimeaikoina. Uskon et isoin apu on se että laitan pojan käveleen mahd. paljon,enkä väsytä itseäni työntämällä näitä mäkiä poikaa rattaissa ja toisaalta et lähetään ulos myöhemmin ja lounas syödään myöhemmin.

Ihan kiva kun rytmit taas vaihteeks on kohdallaan.

Se rasssaa väliin kun poika mua kohtaa kitisee kauheesti,,hoidossa on kuulemma reipas ja jos on vieraita ja isänä kanssa,mutta mulle kitisee, väliin tuntuu et jatkuvasti.huoh ra-sit-ta-vaa. KOvasti jännittää jaksaminen ja arki kahden kanssa. Onko koskaan enää lepohetkiä.

Huoh,taidan mennä kahville nyt rauhassa,vielä kun siihen on mahdollisuus.

Joulua en meinaa sterssata,kinkku on pakkasessa ja äiti lupas tehdä laatikot,sit torttuja leivotaan ja ostetan pari konvehtia. Siinähän se.kuivakakut saa jäädä,piparit on leivottuina (kaupantaikinasta). Kuusi meinataan laittaa,mies jo sen on hakenut,oottaa tuolla pihalla.

tiivii

Vierailija
7/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on vähän kylmempää ja maassakin on hieman lunta. Sinikin viihtyi 1½h kanssani pihalla. Järvikin on vihdoin ja viimein saanut jääkannen, josko sitä tänä talvena pääsisi vielä luistelemaankin. Sinille on kaapissa ollut pian 3v luistimet valmiina odottamassa.

Tiivii, algeerioista huolimatta koen pääseväni helpommalla kahden lapsen kanssa. Eikä se alkukaan niin kamalaa ollut, mitä monet väittävät. Rosalla oli koliikkia iltaisin, mutta päästi hän kuitenkin äidin nukkumaan ihan ihmisten aikaan. Minä koen että Rosan vauva-aika on ollut huomattavasti helpompi kuin Sinin. Tytöt ovat leikkineet jo pitkään keskenään, eli äidin viihdytysautomaattina olo on lakannut.

Mies soitti, vieraita tulossa, nyt pikasiivoamaan!

Lila75

Vierailija
8/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti joulupöytään, rakkaiden ihmisten lisäksi, Kinkku, peruna- porkkana- ja lanttulaatikot, rosolli (ilman silliä), sienisalaatti, tölkkiherneet (kylmänä), k.savu- ja graavilohta, silliä ja kinkunliemi perunan kanssa nam. Yksi ihanin asia joulussa on ruokien tekeminen, siitä tulee joulumieltä vaikka muille jakaa :) graavikalan ostan valmiina, sitä menee niin vähän etten ala tekemään.

Ei tule meidän pöytään: Maksalaatikko, lipeäkala, mädit.

Jatu, karjalanpaisti on tosi helppo tehdä. Kaupasta saa valmiin liha" sekotuksen" jos ei ite halua alkaa pilkkoa. Maun mukaan voi pyöräyttää lihat ensin paistinpannulla väriä saamassa tai laittaa ilman pyöräytystä uunivuokaan. Paljon porkkanaa ja sipulia, pari laakerinlehteä, suolaa ja m.pippuria. Vettä niin että kaikki peittyy ja uuniin 175 noin 3 tuntia.

T@hdelle voimia jaksaa ja Öttikselle osanotto.

Hilu

Vierailija
9/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä tulee tosiaan kun täällä lueskelee :-)Kiitos Hilu ohjeesta,ei vaikuta millekään mahdottomuudelle!!

Tänään ulkoltiin,pitkäsatä aikaa..Vaikuttas että taudit ois selätetty(uskaltaako noin sanoa!).Tietty vielä nenät valuu ja röhinää,mut sitähän riittää!

Typy ois menny lumiukkoja tekemään,mut eihän tuota lunta nyt ole kun pienipinta,ei edes pulkalla päässy.Poika uskoo vakaasti että nyt on aatonakin lunta!

Ulkona typy alkokesken liukumäen miettimään et oisko hänellä pitäny olla uusi laukku mukana..meidän leidi :-)Sai mummilta ja ukilta tuliaisina käsilaukun missä hänen nimi.Siellä oli kuulemma paljon tavraa typyn nimellä,täältähän ei saa mitää :-/

Pari mattoa vein koneesee,täytyy muutamat matot pestä jouluks ja aatelin et siivottas kunnolla vasta lauantaina ni ois sit su vähän siistimpää!Tai tuo Yniksen vinkkikin vois toimia ;-))

Typsykkä tippu tuolilta pää eellä,otassa komea mustelma!Just alko poskennaarmut olla kunnossa.

Tänää mennä itiksee..huh,huh!Toivottavast typy herää niin et ehitää hyvin hakee poika ja käydä viel kotona,isi tulee sinne suoraa.

Pojalla tosiaan tänää tarhassa joulusauna,musta ihana perinne heillä:-)

Pk:n johtaja saunottaa kaikki halukkaat.

jatu

Vierailija
10/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan ei aina saa

meitin pikkukaupasta saa usein,se on hyvää!!

Me oltiin kans pihalla kunnes Hilmukka sai itku kohtauksen :(

Loppui vasta sisällä kun oltiin luettu kokonaan Nallepuhin aapinen.

Sit tehtiin joulukakku (englantilaismallinen)

ja askarreltiin mummoille kortit jotka viedään kun nähdää

Postimerkki plus korttirahat meni syöpäsäätiölle.

Mä oon yrittänyt tehdä karjalanpaistia mutta ei tuu hyvää..

Pitäis olla leivinuuni.

Toi Yniksen konsti ois kyllä helpompi kun siivous..

Paitsi musta on kiwa siivota!!!

Vois hiljallee aloitella..

Kaapit on jo siivottu ja vaatehuone.

Nyt sohvalle hetkeks ennen hampilääkäri (jaiksssss!!)

Ramika

Vierailija
11/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun yritän saada poikaa sisälle päikyille. Nuhassa ja yskässä en viitsi viedä ulos kun pakkasta on 15 ainakin. Plääh, josko tuo nyt nukahti, ei enää höpötys kuulu ainakaan.

Kävin aamullakin kirjoittamassa meidän joulupöydän antimista mutta Onni klikkasi hiirellä backia ja siinä se meni sitten.

Käytiin aamupäivällä mutka kaupungilla. Mitään en ostanut kun ei sitten ollut oikeastaan paljon aikaa olla. Mutta käytiin kuitenkin, ettei ihan pää sekoa kun iltaan asti pitää olla kaksin.

Ja nyt ne jouluherkut: Kinkku, rosolli (itse tehty, ei silliä), porkkanalaatikko, lanttulaatikko (itse tehty), perunat, graavi lohi, mahdollisesti kylmäsavulohi (mun herkku), silli (itse tehty), kastike kinkun paistoliemestä, jälkkäriksi luumusoppaa kermavaahdon kanssa. Meillä pöytään ei kuulu mäti, maksalaatikko eikä perunalaatikko. Imelletty pottuloota kuuluu anopin pöytään ja se on ainoa asia hänen pöydässä, joka on parempaa kuin omassa kotona.

Lipeäkala on meidän perheessä syöty yleensä Tapanin päivänä. Ei maistu millekään, joten pystyn syömään. Ei silti välttämättä kuulu tulevaisuudessa omaan jouluun.

Karjalanpaisteissakin on eroja:) Meillä se tehdään niin, että lihanpalat keitetään ja vaahto kuoritaan pois. Sitten vaan suolaa ja maustepippureita joukkoon ja leivinuuniin piiiitkäksi ajaksi. Kokeiltu on, kaupan lihoista ei onnistu. Isä ostaa aina k-paistilihat kauppahallista yhdeltä tietyltä ukkelilta:) On mureaa lihaa.

Leannan rumba kuulostaa hengästyttävältä:) Minusta jo yhden lapsen kanssa reissaaminen on vaivalloista. Näin tänään kaupungilla yhden tuttavan, jolla oli mukana kaksosten rattaissa 3- ja 2-vuotiaat sekä parin kuukauden ikäinen lapsi!!! Minä nauroin hänellekin, että minä tuskailen Onnin kanssa kaupungille lähtemistä.

Olen tänä jouluna kutonu (siis kai oikeasti neulonut) isälle villasukat ja sitten yhdet pienet lapaset ja sukat. Ja nämä pikku ihmisten tekeleet on kyllä ollu jotenkin niin hankalat. Kaikki on vastustanut. Yks lankakerä meni hukkaan, joten piti purkaa ja soveltaen kutoa loppuun. Kyseessä useasta väristä tehdyt lapaset, joihin käytin vanhoja jämiä punaisen sävyjä. Sitten nuo sukatkin vastustaa ja kiirekin tulee. Huomenna pitäs saada postiin ja toinen sukka on vasta puolivälissä. Muutakin hommaa olis. Johan nyt aiheesta joulu stressin sain;)

Nyt siis sukkien kimppuun.

T-P

Vierailija
12/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5dl riisiä

4 dl vettä

Keitä riisi lähes kypsäksi. Lisää 5dl maitoa ja keitä puuroksi. Lisää suola.

500g porkkanoita

2tl suolaa

1/4tl valkopippuria

2 munaa

1rkl margariinia

2tl korppujauhoja

muskottipähkinää

siirappia

Kuori porkkanat ja paloittele kiehuvaan vesitilkkaan. Survo kypsät porkkanat soseeksi. Sekoita sose kädenlämpöiseen puuroon. Lisää mausteet ja munat. Paista seos 200 asteessa noin 1h.

Muskottipähkinän ja siirapin määrään mulla ei olekaan näköjään. Mutta maun mukaanhan niitä voi laittaa. Netistä voi tietty etsiä osviittaa määristä.

Minä pääsin kurkkaamaan Miniä tänään! :) Muuta kivaa kotimatkassa ei sitten ollutkaan. Suututtaa kyllä tää julkinen liikenne. Yksi bussi jätti tulematta kokonaan, seuraavan kuski neuvoi matkustajaa, ettei pääse sinne minne halusi, vaikka oikeasti ois päässyt! En ehtinyt huutaa väliin, kun olin jo ehtinyt bussin takaosaan saakka. Surkeaa palvelua ja huonommaksi näyttää vaan menevän!

Menen syömään lauantain broileripiirakan jämiä...

Vierailija
13/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä usein laitan vähän korppujauhoja laatikoiden pinnalle. Tulee kiva rapea kuori.

Vierailija
14/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkun kaadun kuolleena sänkyyn pikaisesti tiedoksi, että sähköpostissa on meidän tonttujen kuvat. Toivottavasti en tukkinut posteja kun en niitä pienentänyt.

Eka päivä kahden lapsen kanssa yksin takana, hengissä mutta poikki. Mies tuli töistä jo puoli 4, mutta päivä oli silti pitkä....Tissit kipeet jatkuvasta maratonimettämisestä, selkä kipeä pitkästä kävelylenkistä, kuivunutta hikeä selässä pojan neuvolassa sattuneen uhmakohtauksen taltuttamisen jäljiltä, mutta hengissä olen siis kuitenkin!! Palkitsin itseni mega-jättiuhmakohtauksen vuoksi suklaalevyllä (tiedoksi vaan rempparyhmälle, mun ruokaremontti alkaa vasta joulun jälkeen, nyt on pakko saada herkutetella, tosin hikoilin varmaan tuplasti sen levyn verran kävellessä ja taaperon kanssa tapellessa.) Myös pienellä onneksi paino nousussa (4125g jo!).

Nyt kokopäivän kaipaamaani kuumaan suihkuun ja sit peiton alle. Eli puhettakaan että jaksaisin seurustella enää miehen kanssa....

krooh pyyh.... pitäkää peukkuja että meillä ensi yönä nukutaan.

äitikuu, poitsu ja vauva 17pv

Vierailija
15/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mitään en oo järkänny enkä ketään kutsunu. Meneehän se näinkin.

Aamusta neitin kummisetä soitti, että tulee käymään. Oli soittaessaan parin kilometrin päässä ja mulla ja lapsilla pyjamat päällä. Itelle ja Pekalle sain ihme kyllä vaatteet niskaan ja neitikin ehti osan pukea. No, toikin vaan joulutervehdyksen.

Iltasella on käyny miehellä jo parit " tontut" .

Kaiken kruunuksi joku lehtitoimittaja ja valokuvaaja? on paraikaa täällä!!!!

Tosi näppära ajankohta, vai mitä?

Aamulla mietin,että otan vähän rennomman päivän, kun väsytti niin kovin ja oli flunssainen olo. No, säätiedotus lupas lämmintä ja huomiseks vesisadetta, joten ei auttanut muu kuin viedä petivaatteet ulos tuulettumaan. Siinähän sitä hommaa taas piisasikin tämän porukan kanssa. Ja vielä piti hätäillä imuroimaan ja järjestelemään myös, kun mies ilmoitti, että kävijöitä saattaa tulla.

On tämä eri touhua.

En nyt osaa kirjoittaa mitään järkevää.

Kiitos jaksuista ja kovasti voimia tarvitseville!

T@hti

Vierailija
16/16 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä täällä seurailen miten elo uhmiksen ja vauvan kanssa sujiulee,kun jostain syystä on alkanut väliin hirvittää........