Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkaruokailusta kysymys

Vierailija
19.08.2023 |

Töissä tarjolla lounasruokaa. Joka päivä muusia (tai paistettuja perunoita), jotain lihasoosia tai wienin leikettä. Majoneesipohjaista makaronisalaattia ja yhtä vihersalaattia. Söin pari vkoa tuota. Nyt en enää pysty. Aion kysyä kasvisruokavaihtoehtoa. Se tuotaneen nokkani eteen suoraan lautaselle annosteltuna. Pitääkö lounasn hinnan mielestäsi olla alhaisempi? Mun mielestä hyvinkin paljon.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä soosi ja leike pois, niin siinä sulle kasvisruokaa ja saat itse annostella.

Vierailija
2/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka on helppo viedä itse töihin, keittoa vaan termariin, tulee halvemmaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ajattelit annoksen hinnan sisältävän työn osuutta, jos mielestäsi annoksen pitäisi olla huomattavasti halvempi?

Vierailija
4/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka on helppo viedä itse töihin, keittoa vaan termariin, tulee halvemmaksi. 

Erittäin huonot säilytystilat. Likainen jääkaappi jossain toimistotilojen päädyssä eikä lainkaan toimihenkilöille suunnattu. Siksi tämä onkin kettumaista. Ap

Vierailija
5/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ajattelit annoksen hinnan sisältävän työn osuutta, jos mielestäsi annoksen pitäisi olla huomattavasti halvempi?

Maksan toki saman hinnan jos ruoat itse otettavissa buffetista. Jos mulle on annosteltu pieni annos lautaselle niin en maksaisi samaa.

Vierailija
6/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huonot säilytystilat. Likainen jääkaappi jossain toimistotilojen päädyssä eikä lainkaan toimihenkilöille suunnattu. Siksi tämä onkin kettumaista. Ap

Parina päivänä kotoa, vaihteeksi lähikaupasta ja muulloin ruokalassa, ei sitä ole hyvä jättää pois kokonaan jos muutkin käyvät.

Vierailija
7/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan toki saman hinnan jos ruoat itse otettavissa buffetista. Jos mulle on annosteltu pieni annos lautaselle niin en maksaisi samaa.

Lue eka viesti ja lakkaa vinkumasta.

Vierailija
8/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jätå sitä lihasoossia ottamatta, niin siinä on sulle kasvisruoka. Näin minä teen.

Ei kait missään lounaspaikoissa ole aikaa tai halua tehdä yksittäisiä tilauksia kiireempään aikaan tai ainakin hinta on korkea.

Ravintolat on sitten erikseen, joka näkyy myös hinnassa.

Vierailija
9/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä viesti? Ihmeesti olette liharuoan syöjiä kaikki. Sitten jos juhlissa ei ole tarjolla kasvisvaihtoehtoa niin johan herkeää huuto.

Vierailija
10/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on työpaikan ruokalassa kasvisruokakin kermaista ja juustoista suonet tukkivaa höttöä. Kokeille voisi opettaa kuinka tehdään maistuvaa ja terveellistä kasvisruokaa. Kerman voi korvata vaikka kaurakermalla niin ei suonet tukkiudu ja joku kasvisproteiini (soija, seitan tms) sisältäisi proteiinia niin sillä lähtisi myös nälkä.

Vierailija
11/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jätå sitä lihasoossia ottamatta, niin siinä on sulle kasvisruoka. Näin minä teen.

Ei kait missään lounaspaikoissa ole aikaa tai halua tehdä yksittäisiä tilauksia kiireempään aikaan tai ainakin hinta on korkea.

No kyllä kaikissa työpaikoissani tähän asti. (Suuria kuten tämäkin) on ollut tarjolla nykyään myös kasvisvaihtoehto.

Vierailija
12/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tämä on ihan täysin totta. Vai miksi 0/5. Enkä oikeasti tiedä mitä teen. Joko vien sinne listerioosijääkaappiin jonkun salaatin ja syön sen päivällä. Tai kysyn että tekevät mulle kasvusruoka-annoksen. Tai syön vain banaanin ja voileivän työhuoneessani. Tai pätkäpaastoan, sekin onnistui.

Vierailija
13/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se keittiötyöntekijä leikkaa valmissalaattipussin auki, ja kaataa sen lautaselle, siihen kurkku+tomaatti...on joo kauhea homma on on! Yksi syöjä. huh pitää mennä tauolle het...

Vierailija
14/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä siis ole työpaikkaruokalassa tarjolla kuin luharuokaa? Ja jos olet kasvissyöjä otat vain muusin ja makaronisalaatin? Pohdin vain että enkö ole kärryillä enää.

Vierailija
15/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kaikissa työpaikoissani tähän asti. (Suuria kuten tämäkin) on ollut tarjolla nykyään myös kasvisvaihtoehto.

Suurimassa osassa työpaikkoja, ei ole edes työpaikkaruokailua, eikä laki velvoita sitä. Se on ylimääräinen etu ja ekstraa työntekijälle.

Ja jos joku vaatii kasvisruokaa, niin tuskin onnistuu tai hinta on tupla, puffetpöytään verrattuna, ellei kolminkertainen, kun yhden työntekijän aika menee sen tekemiseen ja kuljettamiseen pöytään.

Noissa työpaikan ruokapaikoissa on vähän henkilökuntaa ja hinta on suhteutettu siihen.

Vierailija
16/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimassa osassa työpaikkoja, ei ole edes työpaikkaruokailua, eikä laki velvoita sitä. Se on ylimääräinen etu ja ekstraa työntekijälle.

Ja jos joku vaatii kasvisruokaa, niin tuskin onnistuu tai hinta on tupla, puffetpöytään verrattuna, ellei kolminkertainen, kun yhden työntekijän aika menee sen tekemiseen ja kuljettamiseen pöytään.

Noissa työpaikan ruokapaikoissa on vähän henkilökuntaa ja hinta on suhteutettu siihen.

Jos puhumme nyt firmoista joissa henkilöstömäärä on vähintään 5000 Suomen sisällä. Ap

Vierailija
17/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on työpaikan ruokalassa kasvisruokakin kermaista ja juustoista suonet tukkivaa höttöä. Kokeille voisi opettaa kuinka tehdään maistuvaa ja terveellistä kasvisruokaa. Kerman voi korvata vaikka kaurakermalla niin ei suonet tukkiudu ja joku kasvisproteiini (soija, seitan tms) sisältäisi proteiinia niin sillä lähtisi myös nälkä.

Kuinka moni itse olisi valmis työpaikkarupkalassa on valmis maksamaan "terveellisestä" vaihtoehdosta?

Jos ateria kuuluu luontoisetuna palkan päälle, verottaja määrittelee hinnan, mikä saa olla maksimissaan..

Ja kyllä sitä terveellistä ruokaa on saatavilla, jos siitä oltaisiin valmis maksamaan.

Vierailija
18/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni itse olisi valmis työpaikkarupkalassa on valmis maksamaan "terveellisestä" vaihtoehdosta?

Jos ateria kuuluu luontoisetuna palkan päälle, verottaja määrittelee hinnan, mikä saa olla maksimissaan..

Ja kyllä sitä terveellistä ruokaa on saatavilla, jos siitä oltaisiin valmis maksamaan.

Maksan tuosta liha-ateriasta liki 9e. Eli se ei ole minulle ilmainen. Ap

Vierailija
19/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä viesti? Ihmeesti olette liharuoan syöjiä kaikki. Sitten jos juhlissa ei ole tarjolla kasvisvaihtoehtoa niin johan herkeää huuto.

Tämän ketjun ensimmäinen vastausviesti.

Vierailija
20/99 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhumme nyt firmoista joissa henkilöstömäärä on vähintään 5000 Suomen sisällä. Ap

Sillä ei ole merkitystä, paljonko väkeä on Suomen sisällä, koska tilausannokset tehdään paikallisesti. Jos siellä on noin 200 syöjää ja 1 haluaa kasvisannoksen, niin työmäärä ei ole sama kuin yhdessä annoksessa 199:sta. Lisäksi tulee ongelmia siitä, että jos yhdelle tehdään tietty annos joka päivä eikä hän tulekaan syömään, niin kuka maksaa hukkaan heitetyn ruuan. Tai mitä tehdä, kun jokainen alkaa haluta omanlaistaan annosta, enää ei riitä gluteeniton ja laktoositon ruoka, vaan aletaan vaatia luomua lähiruokaa ilman suolaa tms. Koska mä voin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme