Te, joilla vatsa toimii päivittäin
Te, joilla vatsa toimii päivittäin ihanteellisesti.
Kerro yhden päivän esimerkki mitä syöt päivän aikana.
Kommentit (53)
-Aamulla kaurapuuroa/leipää ja maitokahvia.
-Lounaaksi usein salaattia juustolla/lihalla ja leipää. Juotavaksi usein jotain c-vitamiinipitoista tai vaikka smoothie.
-Välipalaksi jugurttia/rahkaa, hedelmää tms. Joskus vaikka pulla/leivonnainen.
-Illalliseksi esim. riisiä ja kanaa sekä salaattia. Aika harvoin perunoita.
-Iltapalalla esim. kauraleipää, marjakiisseliä.
Joskus napostelen karkkia. En juo mitään keinotekoisesti makeutettua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vatsa toimii joka sekunti ja mm. kuljettaa ruokamassaa kohti peräaukkoa.
Miten te joilla vatsa toimii vain kerran päivässä voitte elää?
Minulla taas vatsa toimii kerran kahdessa viikossa. Ei auta vesi, ei auta liikunta, ei auta kuidut, eikä musta kahvi tyhjään vatsaan.
Esim. tämän päivän ruokailut:
Aamulla kahvia, leipää (jossa juustoa, kinkkua, salaattia), rahkaa ja marjoja sekä vettä. Töissä kuppi kahvia. Lounas salaattia ja kasviksia, uunijuureksia, 1 peruna, 5 lihapullaa, vettä, kahvia. Iltapäiväkahvilla lisäksi omena. Päivälliseksi noin 12 palaa sushia, vettä. Syön vielä kohta jotain pientä, esim. Marjoja ja rahkaa. Vettä olen lisäksi juonut pitkin päivää. Vatsa toimii erittäin hyvin.
Syön pelkkää lohta ja ruisleipää. Vatsa toimii noin joka kolmas päivä.
Syön ihan mitä sattuu. Vatsa toimii syömisten määrästä ja laadusta riippuen 1-3 kertaa päivässä, mutta vessaan on mentävä heti, kun hätä on tai olen vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Syön pelkkää lohta ja ruisleipää. Vatsa toimii noin joka kolmas päivä.
Tää taitaa olla sun ketju... https://www.vauva.fi/keskustelu/5249225/te-joilla-ei-vatsa-toimi-paivit…
Osalle kehkeyrymässä ärtynyt suoli, pitäisi olla vähän epäsäännöllisyyttä ja ehdottomasti pökäle, tai puolitoista tarkasti ottaen
Syön täysviljatuotteita, paljon kasviksia (yleensä salaattia lounaalla), en syö juuri lihaa (sehän on vaikeasti sulavaa ja voi jumittaa mahan), juon pari kuppia kahvia ja pari litraa vettä, kävelen useamman kilometrin päivässä. Vatsa toimii useammankin kerran päivässä.
Melkeinpä ihan sama mitä syön, niin vatsa toimii joka aamu.
Yleensä syön aamulla pakastepuolukoita, makeutettua soijajugua ja kauramuroja.
Lounaaksi kouluruokaa (oon koulussa töissä).
Välipalaksi kauraleipää, juustoa, joku hedelmä ja jugurtti/rahka.
Iltaruuaksi jtn pastaa, riisiruokaa, tai perunaa. Lihaa, kalaa tai kanaa. Salaattia iso keko.
Syön joka aterialla joko salaattia, marjoja tai hedelmää.
Jos on terve niin vatsa toimii säännöllisesti jos on sairaus, niin vatsa ei säännöllisesti toimi, vaikka syöt tai et syö.
Syön kuituja, vähän liikaakin nykyään. Täysjyvää olen käyttänyt vuosia, juon vettä, syön kasviksia raakana mielummin. Kofeiiniakin tulee vähän, useampana päivänä viikossa kun teetä juon. Oliiviöljyä käytän myös, olen sellaistakin kuullut, että oliiviöljy ja kahvin yhtäaikainen nauttiminen saa suolen tyhjenemään, jopa sillä vauhdilla, että kannattaa olla valmiiksi pöntöllä. Onneksi ei ole ollut tarvetta itselläni testata tuota.
Aamu
Koko ikäni olen juonut lasin vettä ensin.
Sitten kaurapuuro jossa esm mustikkasoppaa.
Muki kahvia ja kokojyväsämpylä jossa juustoa.
Lounas
Banaani tai avokado tai molemmat.
Päivällinen
Mitä milloinkin järkevää, kokojyväsämpylä ja rakennan esim salaatin johon vaik porkkanakuutioita, punajuurisiivuja, vihreää salaattia, avokadoa, rae- tai leipäjuustoa, yleensä pieniä tomaatteja, kurkkua(ei kuoria) viinirypäleitä, pari kananmunaa ja lohta paloina.
Siihen voi heittää mitä jääkaapissa on tai mitä mieleen juolahtaa.
Vatsani toimii hyvin ja luulen sen johtuvan paljolti säännöllisesti syömisestä sekä hyötyliikunnasta. Kuljen kaikki lyhyet matkat kävellen tai pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on terve niin vatsa toimii säännöllisesti jos on sairaus, niin vatsa ei säännöllisesti toimi, vaikka syöt tai et syö.
Vauvoilla tottakai mutta ei aikuisilla tarvitse huolestua, ennemmin liikaa herkkyyttä sietää varoa.
Xylitol voi auttaa, ja vesi ja ruisleipä
En mitenkään erityisen terveellisesti syö joskaan en pelkkää mättöäkään, ja yritän myös kasviksia ja vihanneksia syödä mutta ei niitä puolta kiloa tule. Kolme kuppia maitokahvia päivässä. Koko elämäni on vatsa toiminut aamulla salamannopeasti paitsi kerran oli niin kova työstressi että oli yli viikon toimimatta
2 ruisleipää juustolla ja kurkulla, maitokahvia kaksi mukillista, vettä lasillinen
Jotain einestä esim. lihapiirakka, lohikeitto, vettä
Kotiruokaa esim. spagettia ja tomaattipohjaista jauhelihakastiketta, riisiä ja kanaa kermakastikkeessa. Jotain vihannesta myös. Lääkärin suosituksesta juon maitolasillisen.
Illalla hedelmää ja jogurttia, ehkä vaaleaa leipää ilman päällisiä
Kahvi ja ruisleipä aamuisin.
Välittömästi alkuräjähdys💣
Aamulla syön kaurapuuroa missä seassa marjoja tai hedelmiä, juomana tuoremehua tai maitoa.
Lounaaksi joku lämmin ruoka, esimerkiksi tänään jauhelihaan tehtyä italianpataa, pari perunaa ja vihreää salaattia.
Päivällisaikaan kolme viipaletta ruisleipää juustolla/meetvurstilla, maustamatonta jogurttia missä seassa hieman sokeria tai hunajaa sekä marjoja tai hedelmiä.
Iltapalaksi vadelmajogurttia.
Perus päivä: aamulla kaurapuuroa, lounas kasviskeitto ja salaatti. Välipala ruisleipää päällisillä ja hedelmä. Illalla turkkilaista jugurttia myslillä ja tummaa suklaata. Liikuntaa päivittäin enemmän tai vähemmän. Riittävästi vettä.
Minulla on aina vatsa toiminut. Aamuisin syön joskus kaurapuuroa tai kaksi banaania, jugurtin. Söin ennen ruisleipää mutta se alkoi pierättää joten lopetin ruisleivän syömisen. Päivällä syön perunaa, kanan koipireisii, joskus makaroonilaatikkoa tai lasagnee ja usein myös ahven fileitä muusin kanssa koska kalastan ahvenia. jita syön sitten myös itse. Päivisin syön myös päärynää tai viinirypäleitä.