Te, joilla vatsa toimii päivittäin
Te, joilla vatsa toimii päivittäin ihanteellisesti.
Kerro yhden päivän esimerkki mitä syöt päivän aikana.
Kommentit (53)
Mulla vatsa toimii aina aamulla, syön about näin (olen vegaani paitsi joskus flexaan jos vaikka matkustan, olen kylässä tai muuta). Näiden lisäksi jos treenaan ko. päivänä syön esim. banaanin ja proteiini/palautusjuoman. Herkkuja syön jos huvittaa :)
aamupala
joko kaurapuuro, marjoja, hedelmää ja pähkinää TAI 2 leipää (kaura tai ruis) johon margariini, tofu/kasvisleikkele ja kasviksia, kahvi kauramaidolla aina
lounas
tietenkin vaihtelee mutta esim. linssikeitto ja leipää lisänä, myös ruokaisa salaatti aika tavallinen lounas
päivällinen
sama, vaikka jokin pasta tofulla, nuudeliwok tai itse tehdyt papupyörykät, kasviksia ja perunaa
iltapala
nälän mukaan joko leipää (sama kuin aamulla) tai smoothie johon laitan yleensä paria eri hedelmää ja jotain marjaa pakkasesta, lisäksi hampunsiemeniä ja soijajogurttia
En usein tee lisäkesalaatteja mutta ruuassa on paljon kasviksia aina, aika usein syön kanssa kiireessä jotain kaupasta tai ulkona esim. vietnamilaista ruokaa. Ruokani on tosi kuitupitoista vegaanisuuden vuoksi, paljon on palkokasveja ja jyvää.
Esimerkin vuoksi tänään oon syönyt:
aamulla 2 moniviljapaahtoleipää juustolla ja kasviksilla
lounaaksi täysjyväpastaa savutofulla ja parsakaalilla
Välipalaksi mustikoita ja jogurttia
Päivälliseksi grillattuja herkkusieniä ja tofua, lisänä yksi leipä ja hedelmä jälkiruoaksi
Sattui tofuisa päivä tänään!
Mä juon tosi paljon vettä ja syön runsaasti kasvisruokaa, koska mies ja poika ovat kasvissyöjiä.
Syön paljon kuitupitoista ruokaa, kasviksia, melko paljon täysjyväleipää, punaista lihaa en juurikaan syö ja kovat rasvat ovat vaihtuneet pehmeisiin.
Aamuni aloitan kahvilla ja ruisvoileivillä. Liikuntana kävely ja pari kertaa viikossa kuntosalitreeni. Vatsani toimii joka päivä erinomaisen hyvin ja yleensä aamupalan jälkeen.
Syön viljatuotteita, jogurttia, hedelmiä, normaalia kotiruokaa, herkkuja, kahvia 1-2kuppia päivässä. Juon paljon vettä. Vatsa toimii 1-3 kertaa päivässä. Liikuntaa harrastan aika vähän mutta työni on aika fyysistä. Vatsani on nopea.
Ihan mahdoton kysymys. Ei mulla ole mitään säännöllistä listaa mitä syön päivän aikana. Eikä edes säännöllisiä ruoka-aikoja. Syön silloin kun on nälkä ja sitä mitä tekee mieli. Käyn paskalla vähintään kaksi kertaa päivässä. Olen keski-ikäinen ja hoikka. Lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin, viinaa juon kun tekee mieli. Niinkun sanoin, sitä mitä tekee mieli, oli se sitten kahvia, suklaata, parsakaalia tai sipsejä. Syön harvoin, 1-3- kertaa päivässä, ehkä se vaikuttaa. En harrasta liikuntaa erikseen, kävelen kyllä päivittäin kun ei autoakaan ole.
:D täällä porukka puhuu kuinka terveellisesti elää ja vatsa toimii. Kuule, ei tarvii ku se kahvi aamulla ja kakka sujahtaa pönttöön kutsumatta. Koskaan ei tarvitse muulloin käydä, vaikken syökään ns. terveellisesti, ei edes ilmavaivoja ole kuin vain paprikasta. Helppoa ja nopeaa.
Tänään esimerkiksi olen syönyt aamulla puuroa pähkinöillä, omenalla ja raejuustolla, lounaaksi jauhelihakastiketta spagetilla ja salaatilla, välipalaksi smoothie, jossa puolukkaa, banaania, kaurahiutaleita, rahkaa, soijamaitoa ja oliiviöljyä, päivällinen sama kuin lounas, iltapalaksi myös puuroa, marjoilla, banaanilla ja siemengranolalla, lisäksi kananmuna.
Runsas veden juominen aamulla (3 isoa lasillista, varmaan jotain puolen ja yhden litran väliltä) ja aamukahvi on minulla avain onneen.
Mulla auttoi kahvi. Nyt kun en enää juo kahvia, vatsa toimii 2-3 päivän välein.
Syön mitä vaan. Vain, jos otan panacodin, vatsa ei toimi joka päivä..
Minulla vatsa toimii kuin kello. Aamuisin, kahvin jälkeen käyn vessassa.
Jo on jotain rutiineista pokkeavaa, juoksen vessassa monta kertaa. Ts. stressivatsa. Esim. Lähdin reissuun, niin jouduin juoksemaan vessassa monta kertaa. Jos elämä on rauhallista, rutiininomaista, niin ei ongelmia.
Ei ole juurikaan väliä, mitä syön, kunhan ruoka on monipuolista. Vältän vain suurempia annoksia punaista lihaa, se tuntuu kovettavan vatsaa. Jos syön paljon lihaa, korjaan tilanteen lakritsalla. Pari palaa tuoretta lakua auttaa.
Ehkä mielummin olisi hyvä kertoa mitä ei kannattaisi syödä ja siihenn kuuluu ainakin kaikki makea. Myös liikkumattomuus on huonosta. Ei tarvii mikään himoliikkuja olla mutta ainakin hyötyliikuntaa. Lyhyet matkat kävellen tai pyörällä, portaat hissin sijaan yms.
Vatsan toimimattomuus voi olla myös geneettistä.