Oletteko saaneet parempaa kohtelua laihduttuanne?
Olen nyt pudottanut vajaat parikymmentä kg ja muutenkin pistänyt habitustani kuntoon ja tuntuu, että ihmiset hymyilevät kuin Naantalin aurinko minulle kaikki (entiseen verrattuna), ovat hyvin kohteliaita. Mutta eihän tästä voi mitään varmaa sanoa, että kuvittelenko vain. Oletteko muut kokeneet vastaavaa? :)
Kommentit (23)
Sivelettekö tekin laihduttuanne salaa litteää vatsaanne ja koveria muotojanne tyytyväisenä, ja nautitte muutenkin tästä kevyestä ja energisemmästä olotilasta, ohuemmat sormetkin on tarkempia ja pitävät paremmin kuin läskistä turvonneet. Aiempi ahdistava, kankea, pinkeä ja stressaantunut, väsynyt, raskas olotila on paha muisto vain. Laskenut verenpainekin varmasti rauhoittaa oloa. Kaupassakin mahtuu ruuhkassa luikahtamaan kapeammasta rakosesta eteenpäin.
Minulla on kokemusta sekä hoikkana olosta nykyisin, että ylipainoisena aiemmin. Mitä enemmän liikakiloja on, sitä enemmän ihminen nähdään ja määritellään vain fyysisen kokonsa mukaan. Luonne katoaa näkyvistä muille sitä mukaa, kun kilot lisääntyvät. Näin sen olen kokenut. Omat läheiset toki tuntevat myös luonteesi ja kykysi, mutta eivät vieraammat, jotka näkevät vain ne kilot. Hoikasta ihmisestä huomataan ihan muut asiat, kun iso koko ei ole ikäänkuin esteenä. Normaalipainoisena on ilman muuta helpompaa monin tavoin ja suhtautuminen sekä palvelu asiallista ja mukavaa.
Ja on sanottava, että tuttavien muuttunut käytös satuttaa paljon enemmän. En välitä tuntemattomien mielipiteistä. Onhan se kiva kävellä terassien ja poikajoukkojen ohi ilman, että täytyy pelätä jonkun randomin sieltä heittävän jotain satuttavaa aikansa kuluksi, mutta muuten vieraat ihmiset eivät vaikuta omaan elämääni. Mutta ne tutut.