Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grahn-Laasonen;Tukien leikkauksiin tullaan tuomaan siirtymäaikoja, jotta ihmiset voivat sopeutua muutoksiin.

Vierailija
18.08.2023 |

Ihmiset voivat siis sopeutua siihen, että jos elämä kusee ankarasti ja joudut tukien piiriin niin apua ei tule mistään.

HS: Ministeri Grahn-Laasonen vastaa kritiikkiin sosiaaliturvan leikkauksista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009791009.html

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni taas puikoissa- koulut paskottiin ja nyt sosiaaliturva. Luontevaa jatketta. Kurittaa koko sukupolvea.

Li Andersson on kylläkin suorittanut varsinaisen koulujen paskomisen viimeisinä neljänä vuotena ja jälki on KAUHEAA.

Tämä on valhe. Li pelasti koulut Sannin jäljiltä

Vierailija
82/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Von Akryll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se on aivan stanan tyhmä akka. 

Teki jo valtavaa tuhoa viimeksi opetusministerinä ja nyt on vuorostaan tuhoamassa sosiaaliturvaa. Tuholainen koko ämmänkuvatus.

Eikä ole! Kyllä hän on ihan akateeisesti sivistynyt. 

Ei koulutus tyhmyyttä paranna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva Laasonen itse on pahasti lihonnut ja vanhentunut nopeasti. Niin ja olen itsekin neljänkymppinen ja lihava nainen, mutta jotenkin tuo pistää silmään. Olen myös moniongelmainen pitkäaikaistyötön, enkä voi ymmärtää miten joku itseni ikäinen on noin bimbo ja täysin muiden ohjailtavissa. Ihmetyttää, miten on ylipäätään päässyt koskaan ministeriksi ja nyt tällaiseen hommaan, josta ei tiedä yhtään mitään. Tuskin on itse koskaan joutunut Kelassa, sossussa tai TE-toimistossa asioimaan tai kaikkein pienimmillä tuilla elämään. Rouva Laasonen voisi itse yrittää elää noilla leikatuilla tuilla ja lakata kohtelemasta köyhiä ja työttömiä rikollisina. Kokoomus ylipäätään ei tiedä sosiaalipolitiikasta tai sosiaalituista yhtään mitään, joten ihmetyttää, miksi tällainen ministeripaikka annettiin ylipäätään kokoomukselle ja sitten vielä bimboista bimboimmalle, jolle ei ole mitään kosketuspintaa tähän asiaan. Perussuomalaisilla olisi sentään ollut sote-alalle kouluttautuneita ja alalle työskennelleitä, joilla on osaamista ja käytännön kokemustakin sosiaalipolitiikasta. Eikö olisi parempi laittaa tähän sellainen henkilö?

Lihomista ja vanhenemista on kerrassaan typerää kommentoida. Muuten olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
84/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Tehkää pimeitä hommia. Nyt kannattaa alkaa kysellä tutuilta ja sukulaisilta pimeitä hommia jo.

Kannatetaan ja suositellaan. Tätä mielisairasta verotusta pitää vältellä parhaansa mukaan, koska eivät ne valtavat veromäärät mene "yhteiseen hyvään", vaan päättäjiemme ja hyvien veljien (ja siskojen) puuhasteluihin.

Vierailija
85/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa nero kirjoitti:

Hymyilevä pyöveli ilmestyi TV ruutuun. Hänellä oli siitä kokemusta aiemmin. Tos on lappu, mee ruutuun. Saat kymppitonnin. Ja hän meni taas.

Ja hän sai sen kymppitonnin, se tuli tietysti verovaroista.

Vierailija
86/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni taas puikoissa- koulut paskottiin ja nyt sosiaaliturva. Luontevaa jatketta. Kurittaa koko sukupolvea.

Li Andersson on kylläkin suorittanut varsinaisen koulujen paskomisen viimeisinä neljänä vuotena ja jälki on KAUHEAA.

Sanni tuhosi, mutta ei se Li kyllä sen fiksumpi ollut. Käytti kaikki massit opiskeluajan pidentämiseen samaan aikaan peruskoulun perusta vajosi mutaan. Olisi kysynyt YHDELTÄKÄÄN OPETTAJALTA, mihin rahat olisi hyvä käyttää niin tuokin olisi selvinnyt. Yhtä epäpätevä virkaansa kuin ne entisetkin. En ymmärrä miten opettajan virkaan Ylikiiminkiin pitää olla tarkat pätevyysvaatimukset, mutta opetusministerille riittää että on itse käynyt pari luokkaa peruskoulua( ruotsinkielisessä eliittikoulussa tietenkin).

Vierailija
87/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös varhaiskasvatus sai aikoinaan osansa Sannin käsittelyssä 🤬 Menee heittämällä tää nainen ykköseksi nykyministereistä, joita en pysty katseleen ja kuunteleen. Jopa Rydman jää kakkoseksi.

Vierailija
88/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen sopeudutaan että ei rahat riitä ja jo aiempien hinnan nousujen aikana on karsittu kaikki ylimääräiset menot siis ihan kaikki ja nyt pitäis sopeutua vielä satojen eurojen leikkauksiin kuukaudessa. Kertoisko nämä kurittajat että miten varsinkin sairaat ja vanhemmat ihmiset jotka eivät pääse niihin kuuluisin töihin

Vierailija
89/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös varhaiskasvatus sai aikoinaan osansa Sannin käsittelyssä 🤬 Menee heittämällä tää nainen ykköseksi nykyministereistä, joita en pysty katseleen ja kuunteleen. Jopa Rydman jää kakkoseksi.

Sannin vuoksi ei ole enää vaka-opeja ja koko ala on tuhottu. Ei nuoret siedä mitään kyykytyspaskaa ja surkeita palkkoja nykyään.

Nykyhallitus naulaa viimeisen naulan arkkuun sillä vientialojen korotuskatolla: naisvaltaiset julkiset palvelut jäävät pysyvästi ja suunnitellusti ikuiseen palkkakuoppaan. Viimeinen ope ja hoitaja sammuttaa sitten valot.

Vierailija
90/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siihen sopeudutaan että ei rahat riitä ja jo aiempien hinnan nousujen aikana on karsittu kaikki ylimääräiset menot siis ihan kaikki ja nyt pitäis sopeutua vielä satojen eurojen leikkauksiin kuukaudessa. Kertoisko nämä kurittajat että miten varsinkin sairaat ja vanhemmat ihmiset jotka eivät pääse niihin kuuluisin töihin

Lisäksi minä ainakin olen jo töissä. Ihan hyvässä työssä vielä ja työvoimapula-alallakin. Asumistuen leikkauksesta en kyllä ymmärrä, miten selviämme lasten kanssa. Herään nykyään aamuyöstä pelon ja ahdistuksen tunteeseen. Oikeastiko minä työssäkäyvä putoan toimeentulotuelle??

Vierailija
91/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekee vapaaksi.

Vierailija
92/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan teidät sivistyneet vihervassarit ja Sannit nuolemaan teidän lemmikkien Äh läm Ibn Ahladin varpaita samalla kun kidutan teitä. =)

En ole sivistynyt ollenkaan, olen todella villi tapaus eikä kannata v i t t u i l l a minulle. :)

Saatte kärsiä paljon enemmän kuin siitä mitä minä ja herkkä isoveljeni kun heititte 20 vuotta sitten pääni kokoisia kiviä päällemme kun olin 7 vuotias. =

Vierailija
93/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nuoret missä haluatte elämänne rakentaa.

Vierailija
94/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minä ainakin olen jo töissä. Ihan hyvässä työssä vielä ja työvoimapula-alallakin. Asumistuen leikkauksesta en kyllä ymmärrä, miten selviämme lasten kanssa. Herään nykyään aamuyöstä pelon ja ahdistuksen tunteeseen. Oikeastiko minä työssäkäyvä putoan toimeentulotuelle??

Aika monella työssäkäyvällä eronneella vanhemmalla tulee kusiset oltavat. Lasten hyvinvointi varmasti lisääntyy, juu, kun työssäkäyvän asumistuen leikkauksella tiputetaan perhe pahimpaan kannustinloukkuun eli toimeentulotuelle. :-D

Omalla kohdallani ironia on huipussaan: olen sosiaalialalla ja palkka on pieni. Paljon joudun asiakkaiden kanssa sumplimaan toimeentulotukiasioita sun muuta. ja nyt pääsen ihan KOKEMUSASIANTUNTIJAKSI! Miettikää tätä: sossu ja asiakas kumpikin toimeentulotuella. Tämä siis naurattaa itseäni ihan oikeasti, tilannehan on aivan totaalisen absurdi. 

Vierailija
95/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maastamuutto vielä onnistuu.

Vierailija
96/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen kehäpäätelmä on virheellinen jo lähtökohdissaan:

Kun tavoitteena on se, että työllisyys vahvistuu, että yhä useampi työikäinen ja työkykyinen on töissä, niin se on myös kestävin tapa torjua eriarvoisuutta, hän sanoo.

Voihan sitä tavoitella vaikka kuuta taivaalta, mutta tavoite ei ole sama kuin toivottu lopputulos. Se on lähinnä toive jostain. Todennäköisesti ei edes toive, vaan halutaan luoda sellaiset työmarkkinat, jossa täysi valta on työnantajalla - työntekijöiden tai työnhakijoiden neuvotteluasemaa heikennetään merkittävästi. Tämä on siis se oikea tavoite.

Vierailija
97/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni tuhosi, mutta ei se Li kyllä sen fiksumpi ollut. Käytti kaikki massit opiskeluajan pidentämiseen samaan aikaan peruskoulun perusta vajosi mutaan. Olisi kysynyt YHDELTÄKÄÄN OPETTAJALTA, mihin rahat olisi hyvä käyttää niin tuokin olisi selvinnyt. Yhtä epäpätevä virkaansa kuin ne entisetkin. En ymmärrä miten opettajan virkaan Ylikiiminkiin pitää olla tarkat pätevyysvaatimukset, mutta opetusministerille riittää että on itse käynyt pari luokkaa peruskoulua( ruotsinkielisessä eliittikoulussa tietenkin).

Täyttä valhetta nämä.

Vierailija
98/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Grahn-Laakosonen on aina ollut harvinaisen epämiellyttävä henkilö. Kuka tätäkin äänestää??

Täysin samaa mieltä ja samaa ihmetellyt. Kuinka voi kukaan äänestää uudestaan henkilöä, joka on tyrinyt edellisen ministerin pestinsä aivan totaalisesti ja romuttanut suomalaisen koulun. Kuka VOI tätä kannattaa?

Vierailija
99/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni-thö-innocent. Hymyilevä pyöveli.

Hymyilevä pyöveli 😄. Eikö tuo sopisi yhtä hyvin Orpolle titteliksi? Aina hymy huulilla ja tyytyväinen olemus kun kertoo miten ovat suunnitelleet rankaisevansa köyhiä.

Vierailija
100/116 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen kehäpäätelmä on virheellinen jo lähtökohdissaan:

Kun tavoitteena on se, että työllisyys vahvistuu, että yhä useampi työikäinen ja työkykyinen on töissä, niin se on myös kestävin tapa torjua eriarvoisuutta, hän sanoo.

Voihan sitä tavoitella vaikka kuuta taivaalta, mutta tavoite ei ole sama kuin toivottu lopputulos. Se on lähinnä toive jostain. Todennäköisesti ei edes toive, vaan halutaan luoda sellaiset työmarkkinat, jossa täysi valta on työnantajalla - työntekijöiden tai työnhakijoiden neuvotteluasemaa heikennetään merkittävästi. Tämä on siis se oikea tavoite.

Näinhän se on. Politiikassa pitää osata lukea rivien välistä koska kaikki kurjennukset osaavat naamioida inhimillisin ja välittävin sanoin hyväksi ja miellyttäväksi päätökseksi. Tosiasiassa täyttä ihmisvihaa suurin osa päätöksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi