Grahn-Laasonen;Tukien leikkauksiin tullaan tuomaan siirtymäaikoja, jotta ihmiset voivat sopeutua muutoksiin.
Ihmiset voivat siis sopeutua siihen, että jos elämä kusee ankarasti ja joudut tukien piiriin niin apua ei tule mistään.
HS: Ministeri Grahn-Laasonen vastaa kritiikkiin sosiaaliturvan leikkauksista: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009791009.html
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku saa isoja tukia, niitä kuulemma on, niin ihan oikein on, että vähän leikataankin ja järkeistetään.
Mitähän ne "isot tuet" olisivat? Mulle tulee mieleen lähinnä vientituet. Miksei niistä leikata, enemmän fyrkkaa sieltä säästettäisiin kuin köyhien kukkarosta viiden sentin kolikkoja riipimällä? Häh?
Hymyilevä pyöveli ilmestyi TV ruutuun. Hänellä oli siitä kokemusta aiemmin. Tos on lappu, mee ruutuun. Saat kymppitonnin. Ja hän meni taas.
Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa ja niistä osa menee eläkeläisille ja työssäkäyville.
Valtion budjetti on 80 miljardia.
Kannattaa alkaa kattelemaan hyviä telttoja ja makuupusseja alennusmyynneistä..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa kattelemaan hyviä telttoja ja makuupusseja alennusmyynneistä..
Juu, yrittäjät ei saa omistusasuntoon asumistukea ja kulutus loppuu.
Nyt pitää äkkiä irtisanoutua että ehtii saada omansa pois. Kun ansiosidonnainen on käytetty niin takaisin töihin.
Käytännössä siis vähävaraisten tuloista leikataan enemmänkin. Koska ensin leikataan siitä tulosta millä pitäisi elää, sitten ei tehdä indeksikorotuksia, joten ensi vuonna sillä yhä pienemmällä tulolla ei kykene kustantamaan enää samaa kuin edellisenä vuonna, koska inflaatiohan jatkuu ja vuokrat sekä muut kulut nousevat koko ajan.
Ihmiset eivät sopeudu millään ajalla leikkauksiin. Niitä on tehty jo vuosia, eikä sopeutumista näy. Minituloilla ei vain selviä kukaan, se näännyttää.
Vierailija kirjoitti:
Se on 10.000€ kuukausipalkalla helppo leikata köyhiltä. Kyseinen ministeri romutti koulutuksen, nyt vuorossa sosiaali,-terveyspuoli, sekä vähävaraiset. Tosin uskon, että tämä hallitus ei syksyä näe. Kansa alkaa olla jo niin kypsä.
Puhu vaan itsestäsi minä en ainakaan ole kypsä, päinvastoin olen tyytyväinen kun hallitus on valmis rohkeisiin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku saa isoja tukia, niitä kuulemma on, niin ihan oikein on, että vähän leikataankin ja järkeistetään.
Mitähän ne "isot tuet" olisivat? Mulle tulee mieleen lähinnä vientituet. Miksei niistä leikata, enemmän fyrkkaa sieltä säästettäisiin kuin köyhien kukkarosta viiden sentin kolikkoja riipimällä? Häh?
Maayaloistuet myös, ja yritystuet.
Suomessa paljon korkeampia kun muissa pohjoismaissa.
Ne joilla menee hyvin haluavat tappaa loput! Olemme syylisiä heidän pahaan oloon!
Muistuttaa sammakosta joka kiehutetaan elävältä. Kuin suoraan peräisin pikku-nazin käsikirjasta!
Tämä Grahn-Laakosonen on aina ollut harvinaisen epämiellyttävä henkilö. Kuka tätäkin äänestää??
Kokkareet kyllä elävät omassa kuplassaan.
Miksei köyhät syö leivoksia.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä siis vähävaraisten tuloista leikataan enemmänkin. Koska ensin leikataan siitä tulosta millä pitäisi elää, sitten ei tehdä indeksikorotuksia, joten ensi vuonna sillä yhä pienemmällä tulolla ei kykene kustantamaan enää samaa kuin edellisenä vuonna, koska inflaatiohan jatkuu ja vuokrat sekä muut kulut nousevat koko ajan.
Juu, palkkatukitöistä ei kerry enää ansiosidonnaista eli ostan pelkkää ruokaa, kun olen töissä ja säästän palkkarahat työttömyysaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on 10.000€ kuukausipalkalla helppo leikata köyhiltä. Kyseinen ministeri romutti koulutuksen, nyt vuorossa sosiaali,-terveyspuoli, sekä vähävaraiset. Tosin uskon, että tämä hallitus ei syksyä näe. Kansa alkaa olla jo niin kypsä.
Puhu vaan itsestäsi minä en ainakaan ole kypsä, päinvastoin olen tyytyväinen kun hallitus on valmis rohkeisiin tekoihin.
Tuhoamaan rohkeasti Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät, siivoojat ja hoitajat muuttaa Helsingistä pois.
Miten pahoinvoinnin ja köyhyyden syventäminen lisää työpaikkoja?
Rikollisuutta se kyllä lisää.
Täysiaikaisia työpaikkoja, joista maksetaan palkkaa, jolla tulee toimeen, materialisoituukin tyhjästä ilmasta, kun tarpeeksi leikataan.
Eiku.
Koska Vauva-palstan moderointi on pahamaineisen tunnettu siitä, että siellähän ei erimielisen kansan mielipiteitä politiikasta kuunnella varsinkaan jos ne mielipiteet sattuu olemaan kenenkään hyväosaisen vastaisia.
Niin vain on että omistajan mielipide vaikuttaa tälläkin palstalla, täällähän ei miljonäärien vastaisia mielipiteitä sanota, eikä sanota miljonäärien etuja kasvattavia hallituksen kansan kyykyttämistoimiakaan vastaan kritiikkiä.
Edes lakipykäliä ei kannata tuoda julki, mikä tahansa viesti josta olisi oikeastikin hyötyä jollekulle toiselle tukisysteemissä tms. isoissa ongelmissa olevalle, kyllä poistetaan tehokkaasti, koska sehän johtaisi siihen että kansa osaisi paremmin pitää omia puoliaan, jota ei haluta.
Ihan hyvä palsta muutoin, mutta puheenaiheeksi ei saa valita sellaisia millä ajettaisiin huono-osaisten asiaa, vaan pitää olla hyvää pataa hyväosaisten kanssa.