Pitäisikö huolestua vai mitä ajatella tästä...???
Olen seurustellut miehen kanssa pian yhdeksän kuukautta ja havainnut tänä aikana että hän välillä muistaa jotain juttuja väärin, jotka sitten ovat paljastuneet liittyvän tämän eksään. Esimerkiksi on jotain vaatteita joita muistaa että minulla on, tyyliin "eikös sulla ollut se vihreä kukkamekko? laita se" ...eikä miunlla todellakaan ole mitään sellaista tai sitten jokin ruoka mitä muistaa että on tehty tietyllä tapaa, mutta tiedän että se ei ole oma tapani, elokuva joka ollaan katsottu yhsdessä, mutta jota en ole koskaan edes nähnyt.
Hänen edellinen suhde kesti kuutisen vuotta ja ovat eronneet useampi vuosi sitten. Tämän jälkeen mies ei ole ollut seurustelusuhteessa ennen meitä.
Pitäisikö olla huolestunut? Miksi mies sekoilee muistojensa kanssa ja mitä se voi tarkoittaa? Pelkään ettei hän jotenkin ole päässyt yli eksästään.
Mitään ajatuksia asiasta?
Kommentit (13)
Mulla taas niin että sekoitan välillä nykyisen mieheni eksään joissain tilanteissa...en tiedä mistä johtuu, mutta olisi kiva kuulla jos jollakin teoriaa :)
Ehkä joillakin menee vaan muistot sekaisin. Ei kaipaa exää, mutta sekoittaa asiat. Suomessa on suurpiirteisiä ihmisiä ja osa vaan muistaa tietyllä tavalla asiat. Uskaltaako korjata sitten että se oli exän vaate ja elokuva. Vai suuttuuko toinen. Ja sanoo mistä itse pitää tms.
Jos mie s muuten vain hajamielinen? Mutta en kyllä itsekään oikein tykkäisi tollaisesta.
Ei kerro kovin hyviä asoita jos vielä vuosienkin jälkeen muistaa asioita eksästään ja yhdistää ne suhun. Jos olisi vain joku yksittäinen juttu niin se ei vielä mitään, mutta kun on toistuvampaa, niin jotenkin tulee mieleen että mies on kiinni eksässä ja jotenkin rinnastaa sut häneen eli olet korvike
Onko minkä ikäinen (muistisairaus?), muistaako muuta asiat hyvin? Muistutako sinä hänen ex:äänsä? Voi olla ihan harmitonta ja tahatonta, en huolestuisi vielä. Toisaalta jos muussakin muistissa alkaa heittää niin kannattaa viedä äijä muistitestiin ja tutkia onko alkavaa dementiaa.
Jotkut miehet eivät muista aviovaimostaan yhtään mitään edes parinkymmenen aviovuoden jälkeen, joten AP :n mies edes yrittää vaikka "naiseen" liittyvä data ei ole vielä ehtinyt päivittyä hänen aivolokerossaan.
Sinuna antaisin asian olla. Eiköhän ne tiedot ala päivittyä jossain vaiheessa, kun jatkatte yhdessä. Toki voit korostaa jotain asiaa ja yrittää kiinnittää hänen huomionsa johonkin asiaan, joka on sinusta tärkeä ominaisuus tai seikka tai tapahtuma, joka kuvastaa sinun persoonaasi tai liittyy johonkin yhteiseen tekemiseenne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole läsnä sinun kanssasi.
Tätä veikkaisin minäkin. Mies ei ole kiinnittänyt sinun tekemiin asioihin samalla tavalla huomiota ja kiinnostusta.
Mies on edelleen henkisesti sidoksissa exäänsä. Kyllä se on jo huolestuttavaa, kun suhteen päättymisestä on kuitenkin jo useita vuosia. Jos olisin ap, harkitsisin tarkkaan, jatkaisinko suhdetta. Jos jatkaisin, niin miehellä pitäisi olla valtavan paljon positiivisia kvaliteetteja, jotka hävittäisivät loppujen lopuksi nuo muistikuvat.
Joku taas halusi avautua. Mitä tähän nyt pitäisi sanoa ja kuinka suhtautua? Kyllä näitä avautumisia riittää yllinkyllin🤷
Anna olla