Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin lähiöissä asuminen - miksi sitä halveksitaan niin paljon?

Vierailija
18.08.2023 |

Ihan kivoiltahan nuo kuvat näyttävät. Joten miksi Helsingin lähiöissä asuminen on niin inhottua ja halveksittua?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei edes ole. Mikäs täällä meren äärellä asuessa. En haluaisi asua keskustassa.

Vierailija
2/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei edes ole. Mikäs täällä meren äärellä asuessa. En haluaisi asua keskustassa.

Onko joku pakottanut sinua asumaan keskustassa? Mistä tuo refleksi teillä aina tulee? Joko vihaatte ja häpeätte asuinpaikkaanne tai sitten uhoatte miten ette haluaisi asua missään muualla. Ei ole tervettä. Normaali ihminen toteaisi vain, että viihtyy siellä missä asuu ja that's it.

En ole koskaan käynyt noissa lähiöissä mutta eivät ne kuvat sieltä nyt niin kauheilta näytä vaikka noita alueita aina haukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina junantuomat jotka haukkuvat stadin lähiöitä.

Vierailija
4/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä ei ole palveluita, matka kaikkialle sieltä on pitkä, siellä on rumaa, rauhatonta ja turvatonta.

Vierailija
5/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on aina junantuomat jotka haukkuvat stadin lähiöitä.

Jotka itse asuvat niissä. Eli jotain niissä on mikä saa siellä asuvat ihmiset inhoamaan niitä.

Vierailija
6/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä ei ole palveluita, matka kaikkialle sieltä on pitkä, siellä on rumaa, rauhatonta ja turvatonta.

Siinä yksi junantuoma, kun väität ettei lähiöissä ole palveluita.

Vierailija
7/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks halveksitaan, et siellon halvemmat asunnot ja vuokrat.

Vierailija
8/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä siellä on? Itiksen ostoskeskus.

Vierailija
9/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300m Lidliin, S-markettiin, R-kioskiin, asiamiespostiin, pakettiautomaatille ja apteekkiin, terveysaseman ja laboratorioon, kilometri Prismaan.Bussipysäkki 300m.

Vierailija
10/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kaikki mahdolliset kaupat postipalveluineen, ravintolat, punttikset ja muut liikuntapaikat uihamalleineen, uimarannat, historiallinen kartano,  terveyskeskus lähellä, metroasema lähellä ja bussit kulkee, löytyy pyöräliike, autovuokraamoja, bensa-asemia, yksityisiä lääkäriasemia, minigolf esim. Nämä ihan vain näin alkuun.

Vierailija
11/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tosielämässä oikein ketään, joka halveksisi. Riippuu toki paljon siitä lähiöstäkin, joillain tietysti on huonompi maine ja toisilla parempi. Mutta eiköhän sellainen että voisi asua vain kantakaupungissa ole aika harvojen juttu.

Itsekin olen Helsingissä syntynyt ja nuorena nautin kantakaupungissa asumisesta, mutta en minä enää keski-ikäisenä perheellisenä siellä haluaisi asua. Nyt tässä elämäntilanteessa luonnonläheinen, rauhallinen lähiö on paras sekä lapsia että itseä ajatellen. Ei enää kiinnosta keskustan menot, työpaikkakaan ei ole keskustassa, aika harvoin siellä tulee edes käytyä. Enemmän kiinnostaa täällä lähellä olevat isot perhemarketit, lenkkipolut, leikkipuistot yms. Mutta joo olisin minä varmaan 25-vuotiaana kokenut tämän ihan kuolleeksi ankeaksi paikaksi jossa ei ole mitään tekemistä - koska minun päätekeminen oli yöelämässä ja kahviloissa pyöriminen, ja sellaisiin on matkaa täältä. Nyt taas kantakaupunki olisi ankea, liian vähän luontoa ja liikaa ihmisiä.

Vierailija
12/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usado kirjoitti:

Siks halveksitaan, et siellon halvemmat asunnot ja vuokrat.

Eli siellä ei haluta asua, siitähän tuo kertoo, ei ole kysyntää. Joten miksi ei ole?

Vierailija
13/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tosielämässä oikein ketään, joka halveksisi. Riippuu toki paljon siitä lähiöstäkin, joillain tietysti on huonompi maine ja toisilla parempi. Mutta eiköhän sellainen että voisi asua vain kantakaupungissa ole aika harvojen juttu.

Itsekin olen Helsingissä syntynyt ja nuorena nautin kantakaupungissa asumisesta, mutta en minä enää keski-ikäisenä perheellisenä siellä haluaisi asua. Nyt tässä elämäntilanteessa luonnonläheinen, rauhallinen lähiö on paras sekä lapsia että itseä ajatellen. Ei enää kiinnosta keskustan menot, työpaikkakaan ei ole keskustassa, aika harvoin siellä tulee edes käytyä. Enemmän kiinnostaa täällä lähellä olevat isot perhemarketit, lenkkipolut, leikkipuistot yms. Mutta joo olisin minä varmaan 25-vuotiaana kokenut tämän ihan kuolleeksi ankeaksi paikaksi jossa ei ole mitään tekemistä - koska minun päätekeminen oli yöelämässä ja kahviloissa pyöriminen, ja sellaisiin on matkaa täältä. Nyt taas kantakaupunki olisi ankea, liian vähän luontoa ja liikaa ihmisiä.

Silti asuntojen hinnat ovat ihan eri luokkaa kantakaupungissa kuin lähiöissä, mikä kertoo että valtaosa ihmisistä haluaa asua kantakaupungissa. Onhan Sanna Marinkin valinnut Töölön eikä mitään Meri-Rastilaa.

Omituinen ajatus, että pitäisi asua metsän keskellä pääkaupungissa. Sinunkin kannattaisi ennemmin asua sitten ihan jossain maalla kun sellaista haluat.

Vierailija
14/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatus, että vaihtoehdot olisivat kantakaupunki tai lähiöt. Vaihtoehdothan ovat lähiöt tai sitten kunnon maaseutu. Joten miksi asutte lähiöissä ettekä maaseudulla? Lähiöt ovat sellainen omituinen välimaasto joka ei ole oikein mitään, ei kaupunkia eivätkä kunnon kaunista maaseutua.

Vierailija
15/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ihmiset asuvat kantakaupungissa tai Espoossa. Köyhät joutuvat sitten tyytymään itikseen.

Vierailija
16/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka halveksii lähiössä asumista? Olen asunut niin Malmilla, Kalliossa, Vallilassa, Vuosaaressa kuin Herttoniemessäkin. Nyt Roihuvuoressa ja rakastan asua täällä!

Vierailija
17/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka halveksii lähiössä asumista? Olen asunut niin Malmilla, Kalliossa, Vallilassa, Vuosaaressa kuin Herttoniemessäkin. Nyt Roihuvuoressa ja rakastan asua täällä!

Ainakin ihmiset yleisesti kun siellä hinnat ovat niin alhaiset, eli siellä ei haluta asua.

Vierailija
18/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähiöitä ja lähiöitä. Toiset ihan jees, toiset ei.

Vierailija
19/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatus, että vaihtoehdot olisivat kantakaupunki tai lähiöt. Vaihtoehdothan ovat lähiöt tai sitten kunnon maaseutu. Joten miksi asutte lähiöissä ettekä maaseudulla? Lähiöt ovat sellainen omituinen välimaasto joka ei ole oikein mitään, ei kaupunkia eivätkä kunnon kaunista maaseutua.

Oletko tutustunut lähiöiden historiaan? Tuosta syystä lähiöt alunperin rakennettiinkin. :) Kaupungin palvelut yhdistettynä lähimetsiin ja isoihin nurmipihoihin. Lähiössä on ihmisen hyvät olla.

Vierailija
20/62 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ihmiset yleisesti kun siellä hinnat ovat niin alhaiset, eli siellä ei haluta asua.

Saattaa tulla tuollaiselle maalaiselle "halpa hinta" lähiössä aikamoisena yllätyksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän