Miksi jotkut kävelee ja seisoo niin että jalkaterät sojottaa sivuille/ulospäin?
Huomasin joskus Indonesiassa matkustellessani, että suurin osa heistä kävelee ankkamaisesti jalkaterät ulospäin. Samaten eräs tuttavani seisoo ja kävelee hassun näköisesti jalkaterät v-asennossa. Hitto kun tekisi mieli sanoa sille tuttavalle, että oikaise jalkasi, tuo on ihan hölmön näköistä, mutta ei olla tarpeeksi tuttuja.
Kommentit (49)
Kerran menin yhden sporttisen nuoren naisen ohitse ja käveli just jalat ulospäin. Näytti että oli aika iso jalka joten johtuikohan siitä?
En tiedä mitään yleispätevää syytä. Itse olen alkanut kävelemään silleen koska polviini sattuu. Se vähän helpottaa kipua.
Kaameeta on se lätästely jalkaterät sisäänpäin.
Aasialaisilla on tämä tyyli ihan yleinen,kävelytyylikin voi periytyä. Itsellä on toinen jalka lyhyempi joten jalkaterä kääntyy ulospäin paremman tasapainon saamiseksi. Balettitanssijat myös kävelevät jalkat.ulospäin.
Nätti-Jussi kulki jalkaterät sisätakaviistoon, olivat kuin ne flipperipelin portit enenkuin pallo on niinstä läpi ponkaissut
Aurauskulmien säätöön, ei vais. Aasiassa ollaan jo pikkulapsesta asti paljon syväkyykyssä, jos se muokkaa jalkaterien aurauskulmia !
awfdwe kirjoitti:
Ei se oo ollenkaan ärsyn näköistä, mutta se repii psyykettä katsoa kun parimetriset sali-aadat ja -emmat seisovat masokistisesti jalkaterät sisäänpäin
Mutta se on kawaii ja UwU
Miksi jotkut ovat tyhmiä ja ilkeitä?
Sepä se.
Vierailija kirjoitti:
Ulkokierto on opittu tapa tai sitten lonkissa joku rakennevika.
Tämä!
Joillakin pitkittynyt lihasten kireys johtavat siihen opittuun tapaan.
Vierailija kirjoitti:
awfdwe kirjoitti:
Ei se oo ollenkaan ärsyn näköistä, mutta se repii psyykettä katsoa kun parimetriset sali-aadat ja -emmat seisovat masokistisesti jalkaterät sisäänpäin
Mutta se on kawaii ja UwU
siihin liittyy polvihame,lautassilmät ja omashelfie niin että taulukänny peittää tunteja meikatun naaman
Jotkut vielä vaappuvat sivulta toiselle löntystäessään. Näyttää apinamaiselle.
Son niin rehvakkaan ooloista kävellä lippis takaraivolla, takki auki ja jalkaterät ulos sojottae. Nytkin sain ihan ap:n nillittämään asiasta😅😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Voi olla rakenteellinen asia...kannattaa miettiä millainen oma pottunenä katsoo takaisin peilistä.
Kyllä, tuki ja liikuntaelimistön juttu, kyse siitä että miten luusto ja lihaksisto on kehittynyt. Eikös ne ole fysioterapeutit jotka on erikoistunut tuohon? He varmaan osaisivat paremmin selittää että mikä vaikuttaa siihen että missä asennossa jalat on.
Mullakin on pieni lievä erikoisuus, mun käsissä: kävellessäni mun kädet on normaaliasennossa (kämmenselät osoittaa ulospäin), mutta hölkätessä mun käsivarret kääntyy 90 astetta sillä lailla että kämmenselät osoittaa eteenpäin/ylöspäin/taivaaseen. Mun kädet vaan kääntyy niin, ittestään, luonnostaan. Ei haittaa.
Kiva että ap kutsui tuollaisia jalkateriä sojottavia ihmisiä "ankkamaisiksi". Itse olen ajatellut että he näyttävät sarjakuvahahmolta nimeltä Marsupilami.
Kovasti yritin nuorena neitinä opetella kävelemään jalat suorassa. Väänsin niin voimakkaasti kun pystyin varpaita sisäkiertoon. Silti lumessa jäljet näyttivät, että edelleen varpaat oli ulospäin.
Lääkäri ja fysioterapeutti ovat selventäneet, että kyseessä on synnynnäinen lonkan rakenne, jolle ei yksilö voi tehdä mitään, eikä sitä kannata yrittää leikatakkaan, koska kyseessä on vain kosmeettinen ongelma.
Jossain ulkomaalaisessa kylässä yleisyys selittyy perintötekijöillä.
Mun yläasteella luokkakaveri käveli tarkoituksella niin, kun kuvitteli näyttävänsä ballerinalta.
Oli käynyt joskus 3-vuotiaana satubaletissa ja tuo jalkajuttu oli jäänyt mieleen, ja ajatteli, että näyttäisi tanssijalta :D
Lämmöllä muistelen näitä sen ajan hassuuksia, varmaan itsellänikin oli omani, en tiedä käveleekö enää niin :)
Osa tietenkin saattaakin olla tanssijoita.
Perinnöllisellä, synnynnäisellä ruumiinrakenteella on tässä iso merkitys. Asialle ei ihminen voi itse mitään.
Sen sijaan luontainen tyhmyys ja opittu ilkeys on korjattavissa opettelemalla sivistyneitä käytöstapoja ja kanssaihmisten kunnioitusta.
Lattateita tanssitaan jalat ulospäin auki. On seksikästä.
Voi miten kummallisen lapsellinen aloitus!
Aivan kun joku kirjoittaisi, että miksi jotkut naiset ovat pidempiä kuin 170cm. On tyhmän ja ruman näköistä kun tuollaiset hujopit heiluvat menemään kuin mitkäkin lipputangot.
Suomen armeija opettaa, että kun otetaan asento, niin kantapäät yhteen ja jalkaterät niin, että niiden väliin mahtuu jalan leveys. Juostessa jalkaterät yleensä kääntyvät suoraan.
Kaikki paitsi jalkaterät suorassa käveleminen on hölmön/vammaisen näköistä.