Missä pystyisi kaupungissa asuessa maalaamaan yksittäinen puutuolin? Saako kerrostalon sisäpihalla tehdä niin?
Eli ei mikään iso juttu, Ikean käsittelemätön puutuoli joten mitään entisiä maaleja ei tarvitse poistaa tms. Olisi vain kivemman näköinen jos siihen sipaisisi maalin päälle.
Mutta missä? Asunnossa sisällä en missään nimessä tee sitä ettei tule sotkua. Saakohan tuossa kerrostalon sisäpihalla maalata tuollaisen yksittäisen tuolin?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sotkua maalaamisesta tulee, jos suojaa lattian?
Jos olisit syntynyt 13. päivä ja perjantai niin saattaisit tietää, mitä kaikkea voi tapahtua.
Kaikki mikä ei ole kiellettyä, on sallittua. Jos jätät sen tuolin kuivumaan sinne ulos, niin ei tietenkään ole taattua, ettei joku vie tai sotke sitä. Miten ois kellaritiloissa? Siellä ei varmaan päri maalitahraa haittaa. Ja lopputuloksesta tulee parempi, kun maali kuivuu hitaasti verrattuna auringonpaahteeseen, eikä siihen märkään maaliin ehkä lentele niin paljon lehtiä, roskia ja kärpäsiä.
jos maalaat ulkona, niin pahimmillaan siihen märkään maaliin sitten tarttuu ihan kaikki mikä lentää tuulessa tuoliin kiinni: ötökkää, pöylyä, siementä jne... ja kerrostalon pihakin tulee suojata samalla lailli kuin jos kotona pitäisi suojata vaikka lattia
maalaa siis se kotona. parveke on siihen paras paikka, mutta jos sitä ei ole, niin jossain sisätiloissa sitten. kuten edellä jo vinkattiin, niin suojaa lattia sanomalehdillä. Tai sitten muovilla. huolehdi hyvästä tuuletuksesta.
OTA MUKAAN KUN MENET LANDELLE VANHEMPIASI TAPAAMAAN KOTI RIIHEEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit syntynyt 13. päivä ja perjantai niin saattaisit tietää, mitä kaikkea voi tapahtua.
Olen syntynyt 13. päivä lokakuuta perjantaina 1972.
Olen ollut oikein onnekas elämässäni kaikki nämä vuodet!
Ihan omassa kodissa kannattaa maalata se. Kun käytät vesiohenteista maalia, ei tule juurikaan pahaa hajua, kuten tärpättiohenteisista. Ja pensselin pesukin onnistuu helpommin. Voit ostaa pressun eli kevytpeitteen suojaksi, se ei montaa euroa maksa ja suojaa sanomalehtiä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
No en lähtisi minnekään pihalle maalaamaan ja katsoisi sitten, kun maali on täynnä kaikkea roskaa ja ötökänraatoa. Suojaisim lattian hyvin ja maalaisin nätisti. Ei siitä nyt mitään sotkua tule, kun vetelee sopivalla pensselillä vähän kerrallaan. Tai ainakaan minulla ei tule, olen vasta maalannut neljä tuolia kotonani, ostin ne Torista. Hioin, kittasin hieman ja maalasin kahdesti siinä olohuoneen lattialla.
Se hiominen on se kotia sottaavin vaihe. Toinen on maalausvälineiden putsaus.
Suojaisin lattian ja maalaisin kotona (tai parvekkeella jos lasitettu). Hakisin paperia tai sanomalehteä taloyhtiön roskiksesta. Ulkona tosiaan saattaa maalipintaan tulla roskaa ja olosuhteet vaikuttaa kuivumiseen. Lisäksi en uskaltaisi jättää sitä sinne kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka huono käsistäsi olet jos sanomalehtien päälle asetetun tuolin maalaus sotkee asunnon?
Lisäksi pihalle sanomalehdet lepattavat tuulessa. Sisällä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omassa kodissa kannattaa maalata se. Kun käytät vesiohenteista maalia, ei tule juurikaan pahaa hajua, kuten tärpättiohenteisista. Ja pensselin pesukin onnistuu helpommin. Voit ostaa pressun eli kevytpeitteen suojaksi, se ei montaa euroa maksa ja suojaa sanomalehtiä paremmin.
Remonttisuojapaperi on parempi kuin joku ruttuinen pressu, niissä on aina taitteet, eikä saa tasaiseksi. Tai isosta pahvilaatikosta saa hyvän levyn alle. Paperin tai pahvin voi vaikka teipata lattiaan jollain oranssilla suojausteipillä, niin ei ole edes kompasteluvaaraa.
Spray-maalillako meinasit maalata, kun sotkua tulee?
Se on koivunsiemeniä sun muuta täynnä jos ulkona maalaat. Ja sotket itsesi kun kannat sisälle. Suojaa lattia edellisten ohjeisen mukaan sisällä.
Onko tämä edes todellinen kysymys. Kotona olen kaikki aina maalannut. Kuka maalaa ulkona sisäkalusteita kuin täys pösilö.
Vanhemmissa kerrostaloissa on yleensä askarteluhuone, missä voi tehdä pieniä korjaushommia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla parveke? Nyt on yötkin yllättävän lämpimiä. Kun maalaat aamupäivällä niin on jo illalla kuiva.
Ja maalipinta täynnä lehtiä, ilmassa lentelevää roskaa ja kaikenlaisia hyönteisiä.
Taiaa olla viisaampi että kaupungin kerrostalokoppiin hillotut hallintoalamaiset eivät yritä mitään sen haastavampaa kuin Visan vingutusta IKEA:n kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 13. päivä lokakuuta perjantaina 1972.
Olen ollut oikein onnekas elämässäni kaikki nämä vuodet!
Kaikille ei onneksi käy kepulisti. Itsellä jos joku voi mennä pieleen niin se menee pieleen.
~ mummo ~
Mä teen noi askareet keittiön ruokapöydän päällä. Sanomalehteä alle. Just maalasin vanhan Lundia-hyllykön osia sekä korkean ja kapean puuhyllyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maalaisin tuolin ihan kotona! Kai ymmärrät, että ihmiset maalaa ihan kokonaisia huoneita, seinät ja katot ihan sisällä? Levittelet vain lattialle suojaa.
Niinpä, mutta ehkä ap on joku tuhannen tunari, jolla ei pysy mikään kädessä.. :)
Ei siitä siinä tapauksessa hyvää tule vaikka missä maalaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en lähtisi minnekään pihalle maalaamaan ja katsoisi sitten, kun maali on täynnä kaikkea roskaa ja ötökänraatoa. Suojaisim lattian hyvin ja maalaisin nätisti. Ei siitä nyt mitään sotkua tule, kun vetelee sopivalla pensselillä vähän kerrallaan. Tai ainakaan minulla ei tule, olen vasta maalannut neljä tuolia kotonani, ostin ne Torista. Hioin, kittasin hieman ja maalasin kahdesti siinä olohuoneen lattialla.
Se hiominen on se kotia sottaavin vaihe. Toinen on maalausvälineiden putsaus.
Totta. Yleisin aloittelijan virhe on vain sen varsinaisen maalausvaiheen miettiminen. Paljon enemmän työtä on vanhan maalin poistossa, hiomisessa, pohjamaalauksessa, ja sitten lopuksi tosiaan välineiden putsauksessa.
Kuinka huono käsistäsi olet jos sanomalehtien päälle asetetun tuolin maalaus sotkee asunnon?