Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus on käärinyt hihat: palkansaajaa ja työtöntä koskevat uudistukset etenevät jo kovaa vauhtia

Vierailija
18.08.2023 |

Hyvä, että pitävät kiirettä eivätkä jää lähtökuoppiinsa. Nämä uudistukset on saatava nopeasti maaliin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu kenelle. Joko he valmistelee sairaille työttömille eläkkeelle pääsyä tai muuta tuloa?

Älä luulekkaan. Sairaita työttömiä pidetään työllistämässä suurta joukkoa erilaisia virkailijoita laatimassa papereita, lausuntoja, haastattelemaan, liimamassa kirjekuuoria jne. 

Eläkeläinenhän ei tämmöistä holhoomista enää tarvitse ja työttömät lisääntyisivät. 

Vierailija
42/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että saikun ekasta päivästä ei makseta palkkaa kuulostaa hyvältä.

Työpaikalla on paljon porukkaa jotka sairastuu aina perjantaiksi, parikin kertaa kuussa.

Sairastuvat jatkossa jo keskiviikkona, koska samaan rahaan kannattaa pitää enemmän vapaata.

Mä oon aina yrittänyt pitää sairasloman lyhyenä. Nyt todellakin haen työterveydestä lisäpäivät, että saan hyvin levättyä. Oksennustauti tai flunnsa ei enää parane parissa päivässä. Ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on päivän tärkein lehtijuttu ja kannattaa lukea huolella. Miltäs nyt tuntuu PS:ää äänestäneet palkansaajat? Saitteko mitä tuli tilattua? :D :D :D

Ei vaikuta minuun varmaan mitenkään. Elämä jatkuu kuten ennenkin.

Vierailija
44/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla on paljon porukkaa jotka sairastuu aina perjantaiksi, parikin kertaa kuussa.

Sairastuvat jatkossa jo keskiviikkona, koska samaan rahaan kannattaa pitää enemmän vapaata.

Mä oon aina yrittänyt pitää sairasloman lyhyenä. Nyt todellakin haen työterveydestä lisäpäivät, että saan hyvin levättyä. Oksennustauti tai flunnsa ei enää parane parissa päivässä. Ei todellakaan.

Varsinainen sairautesihan ei parannu kolmessakaan päivässä.

Vierailija
45/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajusit, että tää koskee myös sua? Noh, kuulostaako vielä hyvältä? Ethän sairastu?👺💣

Vierailija
46/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyyn mennessä Orpo joutuu nielemään kyyneleitä kun hallitus kaatuu ja kukaan ei komppaa. No, ei komppaa kyllä nytkään. Hähhähää.

Vierailija
47/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin terve, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Ja ahkera töissä. Mulla on vähän sairauspoissaoloja. En esim. juo lainkaan. Sun herjasta voisi nostaa kunnianloukkaussyytteen.

Vierailija
48/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on päivän tärkein lehtijuttu ja kannattaa lukea huolella. Miltäs nyt tuntuu PS:ää äänestäneet palkansaajat? Saitteko mitä tuli tilattua? :D :D :D

Tätähä PS on nimenomaan luvannutkin, joten hyvältä tuntuu. Ei ole kiva käydä töissä, kun muut loisivat yhteisillä rahoilla.

Luuletko sä että ne rahat mitkä nyt viedään työttömiltä ja pienituloisia käytetään sun hyväksi?? No ei todellakaan.... :D

Ei multa olla viemässä vielä mitään.

T.pienituloinen

Vierailija
49/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palkkatukityö menettää vähäisenkin hohtonsa.

Ja kahden lapsen äitinä työmarkkinatukeni putoaa 750€ -> jonnekin 550€ pintaan.

Eläkeläiset saivat viime syksynä ja talvena ennätyskorotukset, eivätkä nytkään osallistu talkoisiin. Kaikkien muiden asumistukea saavien tuki laskee paitsi heidän.

No, eipä auta kuin jatkaa kotimaisesta kulutuksesta kiristämistä, ehkäpä kuivaruokaa ja apteekkituotteitakin voisi tilata muualta? Vesilaskukin nousi 50€ hinnannoston myötä (vaatimaton +35%), joten kulutukseen menevä raha vähenee senkin myötä.

Vierailija
50/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hienolta suunnitelmalta. Ensin irtisanotaan kaikki eikä makseta heille mitään tukia, jotta alkaa työ maistua! Sen jälkeen otetaan sama porukka tekemään samat työt ilmaiseksi vastikkeelliseen toimeentulotukeen vedoten.

Eikös Itella, vai Postiko se nyt oli tehnyt aikoinaan tuota. Sanoi vakkarijakajat irti ja palkkasi seuraavana päivänä takaisin uusina työntekijöinä, uusilla työehdoilla ja mikä parasta; halvalla, tietty. Näj?köjään tämä malli on kopiotu hallitusohjelmaan.

Vierailija
51/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä ongelmaa voida hoittaa puhallutuksilla ja huumetesteillä?

Vierailija
52/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hienolta suunnitelmalta. Ensin irtisanotaan kaikki eikä makseta heille mitään tukia, jotta alkaa työ maistua! Sen jälkeen otetaan sama porukka tekemään samat työt ilmaiseksi vastikkeelliseen toimeentulotukeen vedoten.

Eikös Itella, vai Postiko se nyt oli tehnyt aikoinaan tuota. Sanoi vakkarijakajat irti ja palkkasi seuraavana päivänä takaisin uusina työntekijöinä, uusilla työehdoilla ja mikä parasta; halvalla, tietty. Näj?köjään tämä malli on kopiotu hallitusohjelmaan.

Kaatuva auringonlaskun firma muutenkin. Ei tuonne kannata mennä duuniin.

Vierailija
53/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tästä sivusta annan sinulle suoran palautteen. Todella monen terveys ja hyvinvointi paranee ja toipuminen alkaa, kun päälläsi on 2 m multaa ja suuri kivi. Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
54/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tästä sivusta annan sinulle suoran palautteen. Todella monen terveys ja hyvinvointi paranee ja toipuminen alkaa, kun päälläsi on 2 m multaa ja suuri kivi. Hyvää päivänjatkoa.

No voi kyynel.

Vierailija
55/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähä PS on nimenomaan luvannutkin, joten hyvältä tuntuu. Ei ole kiva käydä töissä, kun muut loisivat yhteisillä rahoilla.

Sulta viedään parhaillaan, mutta ihan hyvä vaan jos et huomaa.

Luuletko sä että ne rahat mitkä nyt viedään työttömiltä ja pienituloisia käytetään sun hyväksi?? No ei todellakaan.... :D

Ei multa olla viemässä vielä mitään.

T.pienituloinen

Vierailija
56/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel.

Ei sua kukaan itke, se on kuule kili-kili ja chin-chin. Skumpat jäihin.

Vierailija
57/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassarit rules ! Kurjat kurjistuu, rikkaat rikastuu. Perskokkarehallitus mielipuuhissaan.

Vierailija
58/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikorotusten poisto vaikuttaa kyllä kaikista kylmimmältä.

Ollaan huolissaan lasten hyvinvoinnista ja harrastamattomuudesta, lapsiperheköyhyydestä ym ja tämäkö auttaa? Pienten lasten vanhempi varsinkaan ei ole kovin haluttu työmarkkinoilla, joten työllistyminen on keskivertoa hankalampaa, vaikka varmaan jokainen haluaisi tarjota lapsuuden jossa ei ihan joka senttiä tarvisi laskea.

Ennemmin ansiosidonnainen sitten kokonaan pois, eikä mitään eri arvoisia työttömiä.

Työssä olevat voivat säästää palkastaan pahan päivän varalle, itse pyrin aina pitämään parin kuukauden puskuria, vaikka pienestä palkasta olikin aluksi tosi tiukkaa.

Vierailija
59/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulisijoille kysymys, miten te olisistte paikanneet vajetta?

Vierailija
60/69 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet ja oppositio ihmettelevät pesukarhukravatteja kun toisaalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän