Vähän surettaa, ei ole oikein uusia vaatteita syksyksi
Syksyyn on kiva pukeutua, ja mieluiten uusiin vaatteisiin. Minun pitää mennä paljolti viime talven vaatteilla. On minulla kaksi uutta paitaa, mutta niillä ei pitkälle pötkitä.
Onko teillä uusia syysvaatteita?
Kommentit (22)
Mulla on vain vaatteita, jotka käyvät kaikkina vuodenaikoina. Talvikengät toki erikseen.
Pukeutumsieen saa mukavasti vaihtelua kun yhdistää sellaisia vaatteita, joita ei heti tulisi mieleen käyttää samanaikaisesti. Luonto ja kukkaro kiittää.
Mulla ei ole erikseen mitään tietyn vuodenajan vaatteita. Kuljen melkein vuoden ympäri samoilla vaatteilla, kunnes tulee tarve uusia joku, kuten ehkä kengät, seuraavalla kerralla takki, sitten housut. Talvella housujen alla enemmän villakalsaria ja villapaitaa että tarkenee. Isolla pakkasella käytän kävellessä toppa/lasketteluhousuja jotka ovat lämpimät. Olen viime aikoina uusinut lähinnä alushousuvarastoa.
Pitääkö olla ihan "laput kiinni" -uusia? Kirppareilta saa ihan uuden veroisia vaatteita, jos jaksaa vähän kierrellä. Nettikirppareiltakin hyvin. Tsekkaa vaikka Torista, siellä paljon vaatteita myynnissä
Itse tilasin juuri säkillisen "uusia" vaatteita vähänkyäytetty sivustolta. Oli mm. nahkatakki (aito), parit farkut ja paitoja. Tilasin outlet osiosta -35pros koodilla. Ei jäänyt paljoa hintaa, ja todella siistejä vaatteita. Syksy tulkoon minun puolesta!
Sieltä, tai muistakin vastaavista sivustoista, on hyvä tilata kun tietää mistä merkeistä itse tykkää/ mitkä istuvat omalle kropalle ja mikä on oma koko. Itse tilasin mm. Espritiä kun tiedän että istuvat minulle poikkeuksetta koossa S tai 36.
Miksi pitää olla uusia? Nimenomaan syksyvaatteet on sellaisia, joiden pitäisi kestää vuosia; neuleita, maihareita, nahkatakkeja, farkkuja.
Vanhat vaatteet käy hyvin mulla. Kenkiäkään ei tarvitse ostaa onneksi.
Ostan uusia vaatteita kun vanhat hajoavat, en siksi että vuodenaika vaihtuu. Kerskakulutus on poissa muodista onneksi.
Ymmärrän sinua. Itsestä olisi myös ihanaa. Vihaan ostaa uusia vaatteita, koska en pidä nykyisestä ulkomuodostani. Lisäksi en tykkää kun vaatteet ovat järkyttävän kalliita ja huonoa materiaalia. Tästä syystä olen siis näillä neljällä mekolla, kahdella hameella, kolmella t-paidalla, ja kahdella ohuella neuletakilla ympäri vuoden. Onhan tämä aavistuksen noloa kun muilla tuntuu olevan jatkuvasti uusia vaatteita.
Miksi nimenomaan syksyllä pitäisi olla uusia vaatteita? Itse en aio ostaa mitään uuutta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Itsestä olisi myös ihanaa. Vihaan ostaa uusia vaatteita, koska en pidä nykyisestä ulkomuodostani. Lisäksi en tykkää kun vaatteet ovat järkyttävän kalliita ja huonoa materiaalia. Tästä syystä olen siis näillä neljällä mekolla, kahdella hameella, kolmella t-paidalla, ja kahdella ohuella neuletakilla ympäri vuoden. Onhan tämä aavistuksen noloa kun muilla tuntuu olevan jatkuvasti uusia vaatteita.
Minä taas koen niin, että nykyaikana on noloa ostaa jatkuvasti uusia vaatteita kun jo tiedetään että tekstiilijäte on maailmanlaajuinen, paheneva roskaongelma.
Hiukan väljempiä joiden alle saa lämmittävää, syksyllä tätä aina ajatellaan. Kai joku luottovaate kaikilla on. Vimme keväänä ostin kivan toppatakin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla ihan "laput kiinni" -uusia? Kirppareilta saa ihan uuden veroisia vaatteita, jos jaksaa vähän kierrellä. Nettikirppareiltakin hyvin. Tsekkaa vaikka Torista, siellä paljon vaatteita myynnissä
Kenenkään halpaajamautonta vaatetta en osta, ennen kuljen napasilteen!
Olen keski-ikäinen, ainoa syy hankkia uusia vaatteita on paisuva vyötärö, joten harvemmin se ilahduttaa. Nyt pitäisi ostaa syksyksi housut, joissa jaksaa olla koko työpäivän ajan. Nilkkurit pitää mahdollisesti myös uusia.
Minulla on kyllä ihan eri vaatteet kesäkaudella ja syksyllä kaivan neuleet ym. esiin. Vielä ei tnnu siltä, että kesämekkoja olisi tullut käytettyä liikaa. Lämpimät säät saavat jatkua minun puolesta!
Jos sinulla on iso kaveripiiri, pidä syksyn alottajais- vaatekekkerit. Jokainen tuo vaatteet, jotka jäävät vähälle käytölle ja eikun vaan vaihtamaan.
Mä olen niin iloinen, ettei tarvi ostaa mitään. Teen kotoa töitä ja mulla on n 15 kaunista mekkoa.
Pidän niitä vuoronperään.
Rahat käytän fiksumpaan, esim asuntolainan lisälyhennykseen
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään noloa ole, mutta eikö tuolla menolla vaatteet kulu pian puhki? Minulla on aika paljon vaatteita, mutta suurin syy on se, etten halua pestä koko ajan vajaita koneellisia enkä raaski käyttää lempivaatteita nopeasti loppuun. Erillisiä kausivaatteita ei paljon minullakaan, "kesävaatteet" saa puettua helposti kylmempiin vuodenaikoihin neuleilla, sukkiksilla jne.
Eipä oikeastaan.