Minulla paloi yksin asuvana elintarvikkeisiin viime kuussa 1000 euroa, kysyttävää?
Mukana on kaikki elintarvikkeet kuten ruuat, juomat (alkoholit) jne. Olisi aivan kestämätön tilanne jos pitäisi vielä ruokkia joitain muitakin kun oma napa.
M37
Kommentit (33)
Wau... Meillä menee noin 800€/kk 6hengen perhe. Tuo sisältää ruuat,pesuaineet,WC paperit ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
ap käskee kysymään, mutta ei vastaa
niinpä, provo aloitus
Vierailija kirjoitti:
Wau... Meillä menee noin 800€/kk 6hengen perhe. Tuo sisältää ruuat,pesuaineet,WC paperit ja lääkkeet.
Nii mut ap onkin vähän keskivertoa parempi ihminen kun syö paljon 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii mut ap onkin vähän keskivertoa parempi ihminen kun syö paljon 😉
Ja juo...
Mä olin viikon yksin kotona ja ruokaan meni 44 euroa (jossa mm. 7 euron oliiviöljy). Eikä jääkaapissa/kuiva-ainekaapissa ollut mitään megavarastoja.
Minullapa menneekin 350€ kuussa s-markettiin. Saapi kysyä mitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla isot tulot työtömänä? Vain ansaitsetko elantosi Netin toto peleillä?Kun kerkiit aamua tällä aloituksia tehdä vai oletko yö työ?
Valtion virkamies, joka on heikosti ravittu työtehtävillä. Keväällä oli kyllä kiireistä, mutta työn sykli on sellainen, että joskus on kuukausia luppoaikaa.
Ainiin ja painoa on 90 kg, penkistä nostan 120kg etten ole mikään samikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitä alkoa oikein menee ja syötkö pelkkää tryffeliä ja sisäfilettä?
No, onhan se hyvä että joillakin on vielä varaa tukea duopolia oikein urakalla.
Ap unohti kaviaarin.
Ja ne kuuluisat hanhen maksa pallerot..
Vierailija kirjoitti:
Yksin eläessä tulee ostettua pienempiä pakkauksia ja ehkä valmisruokaa perheellisiä enemmän. Nehän maksaa. Ja alkoholiin moni laittaa useamman satasen kuussa. Itsekin tekisin varmasti paljon kalliimpia valintoja kaupassa, jos asuisin yksin.
Totta. Yksin asuessa ei edullisia perhepakkauksia ostella, muuten suurin osa menee hukkaan. Eineksiä en ostele kuin joskus jonkun tomaattikeiton, eikä sitäkään edes joka kuukausi. Leivät joutuu pakastamaan valmiiksi viipaloituina, kun säilymisaika on vain pari päivää. Vihanneksia ja hedelmiä saa onneksi ostaa vain tarvitsemansa määrän. Alkoholia en osta kuin 2 tölkkiä pari kertaa vuodessa saunajuomaksi ja sitten unohdan juoda ne.
Nyt vanhemmiten ruoanlaitto ei kauheasti kiinnosta, joten ostan kaupan valmistiskiltä lämpimät ruoat. Tulee ainakin vaihtelua ruokavalioon, kun ei tarvitse jotain laatikkoa syödä viikon joka päivä. Toki joskus teen niinkin.
Metsästyskauden alettua tilaan riistaa valmiiksi pihveinä tai paloina pakastettuna eräältä luomutilalta. Samalla saa kivoja itse tehtyjä muitakin valmisteita vaihteluksi kaupan valmisteisiin. Jouluksi heillä on upea tarjonta ja sopivan kokoisia pakkauksia.
Näin toimien en edes laske ruokakuluja. Ne on mitä on, pakkohan ihmisen on syödä. Olen hoikka, joten en syö suuria annoksia.
Käyn päivittäin ravintola Kappelissa syömässä kun asun tuossa vieressä. En oo laskenu paljon menee kuussa rahaa mut eilinen lasku oli 189e juomineen.
Onko painosi kaksi- vai kolminumeroinen luku?