Olen heti valmis töihin!
Mitä se työttömyyskorvauksen pienentäminen auttaa mitään kun niitä töitä ei vaan ole. Menisin heti töihin mutta kukaan ei ota.
Kommentit (94)
Töissäkäynti ei ongelma. Jos olisin töitä vieroksuva niin kuinka pärjäisin opiskelussa. Opiskelen tällä hetkellä lastenohjaajaksi työvoimakoulutuksella. Tän koulutuksen aikana ollaan suurimmaksi osaksi töissä. Harmittaa vaan kun ei tämän opiskelu yhtään paranna työllistymis mahdollisuuksia. Kun ei niitä paikkoja vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo noin, mutta kun tekee työnteon reunaehdot selväksi, ei enää kiinnosta. Paikalla pitää olla 7.30, kotiin pääsee lähtemään 16.30, palkka on 14 e/h. Tässä vaiheessa työtön sanoo, että ei käy. Ja kun lisää, että bussipysäkiltä on tänne matkaa 800 m, on kieltäytyminen ehdoton.
Vai niin... Kun olin viimeksi töissä palkka oli 12€/h. Työmatkaa 20km yhteen suuntaan omalla autolla. Usein piti mennä jo aamu viideksi töihin. Ei mitään ongelmaa. Menisin nytkin heti jos vain joku ottaisi töihin.
Työttömällä ei ole koskaan omaa autoa!
Kuka sanoi että auto on minun? Puolisoni vanha auto ja puoliso maksaa vakuutuksen ja ajoneuvoveron. Eihän mulla muuten autoa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo noin, mutta kun tekee työnteon reunaehdot selväksi, ei enää kiinnosta. Paikalla pitää olla 7.30, kotiin pääsee lähtemään 16.30, palkka on 14 e/h. Tässä vaiheessa työtön sanoo, että ei käy. Ja kun lisää, että bussipysäkiltä on tänne matkaa 800 m, on kieltäytyminen ehdoton.
Olisikin noin.
Täällä 40km 100 000 asukkaan kaupungista ehdot ovat usein seuraavat: työaika 20-30h/vk, palkka 10-12€/h.
Vaihtoehtoisesti työaika 7:30-16:00, palkka 9€/h, töitä n. 5kk/vuosi.
Bussilla ei yleensä pääse ollenkaan, joten oma auto välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Meille on rekry auki työpaikalle. Vakituinen työpaikka, perus ma-pe, laaja etätyömahdollisuus. Paikka on ollut kuukauden auki, yhteensä tullut 2 hakemusta, eikä kumpikaan suomalaiselta.
Ja siis maksetaan ihan ok palkkaa.
Mitä työtä ja missä paikka on? Jos on toimistotöitä ja Helsingissä olen valmis aloittamaan tulevana maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Onneks se aikuiskoulutustukikin lopetetaan. Rakennusalalta porukka on jo lentänyt pihalle ja pahin on vasta edes ja kohta pamahtaa sellanen määrä porukkaa työkkäriin, että Petteri Urpo saa keksiä minne ne menee töihin.
Tämäkin on korjattava Sannulin tuhon jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on rekry auki työpaikalle. Vakituinen työpaikka, perus ma-pe, laaja etätyömahdollisuus. Paikka on ollut kuukauden auki, yhteensä tullut 2 hakemusta, eikä kumpikaan suomalaiselta.
Ja siis maksetaan ihan ok palkkaa.Mitä työtä ja missä paikka on? Jos on toimistotöitä ja Helsingissä olen valmis aloittamaan tulevana maanantaina.
Kyseessä on todennäköisesti joku puhelinmyynti työ tai muu vastaava. Myydään pölynimureita, kattoremontteja tms ovelta ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan opiskelemaan lähihoitajaksi. Joka ruttuisessa kunnassa on palvelutalo, kotihoidettavia, jne.
Mä en pystyis kyllä ikinä olemaan naisvaltaisella alalla. Aivan järkyttävän paljon selän takana paskaa puhumista. Pitää päästä puhumaan paskaa taukohuoneeseen ihmisistä ja sitten kun tämä ihminen tulee paikalle, niin ollaan niin lirkulärkyn. Miesvaltaisilla aloilla mihin ei tarvii oikein mitään koulutusta on juttujen taso kyllä kans aivan karseeta, mutta kun vähänkin tarttee koulutusta, niin sivistystä tapahtuu. Naisvaltaisilla koulutuksella ei ole vaikutusta KTM tai siivooja yhtä tekopyhiä, mutta raksaukko tai inssi, niin heti näkyy muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitajaksi?
Olen ollut perhepäivähoitajana 2012-2016. Jouduin lopettamaan kun loppui hoitolapset. Ei kukaan lähde keskustasta tuomaan lapsia tänne syrjäkylään kun työpaikkansa ovat keskustassa.
Syrjäkylästä loppuivat hoitolapset, kun kasvoivat koululaisiksi eikä uusia enää syntynyt. Ei niissä kylissä ole enää nuoria karjatilallisia eikä muitakaan, joilla olisi lapsilla lyhyt matka oman kylän hoitopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos näin niin Nimi tähän niin että saa hakemuksia laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan opiskelemaan lähihoitajaksi. Joka ruttuisessa kunnassa on palvelutalo, kotihoidettavia, jne.
Mä en pystyis kyllä ikinä olemaan naisvaltaisella alalla. Aivan järkyttävän paljon selän takana paskaa puhumista. Pitää päästä puhumaan paskaa taukohuoneeseen ihmisistä ja sitten kun tämä ihminen tulee paikalle, niin ollaan niin lirkulärkyn. Miesvaltaisilla aloilla mihin ei tarvii oikein mitään koulutusta on juttujen taso kyllä kans aivan karseeta, mutta kun vähänkin tarttee koulutusta, niin sivistystä tapahtuu. Naisvaltaisilla koulutuksella ei ole vaikutusta KTM tai siivooja yhtä tekopyhiä, mutta raksaukko tai inssi, niin heti näkyy muutos.
Yksi ero mies- ja naisvaltaisen työpaikan käytännöissä: toisessa ärähdetään pitkään tauolla istuvalle "alahan lähteä sinäkin siitä töihin", toisessa haukutaan selän takana minkä ehditään.
Onko isot ikäluokat jo jääneet eläkkeelle? Povattiin että sitten niitä työpaikkoja tupsahtelee kuin sieniä sateella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis maksetaan ihan ok palkkaa.Mitä työtä ja missä paikka on? Jos on toimistotöitä ja Helsingissä olen valmis aloittamaan tulevana maanantaina.
Kyseessä on todennäköisesti joku puhelinmyynti työ tai muu vastaava. Myydään pölynimureita, kattoremontteja tms ovelta ovelle.
Pitää olla oma auto, jonka käytöstä ei makseta kilometrikorvauksia ja tuntipalkka 9€/tunti? Tai sitten joku ihmeellinen erikoisasiantuntija ulkomaankaupassa, jossa edellytyksenä äidinkielentasoinen kiina.
Vierailija kirjoitti:
Onko isot ikäluokat jo jääneet eläkkeelle? Povattiin että sitten niitä työpaikkoja tupsahtelee kuin sieniä sateella.
Tätä hoettiin meille kauppiksessa 2002-2004 että tulee pula merkonomeista kun isot ikäluokat jää eläkkeelle... No ei tullut....
Vierailija kirjoitti:
Mitä etätyöt kiinnostaa kovasti? Missä ja minkälaista olis?
Tiedätkö mikä on hakukone, esim google? Kirjoita esim sinne sana etätyö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä etätyöt on lähinnä puhelinmyyntiä jota olen jo kokeillut en pärjännyt. Jouduin lähtemään. Tai sitten työt ovat jotain erkois osaamista vaativaa työtä. Tällaisia minä vain löydän. Ehkä en osaa etsiä. Kun te kerta osaatte laittakaa joku esimerkki tänne!
Vierailija kirjoitti:
Linkki ilmoitukseen? Firman nimi?
Vierailija kirjoitti:
Koulutusinflaatio. Meillä on koulutettu ihan liikaa, kun povattiin suurten ikäluokkien eläköitymisen tuovan niitä työpaikkoja. Mutta sitten loppuikin rahat, tuli vihreäsiirtymä, jne.
Kyllä menisin töihin myös heti. Se vaan että kun pyytää rahaa työstä niin silloin ei pääse töihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä etätyöt on lähinnä puhelinmyyntiä jota olen jo kokeillut en pärjännyt. Jouduin lähtemään. Tai sitten työt ovat jotain erkois osaamista vaativaa työtä. Tällaisia minä vain löydän. Ehkä en osaa etsiä. Kun te kerta osaatte laittakaa joku esimerkki tänne!
No, ei ole.
Työtön ei saa aikuiskoulutustukea, joten sen lopettamisella ei ole mitään merkitystä työttömille raksamiehille. Heille on muuten jo hankittu rakennusalan erikoistumiskoulutuksia eli lisäoppia työvoimakoulutuksena. Tervetuloa opiskelemaan!