Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk ei syö!

Vierailija
18.12.2006 |

Aikaisemmin reippaasti syönyt poika on alkanut lakkoilla ruualla. On nyt noin viikon ajan ollut todella pienellä muonalla, soseet sylkee ulos ja muutenkin syöminen menee aivan pelleilyksi. Sormiruokaa, leivänpaloja ym. mitä saa itse laittaa suuhunsa syö pikkuisen paremmin, mutta pääasiassa heittelee nekin maahan. Maitoa menee päivällä ja yöllä runsasti ilmeisestikin huonon syömisen takia. Poika syö rintaa ja pullosta saa vielä lisäpotkua.

Onko kellään ollut vastaavaa? Kokemuksia? Pärjääkö maidolla? On ollut ihan reipas oma itsensä ja ruokaa tarjotaan usein, mutta kun ei kelpaa. Ei kai sitä ruokapöydässä nälkään kuole, mutta murehduttaa silti tilanne.. Ohimenevää toivottavasti, hampaita ehkä tekee, mutta kauan on jo kestänyt tämä " taistelu" .

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidosta lapsi saa kyllä kaiken tarvitsemansa ravinnon, joten ole huoleti. Menee ohi.

Vierailija
2/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa vaikuttaa syömiseen. Näin oli ainakin omalla pojallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Ap -" parempia ruoka-aikoja odotellessa"

Vierailija
4/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hampaita tullut tai sammasta ollut suussa.

Viimeksi sammas ehti päästä tosi pahaksi ennen kuin huomasin ja poika oli sen takia melkein viikon syömättä :( Sammas oli vaan poskissa ja jäi siksi huomaamatta. Minä vaan olin ajatellut että hampaita tulee lisää ja siksi syö huonosti, vahingossa sitten poskesta sammaksen hoksasin.

Vierailija
5/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 1,5 viikkoa lähes syömättä. Ikää hänellä on n. 10kk. Rintamaito kelpasi oikeinkin hyvin, mutta mikään muu ei, vaikka on tosi hyvä syömään kiinteitä. Väsyin lopulta siihen, kun öisinkin piti taas herätä imettämään, kun olin jo ehtinyt tottua 10-11 tunnin yöuniin ja päätin, että homma riittää. Lopetin yöaikaiset imetykset ja päivän päästä tytölle alkoi taas ruokakin maistua tavalliseen tapaan.

Lapsethan eivät tingi saavutetuista eduista, joten kun he pääsevät taas yötissittelyn makuun, on siitä hankala päästä eroon.

Vierailija
6/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helpotuksen toi kun lopetin yösyötöt. ruoka maistui päivällä paremmin kun ei ollut yöllä tankannut mahaa täyteen. päivällä kannattaa ehkä maito antaa vasta kiinteitten ruokien jälkeen, ei ekana. suosittelisin kyllä tuon ikäiselle yösyöttöjen lopettamista, luultavasti siinä sekä paranee yöunet että alkaa vähitellen ruoka maistua päivällä paremmin. tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen vain koettelee äitiä kun mikään ei kelpaa ja tosiaan ruuan sylkeminen/ ulos päristely on aivan suosikkipuuhaa. Onneksi on koira jolle syömättä jääneet pöperöt maistuvat, ei tarvitse pois heittää. Ap

Vierailija
8/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä yösyötöt pois, niin varmasti alkaa ruoka maistua päivisin. ja toisaalta kun syö päivällä kunnolla, niin ei tarvi yöllä syödä. imetystähän ei tässä usuteta lopettamaan, mutta jätä syöttöpalvelut päiväsaikaan!

Vierailija
9/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tarkistaa aamulla suu kunnolla, ettei olisi sammasta.

Ja tosiaan yösyötöt ovat kiihtyneet tässä viikon aikana, ovat ehkä osasyy kierteeseen.. Kun on maitoa masussa yön jäljiltä, niin ei päivällä ole niin tarvetta ruokailla. Täytyypä ruveta suostuttelemmaan miestä jos jaksaisi poikaa pari yötä, niin että päästäisiin yötissistä taas paremmin eroon. Ap

Vierailija
10/10 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo aikaisemmin yrittänyt itse vierottaa poikaa yösyötöistä, mutta yleensä noin 2 h:n loukkaantuneen huudon jälkeen olen antanut periksi, että saisin taas nukkua.

Mies kyllä tukee ajatuksen tasolla vieroittamista, mutta toteutuspuoli on heikonlainen.. Olen yrittänyt puhua, että poika rauhoittuu hänen kanssaan paremmin kun ei lempiruoka heilu siinä naaman edessä, mutta..

Nyt yösyötöt hoituu nyt siten, että mies nostaa pojan tämän heräämisen jälkeen sänkyyn väliimme, poika ottaa rintaa ja nukahtaa saman tien. Siihen yleensä sitten jää ja ottaa maitoa x kertaa lopun yön aikana. Olen itse koomassa, joten yöllisestä syömisestä (kertojen määrästä) on vain hämäriä mielikuvia. Ei ideaali ratkaisu, mutta ollut helpointa tällä hetkellä kun kumpikaan meistä ei ole ollut halukas poikaa " kouluttamaan" , vaikka tarve on ollut kyllä tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä