Eniten haukuttu ammatti?
Mulle tulee mieleen heti yksi ammattikunta: parturi-kampaajat.
Kommentit (29)
Kotiäitiys, periaatteessa sama asia kuin ideologinen työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähihoitaja vanhuspuolella. Tämän alhaisinta ammattia ei ole. Kaikki muut ammatit ovat ylempänä. Oma perheeni häpeää ammattiani. Isäni sanoo, että olisit opiskellut edes sairaanhoitajaksi, niin ei tarvitsisi hävetä. Itse pidän työstäni, mutta häpeän kertoa ammattiani.
Miksiköhän vanhuspuolen lähäri on niin halveksittu ammatti?
Täälläkin saa usein lukea että pelkkää perseenpyyhintää on. Eikö nämä ihmiset sitten pidä hyvänä että heidänkin vanhoille iseille, äideille, isovanhemmille löytyy hoitaja joka tuon homman haluaa tehdä? Eikö he ansaitse sitä perseenpyyhintää kun eivät itse enää pysty sitä tekemään? Onko vanha ihminen jotenkin niin vähäarvoinen, että niiden hoitajakaan ei oikein arvostusta tarvitse.
Perussuomalainen ministeri, ja syystä.
Suomi on varmasti ainoa maa, jossa lähihoitajia ei arvosteta. En ymmärrä, että mistä se johtuu? Miten vanhukset pärjäisivät, jos lähihoitajia ei olisi? Itse ajattelen, että lähihoitajien aliarvostus johtuu siitä, kun suomessa ei vanhuksia arvosteta, heidät nähdään turhana kulueränä. Muualla vanhuksia arvostetaan. Meillä on kieroutunut tapa ajatella vanhuksista. Vanhuutta pitäisi arvostaa, kunnioittaa. Meistä jokainen tulee vanhaksi.
En ymmärrä lainkaan kokonaisen ammattiryhmän haukkumista. Jos tekee työnsä hyvin, niin mitä väliä sillä on, mihin ammattiryhmän kuuluu. Toinen juttu taas on, jos ei sovellu ammattiin tai muuten suoriutuu heikosti. Sellaisia sitten löytyykin ihan kaikista ammateista.
Lääkäri. Hämmästyttävien odotusten kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähihoitaja vanhuspuolella. Tämän alhaisinta ammattia ei ole. Kaikki muut ammatit ovat ylempänä. Oma perheeni häpeää ammattiani. Isäni sanoo, että olisit opiskellut edes sairaanhoitajaksi, niin ei tarvitsisi hävetä. Itse pidän työstäni, mutta häpeän kertoa ammattiani.
Tämän palstan perusteella siksi, että työpaikalla haisee usein kakka. Se on näemmä pahinta, mitä voi olla.
Ja tätä sitten käytetään perusteena haukkumiselle, halveksunnalle ja naureskelulle. "Perseenpyyhkijä" on yksi käytetty nimitys. Kuulemma palkkaakin pitäisi alentaa, "kun se työhän on vain vaipanvaihtoa". Niin ja kakkakin haisee, hyi yök hihhih.
Eritteisiin tottuu kyllä, eikä se "kakka" ole edes pahin asia tässä työssä.
- Lähäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan perusteella siksi, että työpaikalla haisee usein kakka. Se on näemmä pahinta, mitä voi olla.
Ja tätä sitten käytetään perusteena haukkumiselle, halveksunnalle ja naureskelulle. "Perseenpyyhkijä" on yksi käytetty nimitys. Kuulemma palkkaakin pitäisi alentaa, "kun se työhän on vain vaipanvaihtoa". Niin ja kakkakin haisee, hyi yök hihhih.
Eritteisiin tottuu kyllä, eikä se "kakka" ole edes pahin asia tässä työssä.
- Lähäri
Juuri näin. Pahinta lähärin työssä on kiire, alati lisääntyvä työmäärä, huono johtaminen, jatkuva väkivalta ja joka suunnasta tuleva halveksunta.
Älä ajattele noin. Vanhustyö on todella tärkeää työtä. Siihen ei moni pysty ja eikä sitä moni jaksa. Vielä harvempi on oikeasti hyvä työssään. Hyvät hoitajat tekevät arvokasta työtä.