Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvonnut naama miksi?

Vierailija
17.08.2023 |

Onko muilla ongelmaa että naama saattaa olla turvonnut ilman mitään syytä mitä keksisin? Mulla on nytki ollu naama ihan turvonnut monta päivää, vaikka oon syöny normaalisti, terveellisesti (ei mitään suolasta tai sokeria), liikkunut, en juo alkoholia, nukkunut ihan hyvin, ehkä korkeintaan vähän stressannut mikä on kyllä aina, juonut vettä, ei ees pitäis olla kuukautisissa turvottava vaihe, kaikki pitäis olla kunnossa mutta miksi tämä naama? En keksi mitään järkevää syytä tälle onko muilla ollut vastaavaa ja miten pääsisin tästä eroon koska ei oo kyllä kiva näyttää turvonneelta pallokalalta kun ei ees tiiä mikä homma.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ummetusta? Se turvottaa naamankin. Entäpä missä asennossa nukuit viime yön? Vatsallaan nukkuminen tekee nassun turpeeks.

Nukun kyllä yleensä vatsallani, joten se vois olla yks syy. Olen kuitenkin muistaakseni joskus kokeilla myös selällään ja oli sama juttu, mutta pitääpä vielä testata. Ei ole ollut suoranaista ummetusta, mutta hieman kyllä jotenkin hidastunut/tukkoinen aineenvaihdunta ollut.

Vierailija
22/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olet ylikriittinen ulkonäköäsi kohtaan. Kuumuus voi olla yksi syy jos olet oikeasti vähän pöhöttynyt, hormonikierto toinen.

Kyse on kyllä ihan selvästä turvotuksesta, jonka muutkin huomaa. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helle ja kostea ilma turvottaa

Vierailija
24/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ummetusta? Se turvottaa naamankin. Entäpä missä asennossa nukuit viime yön? Vatsallaan nukkuminen tekee nassun turpeeks.

Nukun kyllä yleensä vatsallani, joten se vois olla yks syy. Olen kuitenkin muistaakseni joskus kokeilla myös selällään ja oli sama juttu, mutta pitääpä vielä testata. Ei ole ollut suoranaista ummetusta, mutta hieman kyllä jotenkin hidastunut/tukkoinen aineenvaihdunta ollut.

Paitsi en sittenkään tiedä nukkuma-asennosta, koska nukun aina samalla lailla ja silti joskus olen turvonnut monta päivää ja sitten joskus ihan normaali. T. Ap

Vierailija
25/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä turvotusta on ollut talvellakin, joten en usko sen olevan syynä. T. Ap

Vierailija
26/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyönteisen pisto esim. jalkaan aiheutti nuorena naaman turpoamisen. Turvotus oli niin voimakas, että pahimmillaan oli vaikea saada silmiä auki. Turvotus kesti varmaan viikon. Se turvotus levisi naamaan 1-2 vuorokauden kuluttua pistoksesta.

Nykyisin otan aina antihistamiinia (allergialääke), jos joku vähänkin isompi hyönteinen pistää, tai tulee paljon pienten hyönteisten pistoja. 

Vierailija
27/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, oletko syönyt turvotusta edeltäneinä päivinä jotain, mitä et syö päivittäin, etkä välttämättä edes viikoittain.

Vierailija
28/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hyönteisen pisto esim. jalkaan aiheutti nuorena naaman turpoamisen. Turvotus oli niin voimakas, että pahimmillaan oli vaikea saada silmiä auki. Turvotus kesti varmaan viikon. Se turvotus levisi naamaan 1-2 vuorokauden kuluttua pistoksesta.

Nykyisin otan aina antihistamiinia (allergialääke), jos joku vähänkin isompi hyönteinen pistää, tai tulee paljon pienten hyönteisten pistoja. 

Ei ole hyönteisen pistoja, eikä jokavuotinenkaan turpoaminen varmaan sillä selity. T. Ap

Vierailija
29/29 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, oletko syönyt turvotusta edeltäneinä päivinä jotain, mitä et syö päivittäin, etkä välttämättä edes viikoittain.

En ole, muut ateriat ovat rutiiniorientoituneena ihmisenä aina samankaltaiset paitsi päivällinen, jotka on ollut ihan terveellisiä ja normaaleja että ei niistä pitäis turvotus johtua. T. Ap