Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi . Haluaako joku jutella?

Vierailija
17.08.2023 |

Otsikon mukainen sisältö.
47 vuotias mies aamukännissä kesälomalla. Ei ehkä kovin kiinnostava skenaario, mutta ...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin TD:n toinen kausi oli hyvä. Tar ja Carol on hyviä leffoja, koska Blanchett.

Spotify työntää Flying Burritos Breothers: Christines Tune, olen kai viime viikolla kuunnellut Neil Youngia.

Luen Malamudin Dubinin elämät, 50- 80 luvun tyypillistä amerikajuutalaisen miehen horinaa.  Ei kovinkaan kiinnostava - luen toki loppuun.

Vierailija
22/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaa ei ryypätä edes lomalla. Mee katkolle.

Miten sinä sait aloituksesta ryyppäämisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän ikäiseni sinkun kannattaisi käydä? 

Olen liian nuorekas mummotunneliin ( siinäki tietty olisi puolensa ) ja liian vanha skidien mestoihin.

Nettiä ja Tinderiä olen aina vastustanut, mutta ehkä pitää sitäkin yrittää.

Ideoita?

Vierailija
24/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs haluat jutella? 

Kaikki käy. 

Yleensä juttelen kirjallisuudesta, populaarimusasta/kulttuurista ja leffoista. Yhteiskunnasta yleisesti, kunhan ei riidellä puoluepoliittisesti.

Sääkin on hyvä aihe, koska ilmastonmuutos.

Mitä teet, mitä kuuntelet juuri nyt?

Sulla on laaja skaala, joten en tiedä osaanko keskustella viisaasti mistään. Lähinnä huvitti aamuviinisi, josta tulee mieleen ystäväni 15 vuotias tytär. Pakko kertoa koko juttu kevennyksenä: tytön mielestä oli tosi outoa, ettei viiniä voi juoda myös aamuisin. Hänestä se on niin hyvää. Tyttö siis lorotti kouluaamuna juomalasilllisen itselleen, kulautti kerralla ja  paineli kouluun.  Hänestä ei ole tullut alkkista saati pitäisi olla huolissaan. Että ei kun hyviä viinihetkiä sullekin.

Kuuntelen  nuohoojaa. Hän on mökin katolla ja rassaa sanan mukaisesti talon röörejä. Mökkiseudulla ihmiset ovat leppoisia, niin saa kysellä ja jutella ilman että toinen naputtaa jalkaansa ja hermostuu. Eli ei tämän mielenkiintoisempaa.

Mitä kuuntelet? Mitä kirjaa nyt luet? Mulla on meneillään NArrilaiva.

Vierailija
25/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luette? Onko kirjavinkkejä?

Haluan jutella.

Luin juuri Tapio Lehtisen kirjan tilanteesta, kun hänen Astria-veneensä upposi.

No toi onkin mielenkiintoinen tapaus.

Itse vietin koko lapsuuteni saaressa ja merellä. Olen useinkin miettinyt, että miten noi tyypit selviää.

Perhetuttu rakensi oman laivan omista puista. 10 vuotta ja 1700 luvun piirrustuksista. Musta purjelaiva. oli aika coolia päräyttää kauuppatorille, kun ihmiset jäivät tuijottamaan ja ottamaan valokuvia

Vierailija
26/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs haluat jutella? 

Kaikki käy. 

Yleensä juttelen kirjallisuudesta, populaarimusasta/kulttuurista ja leffoista. Yhteiskunnasta yleisesti, kunhan ei riidellä puoluepoliittisesti.

Sääkin on hyvä aihe, koska ilmastonmuutos.

Mitä teet, mitä kuuntelet juuri nyt?

Sulla on laaja skaala, joten en tiedä osaanko keskustella viisaasti mistään. Lähinnä huvitti aamuviinisi, josta tulee mieleen ystäväni 15 vuotias tytär. Pakko kertoa koko juttu kevennyksenä: tytön mielestä oli tosi outoa, ettei viiniä voi juoda myös aamuisin. Hänestä se on niin hyvää. Tyttö siis lorotti kouluaamuna juomalasilllisen itselleen, kulautti kerralla ja  paineli kouluun.  Hänestä ei ole tullut alkkista saati pitäisi olla huolissaan. Että ei kun hyviä viinihetkiä sullekin.

Kuuntelen  nuohoojaa. Hän on mökin katolla ja rassaa sanan mukaisesti talon röörejä. Mökkiseudulla ihmiset ovat leppoisia, niin saa kysellä ja jutella ilman että toinen naputtaa jalkaansa ja hermostuu. Eli ei tämän mielenkiintoisempaa.

Mitä kuuntelet? Mitä kirjaa nyt luet? Mulla on meneillään NArrilaiva.

Enhän  mä nyt toki viisaita välttämättä halua jutellakaan. Sokrateelainen nöyryys tulee iän myötä. Kirjallisuuteen vastadin jo. Vanhalla kunnon digiboksilla odottaa brittisarja äärioikeistosta - en muista nimeä.

Devastated - syöttää spify, kuuntelin viime viikolla Sonic Youthia kai.

Vierailija
27/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vielä, jos vahingossa keskustelu heräisi?

Jäikö trauma kesäkeitosta lapsena? Niin mullekin, kunnes toissapäivänä tein kaura/mantelimaidosta onnistuneen version-paljon kauden kasviksia, vagaanista juustoa, mausteita ja yrttejä - ihan hemmetin hyvää. 

Nyt soi: Daven: Cabana systerit

Vierailija
29/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yritin kesäkeittoa ja se oli ihan hirveää.

Mikä soi nyt?

Vierailija
30/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kauden tuotteita ja kesäperunoita -ja  siis esim. kesäkurpitsaa. Sitten vaan vegaanista juustoa, vähän yrttejä päälle. 

Vierailija
31/31 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kesäkeittoa. Äiti rakasti sitä ja meillä oli sitä lapsena usein.  Riitti, että vaan maistoi pari ruokalusikallista. Ei siitä mitään traumaa siksi syntynyt. 

Kesäkeitto on perinneruoka ja kun sitä varioidaan juustoilla sun muilla lisukkeilla se ei ole enää kesäkeitto. Se on mieluummin kesäisen juustoinen keitto tai  nauravat herneet-annos tmv.

Se on sama hernarin kanssa, ettei se saa millään olla se paksuinen  soppa, vaan joku "keventää"  vaahtomaiseksi tai lykkii sekaan kaikkea  muuta ja nimittää hernariksi.

Jos joku nimi on ihan hyvä niin voi yhtä lailla keksiä jollekin variaatiolle ihan yhtä hyvän, mutta oman nimen.

Mieliala on joskus pienestä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä