Moi . Haluaako joku jutella?
Otsikon mukainen sisältö.
47 vuotias mies aamukännissä kesälomalla. Ei ehkä kovin kiinnostava skenaario, mutta ...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaa ei ryypätä edes lomalla. Mee katkolle.
Miten sinä sait aloituksesta ryyppäämisen?
Missäköhän ikäiseni sinkun kannattaisi käydä?
Olen liian nuorekas mummotunneliin ( siinäki tietty olisi puolensa ) ja liian vanha skidien mestoihin.
Nettiä ja Tinderiä olen aina vastustanut, mutta ehkä pitää sitäkin yrittää.
Ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs haluat jutella?
Kaikki käy.
Yleensä juttelen kirjallisuudesta, populaarimusasta/kulttuurista ja leffoista. Yhteiskunnasta yleisesti, kunhan ei riidellä puoluepoliittisesti.
Sääkin on hyvä aihe, koska ilmastonmuutos.
Mitä teet, mitä kuuntelet juuri nyt?
Sulla on laaja skaala, joten en tiedä osaanko keskustella viisaasti mistään. Lähinnä huvitti aamuviinisi, josta tulee mieleen ystäväni 15 vuotias tytär. Pakko kertoa koko juttu kevennyksenä: tytön mielestä oli tosi outoa, ettei viiniä voi juoda myös aamuisin. Hänestä se on niin hyvää. Tyttö siis lorotti kouluaamuna juomalasilllisen itselleen, kulautti kerralla ja paineli kouluun. Hänestä ei ole tullut alkkista saati pitäisi olla huolissaan. Että ei kun hyviä viinihetkiä sullekin.
Kuuntelen nuohoojaa. Hän on mökin katolla ja rassaa sanan mukaisesti talon röörejä. Mökkiseudulla ihmiset ovat leppoisia, niin saa kysellä ja jutella ilman että toinen naputtaa jalkaansa ja hermostuu. Eli ei tämän mielenkiintoisempaa.
Mitä kuuntelet? Mitä kirjaa nyt luet? Mulla on meneillään NArrilaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luette? Onko kirjavinkkejä?
Haluan jutella.
Luin juuri Tapio Lehtisen kirjan tilanteesta, kun hänen Astria-veneensä upposi.
No toi onkin mielenkiintoinen tapaus.
Itse vietin koko lapsuuteni saaressa ja merellä. Olen useinkin miettinyt, että miten noi tyypit selviää.
Perhetuttu rakensi oman laivan omista puista. 10 vuotta ja 1700 luvun piirrustuksista. Musta purjelaiva. oli aika coolia päräyttää kauuppatorille, kun ihmiset jäivät tuijottamaan ja ottamaan valokuvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs haluat jutella?
Kaikki käy.
Yleensä juttelen kirjallisuudesta, populaarimusasta/kulttuurista ja leffoista. Yhteiskunnasta yleisesti, kunhan ei riidellä puoluepoliittisesti.
Sääkin on hyvä aihe, koska ilmastonmuutos.
Mitä teet, mitä kuuntelet juuri nyt?
Sulla on laaja skaala, joten en tiedä osaanko keskustella viisaasti mistään. Lähinnä huvitti aamuviinisi, josta tulee mieleen ystäväni 15 vuotias tytär. Pakko kertoa koko juttu kevennyksenä: tytön mielestä oli tosi outoa, ettei viiniä voi juoda myös aamuisin. Hänestä se on niin hyvää. Tyttö siis lorotti kouluaamuna juomalasilllisen itselleen, kulautti kerralla ja paineli kouluun. Hänestä ei ole tullut alkkista saati pitäisi olla huolissaan. Että ei kun hyviä viinihetkiä sullekin.
Kuuntelen nuohoojaa. Hän on mökin katolla ja rassaa sanan mukaisesti talon röörejä. Mökkiseudulla ihmiset ovat leppoisia, niin saa kysellä ja jutella ilman että toinen naputtaa jalkaansa ja hermostuu. Eli ei tämän mielenkiintoisempaa.
Mitä kuuntelet? Mitä kirjaa nyt luet? Mulla on meneillään NArrilaiva.
Enhän mä nyt toki viisaita välttämättä halua jutellakaan. Sokrateelainen nöyryys tulee iän myötä. Kirjallisuuteen vastadin jo. Vanhalla kunnon digiboksilla odottaa brittisarja äärioikeistosta - en muista nimeä.
Devastated - syöttää spify, kuuntelin viime viikolla Sonic Youthia kai.
Yritän vielä, jos vahingossa keskustelu heräisi?
Jäikö trauma kesäkeitosta lapsena? Niin mullekin, kunnes toissapäivänä tein kaura/mantelimaidosta onnistuneen version-paljon kauden kasviksia, vagaanista juustoa, mausteita ja yrttejä - ihan hemmetin hyvää.
Nyt soi: Daven: Cabana systerit
Itsekin yritin kesäkeittoa ja se oli ihan hirveää.
Mikä soi nyt?
Ihan vaan kauden tuotteita ja kesäperunoita -ja siis esim. kesäkurpitsaa. Sitten vaan vegaanista juustoa, vähän yrttejä päälle.
Inhoan kesäkeittoa. Äiti rakasti sitä ja meillä oli sitä lapsena usein. Riitti, että vaan maistoi pari ruokalusikallista. Ei siitä mitään traumaa siksi syntynyt.
Kesäkeitto on perinneruoka ja kun sitä varioidaan juustoilla sun muilla lisukkeilla se ei ole enää kesäkeitto. Se on mieluummin kesäisen juustoinen keitto tai nauravat herneet-annos tmv.
Se on sama hernarin kanssa, ettei se saa millään olla se paksuinen soppa, vaan joku "keventää" vaahtomaiseksi tai lykkii sekaan kaikkea muuta ja nimittää hernariksi.
Jos joku nimi on ihan hyvä niin voi yhtä lailla keksiä jollekin variaatiolle ihan yhtä hyvän, mutta oman nimen.
Mieliala on joskus pienestä kiinni.
Mustakin TD:n toinen kausi oli hyvä. Tar ja Carol on hyviä leffoja, koska Blanchett.
Spotify työntää Flying Burritos Breothers: Christines Tune, olen kai viime viikolla kuunnellut Neil Youngia.
Luen Malamudin Dubinin elämät, 50- 80 luvun tyypillistä amerikajuutalaisen miehen horinaa. Ei kovinkaan kiinnostava - luen toki loppuun.