Olin työttömänä tasan 8 arkipäivää! Hain yli 20 duunia ja heti tärppäsi
Entinen työ loppui työnantajan joutuessa supistamaan toimintaansa. Uusi paikka löytyi kaupan alalta, kuten entinenkin. Tämä oli eka paikka, jossa mut pyydettiin haastatteluun ja tutustumaan työpaikkaan jo seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä.
Kyseessä ei ole mun unelmatyö, mutta parempi sekin kuin olla työttömänä. Vanhassa paikassa oli kivemmat työajat ja tosi mukava asiakaskunta. Uudessa työssä on aamu- ja iltavuorot, mutta hieman parempi palkka ja mm hyvä työterveys.
Aloitan työt tänään iltapäivällä perehdyttämisellä.
Tsemppiä kaikille työnhakijoille!
Kommentit (36)
Sinun kohdallasi toteutui niin monta asiaa: olit työttömänä hyvin lyhyen aikaan ja teet työtä sellaisella alalla, jolla helposti saa ainakin osa-aikatyötä. Ja ilmeisesti asut sellaisella paikkakunnalla, että työn alan töitä en enemmän kuin tekijöitä
Missä päin asut?
Pk-seudulla kaupan paikkoja runsaasti, Sysmässä ei niinkään...
Jos olet yli 50 vuotias, onnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu hyvällä paikalla, ei ole mitään terveysongelmia ja on sosiaalisesti normaali, eikä ole kranttu töiden tai palkan suhteen, niin ei ole mitään ongelmaa löytää töitä. Valitettavasti suurella osalla työttömistä on näitä ongelmia, jotka rajaavat mahdollisuuksia. Joku saa aina työpaikan, ja jos on mitään ongelmia, rajaantuu useasta hakijasta aina pois. Työnantajien kun ei ole pakko ottaa sitä joka on jo hakenut 300 eri paikkaan, vaan he ottavat sen tuoreen työttömän tai jo töissä olevan, jossa ei ole mitään vikaa.
Esim itsellä selkä rikki enkä pysty nostelemaan asioita ja en ole neurotyypillinen, minkä muut haistavat pitkälle. Töitä on haastavaa löytää, kun työ on joko fyysistä johon selän takia en pysty tai sitten vaatii tietynlaista sosiaalisuutta, johon olen muiden mielestä vääränlainen.
Ja sitten kun on näitä kaikkia niin eipä juuri ole tarjontaa. No, kohta loppuu nykynen duuni kun on määräaikanen ja sitten pitäs taas löytää jotain. Ei näin 50plussana tosin ole odotukset korkealla.
No, tietenkin kun sulla oli kokemusta jo valmiiksi. Jos on vähittäistavarakauppa, niin sulla on kassataidot ja osaaminen veikkaukseen ja pakettipisteeseen tai mitä siellä kaikkea nyt onkaan.
Jos ei näitä ole, niin on aika vähän kysyntää, ja etenkin jos olet vanhempi ihminen, niin sitten pitää olla jo suhteita...
Sama pätee muihinkin töihin, jos on kokemusta, niin on kyllä aika hyvät tsäänssit, jos vain työnantaja sitä kokemusta arvostaa. Eikä ole esim. pyrkimys edistää korkeakouluopiskelijoiden viihtyvyyttä seudulla tai ylipäätään halukkuutta tulla opiskelemaan seudulle, sillä töihinhän nämäkin haluavat opintojensa ohessa.
Joo kuule hei, silloin kun asuin pks:lla mullakaan ei ollut vaikeuksia hankkia duunia, siivoojaksi pääsi (tosin osa-aikaisuuksia), pääsi oman alan töihinkin sijaisuuksiin.... Ei ollut vaikeuksia. Mutta meepä jonnekin helkutin "me itte ens" paikkakunnalle, niin sulla ei ole mitään tsäänssejä saada yhtään mitään ja jos saat, niin sut halutaan ehdottomasti sieltä ajaa pois! MITÄS TÄNNE TULIT; EIHÄN SULLA OLE SITEITÄKÄÄN TÄNNE; ETHÄN VAAN TUONUT SITÄ MIKÄ OLI MULLE VARATTU MÄÄRÄYSKIRJA! ME EI MITÄÄN SIJAISIA TARVITA, NO; VEETÄKÖ OTITTE SIJAISEKSI!
MINÄ VIHAAN TÄTÄ SEUTUKUNTAA, NÄITTEN AINOA TAVOITE ON PÄÄSTÄ NAUTTIMAAN KUN SAAVAT VIETYÄ IHMISELTÄ KAIKEN! NIMEN, TYÖN, ELÄMÄN PERUSEDELLYTYKSET, VARASTAVAT OMAISUUDENKIN!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on parempi olla työttömänä kuin töissä joka ei ole unelmatyö. Tämän vuoksi olen ollut työttömänä jo 12 vuotta ja tykkään.
Ei voi muuta sanoa kuin että halveksin!
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtön voi tehdä jos aukko CV:hen on jo päässyt muodostumaan eikä töitä siksi löydy vaikka haluaisi? Onko lähihoitajaksi kouluttautuminen ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa?
Ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Jos jaksaa tehdä vuorotyötä tienaakin ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Ikää on?
42 vuotta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä ilmeisesti halusit töihin, sellaisilla ihmisillä ei ole ongelmia työllistyä.
Ihmettelen vaan, että mikset pitänyt hieman pidempää väliä, lomaillut vähän, ei ehdi kuitenkaan kertyä lomapäiviä ensi kesäksi kuin muutama
Eri. Ap toimi juuri oikein ja sai haluamansa työn. Tuollainen lomailukehoitus on ala-arvoista. Onnittelut ap:lle. Tulee palkkaa ja eläkettä kertyy niinkuin pitääkin olla.
Ihan normaalia. Kaikki muut saa hakemalla töitä paitsi palstalaiset työttömät, joiden mielestä töitä ei edes ole.
Palstakupla.
Lapamadot.
Vierailija kirjoitti:
Pistän paremmaksi, olin työtön kaksi arkipäivää ja olen sentään keski-ikäinen.
Pistän vielä paremmaksi: Minulla oli uusi homma jo valmiina ennen kuin edellinen päättyi.
Mutta kun niiden kahden väliin jäi 15 päivän jakso, ilmoittauduin työttömaksi työnhakijaksi ja nostin työttömyyskorvausta tuolta ajalta. Jouduin tietysti myös käymään kaikki työkkärin määräämät kurssit sun muut. En ole tästä kovin ylpeä, koska tiedostan kyllä loisineeni ja kuormittaneeni systeemiä ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Kaikki muut saa hakemalla töitä paitsi palstalaiset työttömät, joiden mielestä töitä ei edes ole.
Palstakupla.
Lapamadot.
Helpottiko? Minä kylläkin olen työeläkkeellä enkä taatusti ole ainoa, joka palstalla piipahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistän paremmaksi, olin työtön kaksi arkipäivää ja olen sentään keski-ikäinen.
Pistän vielä paremmaksi: Minulla oli uusi homma jo valmiina ennen kuin edellinen päättyi.
Mutta kun niiden kahden väliin jäi 15 päivän jakso, ilmoittauduin työttömaksi työnhakijaksi ja nostin työttömyyskorvausta tuolta ajalta. Jouduin tietysti myös käymään kaikki työkkärin määräämät kurssit sun muut. En ole tästä kovin ylpeä, koska tiedostan kyllä loisineeni ja kuormittaneeni systeemiä ihan turhaan.
Hah hah haa, et sinä mitään 15 päivän ajalta työttömyyskorvausta saanut tai käynyt kursseja. Huomaa, ettet tiedä TE tston toiminnasta mitään, trolli.
Mitä työtön voi tehdä jos aukko CV:hen on jo päässyt muodostumaan eikä töitä siksi löydy vaikka haluaisi? Onko lähihoitajaksi kouluttautuminen ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa?