Olin työttömänä tasan 8 arkipäivää! Hain yli 20 duunia ja heti tärppäsi
Entinen työ loppui työnantajan joutuessa supistamaan toimintaansa. Uusi paikka löytyi kaupan alalta, kuten entinenkin. Tämä oli eka paikka, jossa mut pyydettiin haastatteluun ja tutustumaan työpaikkaan jo seuraavana päivänä hakemuksen jättämisestä.
Kyseessä ei ole mun unelmatyö, mutta parempi sekin kuin olla työttömänä. Vanhassa paikassa oli kivemmat työajat ja tosi mukava asiakaskunta. Uudessa työssä on aamu- ja iltavuorot, mutta hieman parempi palkka ja mm hyvä työterveys.
Aloitan työt tänään iltapäivällä perehdyttämisellä.
Tsemppiä kaikille työnhakijoille!
Kommentit (36)
Jos on osa-aikatyö, niin soviteltua päivärahaa ja asumistukea leikataan ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen maksama aloitus.
Jep, antoihan ap selvät vinkit kaupan alalta, eikä mikään unelmatyö.
Vierailija kirjoitti:
Jos on osa-aikatyö, niin soviteltua päivärahaa ja asumistukea leikataan ensi vuonna.
Ei ole osa-aika työ.
Ap
Sinä ilmeisesti halusit töihin, sellaisilla ihmisillä ei ole ongelmia työllistyä.
Ihmettelen vaan, että mikset pitänyt hieman pidempää väliä, lomaillut vähän, ei ehdi kuitenkaan kertyä lomapäiviä ensi kesäksi kuin muutama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen maksama aloitus.
Jep, antoihan ap selvät vinkit kaupan alalta, eikä mikään unelmatyö.
Johtuu myytävistä tuotteista, ei politiikasta!
Myyn mieluummin high-end tuotteita kuin high-street tuotteita ; D (eli ketjutuotteita)
Ap
Mielestäni on parempi olla työttömänä kuin töissä joka ei ole unelmatyö. Tämän vuoksi olen ollut työttömänä jo 12 vuotta ja tykkään.
Jos asuu hyvällä paikalla, ei ole mitään terveysongelmia ja on sosiaalisesti normaali, eikä ole kranttu töiden tai palkan suhteen, niin ei ole mitään ongelmaa löytää töitä. Valitettavasti suurella osalla työttömistä on näitä ongelmia, jotka rajaavat mahdollisuuksia. Joku saa aina työpaikan, ja jos on mitään ongelmia, rajaantuu useasta hakijasta aina pois. Työnantajien kun ei ole pakko ottaa sitä joka on jo hakenut 300 eri paikkaan, vaan he ottavat sen tuoreen työttömän tai jo töissä olevan, jossa ei ole mitään vikaa.
Esim itsellä selkä rikki enkä pysty nostelemaan asioita ja en ole neurotyypillinen, minkä muut haistavat pitkälle. Töitä on haastavaa löytää, kun työ on joko fyysistä johon selän takia en pysty tai sitten vaatii tietynlaista sosiaalisuutta, johon olen muiden mielestä vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap?
15-vee vitunleijajonne
Kaikilla ei mene noin. Riippuu ihan työhistoriasta ja koulutuksista. Ap ehkä tunnetaan alalla tunnollisena työntekijänä.
Onko perehdytys livenä vai netissä? Inhoan nettiä.
Veit sitten mun työpaikan. (mikähän helkutin logiikka siinä on, että "jos minä sain heti töitä, niin täytyy muidenkin saada", sehän on päinvastoin, siinä lähti yksi vapaa paikka)
Pistän paremmaksi, olin työtön kaksi arkipäivää ja olen sentään keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on parempi olla työttömänä kuin töissä joka ei ole unelmatyö. Tämän vuoksi olen ollut työttömänä jo 12 vuotta ja tykkään.
Kaikki työt joskus ketuttaa. Missään työssä ei ole joka päivä kivaa. Miten kukaan voi vajota niin alas, että tykkää hoitaa TE-byrokratia-asioita?
Vierailija kirjoitti:
Sinä ilmeisesti halusit töihin, sellaisilla ihmisillä ei ole ongelmia työllistyä.
Ihmettelen vaan, että mikset pitänyt hieman pidempää väliä, lomaillut vähän, ei ehdi kuitenkaan kertyä lomapäiviä ensi kesäksi kuin muutama
Ei ehdi niitä muutamaakaan kerääntyä, jos vitkuttelee työn saannin kanssa. Ap ehkä jo ehtinyt pitää lomansa tältä kesältä tai saanut ainakin rahana sisäänkertyneet lomarahat lopputilissä.
Vierailija kirjoitti:
Todella moni tekee töitä elättääkseen itsensä, vaikka ei olisi unelmatyö.
Juuri kaltaistesi takia olen nykyisen hallituksen työllisyyslinjauksiin tyytyväinen.
Hieno juttu.