Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuo1kranantajilla on vaikeus ymmärtää että takuuvuokra pantataan?

Vierailija
16.08.2023 |

Kun ei ne teidän rahoja ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se panttaus mikään laki ole. Itse en noihin panttausjuttuihin ole vuokranantaja lähtenyt, koska jos vakuus pantattu, ja vuokranantajalla olisi oikeus ottaa vakuus käyttöön, niin vuokralainen voi sen halutessaan evätä. Siks!

Vierailija
2/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se panttaus mikään laki ole. Itse en noihin panttausjuttuihin ole vuokranantaja lähtenyt, koska jos vakuus pantattu, ja vuokranantajalla olisi oikeus ottaa vakuus käyttöön, niin vuokralainen voi sen halutessaan evätä. Siks!

En huolisi tollasta vuokraajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo on OK, mutta en koskaan vapauta vakuutta vuokrasuhteen päätyttyä eli en anna vuokralaiselle dokumenttia siitä, että vuokrasuhde on ohi. En siis laita nimeäni paperiin, jotta vuokralainen saisi rahansa. Hänellä menee pankin kanssa aikaa pitkään selvittää sotkuaan.

Vierailija
4/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään olisi kaikista järkevin vaihtoehto ottaa asunnolle esimerkiksi igglo? Silloin ei tarvitse pelata kerralla isojen rahasummien kanssa.

Vierailija
5/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo on OK, mutta en koskaan vapauta vakuutta vuokrasuhteen päätyttyä eli en anna vuokralaiselle dokumenttia siitä, että vuokrasuhde on ohi. En siis laita nimeäni paperiin, jotta vuokralainen saisi rahansa. Hänellä menee pankin kanssa aikaa pitkään selvittää sotkuaan.

Vuokrasuhteen voi myös purkaa. Mihin sun nimeä tarvitaan?

Vierailija
6/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi pankki ei hyväksy yksipuolista purkuilmoitusta eli vuokralaisen on osoitettava, että vuokranantaja on tietoinen vuokrasuhteen purkamisesta. Muutenhan kävisi niin, että vuokralainen ilmoittaisi pankille purkaneensa vuokrasuhteen, ottaisi vakuuden ja jatkaisia asumista.

Vierailija
7/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niinkö?

Vierailija
8/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankin ohjeen mukaan vakuusrahat palautetaan vuokralaiselle vasta vuokranantajan annettua tähän luvan allekirjoituksellaan. Voi sen toki väärentääkin, mutta en suosittele.

Vierailija
9/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankin ohjeen mukaan vakuusrahat palautetaan vuokralaiselle vasta vuokranantajan annettua tähän luvan allekirjoituksellaan. Voi sen toki väärentääkin, mutta en suosittele.

Ne ehdot voi määritellä. Vuokravakuus pitää palauttaa n kolmen viikon kuluessa...

Ne voi hakea oikeusteitse ja mitäs sitten teet? Korot, maksut, käräjäkulut, vahingonkorvaukset...

Suosittelen 😂

Vierailija
10/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraa koskaan yksityiseltä asuntoa kun ei tiedä kuinka kahjo se on.

Vierailija
11/11 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä yrität sanoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan