Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli varojen eläminen

Vierailija
16.08.2023 |

Minulla on kummilapsi, jonka elämässä haluan olla mukana.
Olen ottanut mielelläni yökylään ja olemme käyneet kaikenlaisissa tapahtumissa. Olen maksanut kaiken, ja ihan omasta halustani. Se tässä vaan, kun tyttö on niin kovin tottunut saamaan kaikista kalleinta ja paljon.
Itselläni ei ole mitenkään loistotulot, joten hieman on ollut vaikeuksia.

Perheellään ei ole myöskään kovat tienestit, yh kolmen lapsensa kanssa, isä poissa kuvioista, ei maksa mitään.
Mutta mutta, viimeksi kun tytön kanssa juttelin, ehdotti kebabille menoa ja siitä sitten olisi tietenkin halunnut jos ja vaikka mitä. Kertoi samalla, että meidän äiti aina tilaa kebabit yhdestä kivasta paikasta ja voitais mennä sinne. Mentiin. Tyttö oli kuin kotonaan. Äitinsä juoksee kirppiksillä ja koti on hm...täynnä krääsää, ei kuitenkaan mitenkään likainen ja ruokaa on.
Luottotiedot on naiselta menneet ja koko ajan olisi rahaa lainaamassa. Onneksi mulla ei sitä silleen ole, tyttöön olen nyt hieman satsannut, varojeni mukaan.

Onko tällainen yleistä, ja miksi ihmeessä ei voi esim. syödä halvemmalla, jos ei sitä rahaa kerran ole? Onkohan vuokratkaan maksettu...
Miten suhtautua, en halua pistää välejäkään poikki, lapsesta tykkään kovin ja haluan olla kaveri. On esiteini.
Täytynee puhua suoraan kai sitten vaan. Ei kuitenkaan viitsisi aikuista alkaa opettaa taloudenpitoon, ja tuskin siitä mitään hyötyäkään olisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi, jos tuttavasi elää yli varojensa.

Vierailija
2/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on todella yleistä että ihmiset elävät yli varojensa. 

Sinä voit omalta osaltasi kertoa tytölle talouden tasapainottamisesta. Hyvä se on joltain oppia, jos kotoa ei oppia tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on todella yleistä että ihmiset elävät yli varojensa. 

Sinä voit omalta osaltasi kertoa tytölle talouden tasapainottamisesta. Hyvä se on joltain oppia, jos kotoa ei oppia tule.

Tämähän on hyvä idea. Ymmärrän, että jokainen äiti haluaa lapsensa olevan onnellinen, mutta kun se ei ole aina mahdollista. ap

Vierailija
4/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki minä nyt sen tiedän, mutta ikävä katsoa vierestä, kun tuollainen yleensä "periytyy" ja vaikeuttaa elämää. Isompana sitten alkaa toimia kuin äitinsä, ja arvata saattaa kenen luo saapuu kertomaan, kuinka kämppä meni alta jne.

Ikävää, että aina saa tällaisia tylyjä vastauksia.

Ei ole niin ollen myöskään mitään asiaa pyydellä rahaa lainaan.

Vierailija
5/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toki minä nyt sen tiedän, mutta ikävä katsoa vierestä, kun tuollainen yleensä "periytyy" ja vaikeuttaa elämää. Isompana sitten alkaa toimia kuin äitinsä, ja arvata saattaa kenen luo saapuu kertomaan, kuinka kämppä meni alta jne.

Tylyä? Elämä helpottuu kun tajuaa että omaan toimintaan voi vaikuttaa, muut toimivat kuten toimivat.

Vierailija
6/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli omista varoistasi :)

Vierailija
7/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa lisää velkaa vaan t. Vassarit

Vierailija
8/8 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylyä? Elämä helpottuu kun tajuaa että omaan toimintaan voi vaikuttaa, muut toimivat kuten toimivat.

Niin, tylyä. "Ei ole sinun asiasi", mitä nyt en tietäisi. Ei muille kuulukaan miten kukin elämäänsä elää, mutta minulla nyt vaan sattuu olemaan inhimillinen (kai joillekin normaalia sentään vielä nykyään tuntea näin?) huoli tytön puolesta.

Eipä ihme, että näinä päivinä on kaikilla niin kovat arvot ja asenteet, kun kaikki elää vaan "Mitä se sulle kuuluu" -tyylillä. Ehkä kiva kuulla myös sama vastaus, kun itse olisi apua vailla, eli ei kuulu minulle sun ongelmat jne. Mä taas olen ollut siinä luulossa, että kaveria autetaan. Lasta ajattelen.