Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Olen 64, ja Rakastan sitä kun mies yhä haluaa minua. Otan sen ilolla vastaan. Se on asennekysymys. Yleensä alkaa tuntumaan hetken päästää ihan hyvältä, ei saa lyödä lukkoon "ei-kiitos" ennenkuin on hetken makustellut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 64, ja Rakastan sitä kun mies yhä haluaa minua. Otan sen ilolla vastaan. Se on asennekysymys. Yleensä alkaa tuntumaan hetken päästää ihan hyvältä, ei saa lyödä lukkoon "ei-kiitos" ennenkuin on hetken makustellut.
Höpö höpö. Marko-setä siellä taas *tietää*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parittomat naiset voivat ihan vapaasti olla haluamatta seksiä, mutta parisuhteessa olevien toivoisin ajattelevan toisin. En ainakaan omaa seksielämääni halua lopettaa toisen päätöksellä. Perheeni hajoaisi siihen ja se olisi musertava paikka.
Parisuhteessa olevat miehet voisi myös vähän huomioida puolisoaan ja päättää olla hankkimatta erektiohäiriötä. Olisi se musertava paikka, jos toinen yksipuolisesti päättäisi ettei saa enää piliään nousemaan.
Meidän parisuhteen seksielämään on aina kuulunut paljon muutakin kuin yhdyntä. Erektiohäiriö ei vaikuttaisi kuin tuohon yhdyntään ja sitä kautta vain vähän seksielämään.
Varmaan siksi että julkkisnaamatkin hehkuttavat kilpaa miten vetreitä ja viriilejä ovat. (Muistaakseni viriiliys koski aiemmin miesten potenssia mutta tämänkin sanan merkitys on muuttunut).
Niin just, hyvä aihe kyseenalaistaa. Hedelmällisessä iässä oli tosi luonnollista himoita ja haluta seksiä. Ovulaation aikaan sitä suorastaan kiuhui halusta ja karseeta oli, jos seksiä ei saanut. Vaihdevuosi-ikäisenä silloin tällöin himo kyllä iskee, mutta oman ikäiset miehet ei innosta yhtään. Ällöttää, kun ainoastaan jotkut papparaiset katsoo sillai, yäk. Eipä sen puoleen, en ole itsekään enää niin timmissä kunnossa kuin nuorena. Rupsahtaneena en halua harrastaa seksiä. Tiedän, että kuulostaa törkeältä, mutta mielestäni seksin harrastaminen kuuluu enemmänkin nuorille ja hyvännäköisille. Saa sitä mun puolesta rumat ja vanhat harrastaa, mutta en halua, että mulle tullaan avatumaan mistään vanhusten intiimielämästä.
Aika harvoin sitä seksiä näin päälle viiskymppisenä on muutenkaan, miehilläkin on vaihdevuodet tai sitten vaan on niin kauan jo yhdessä harrastettu sitä, ettei enää jaksa tai huvita. Ennemmin valitaan vaikka hyvä selkähieronta toiselta. :D
Ihan hirveä asenne. Se on varmaan jokaisen yksilöllinen asia, että haluttaako vai ei. Antakaa himikkaiden pitää seksi iästä riippumatta ja lopettakaa itse, jos siltä tuntuu. Mitä muiden seksielämä teille edes kuuluu?
-Himokas
Vierailija kirjoitti:
Itseä lakkasi seksi kiinnostamasta jo parikymppisenä. Teininä vielä kiinnosti, sitten kyllästyin. Kyllästyn yleensäkin äkkiä asioihin ja kiinnostun kaikista uusista jutuista. Onneksi mielenkiintoisia asioita maailmassa riittää. Liekö korkea äo sitten tähän syynä. Mensan virallisen testin mukaan kuulun pariin älykkäimpään prosenttiin.
No älykäs olen testatusti itsekin, ja olen aina rakastanut seksiä.
N49
Vierailija kirjoitti:
Niin just, hyvä aihe kyseenalaistaa. Hedelmällisessä iässä oli tosi luonnollista himoita ja haluta seksiä. Ovulaation aikaan sitä suorastaan kiuhui halusta ja karseeta oli, jos seksiä ei saanut. Vaihdevuosi-ikäisenä silloin tällöin himo kyllä iskee, mutta oman ikäiset miehet ei innosta yhtään. Ällöttää, kun ainoastaan jotkut papparaiset katsoo sillai, yäk. Eipä sen puoleen, en ole itsekään enää niin timmissä kunnossa kuin nuorena. Rupsahtaneena en halua harrastaa seksiä. Tiedän, että kuulostaa törkeältä, mutta mielestäni seksin harrastaminen kuuluu enemmänkin nuorille ja hyvännäköisille. Saa sitä mun puolesta rumat ja vanhat harrastaa, mutta en halua, että mulle tullaan avatumaan mistään vanhusten intiimielämästä.
Samaa mieltä. Aikansa kutakin. Ei sitä väkisin pidä tehdä. Jos ei silleen luontevasti syty ja lämpene, niin antaa olla. Nuorena halutti lähes aina mutta nyt vanhempana menee viikkojakin helposti, ettei koko aihepiiri tule edes mieleen. Ja minusta se on ihan ok.
Kenenkään ei tietenkään ole pakko harrastaa seksiä, tai haluta harrastaa seksiä, ei nuorena eikä vanhana.
Itse koen kuitenkin olevani onnekas kun meillä on miehen kanssa edelleen hyvä seksielämä, ei olla kyllästytty toisiimme. Tietenkin parisuhteessa on muutakin, mutta toivottavasti tämä ilo säilyy vielä pitkään. Viisikymppisiä olemme nyt.
Ei pidä, mutta kumppanin seksielämää ei saa tuhota, koska minä en enää halua. Antaa luvan käydä vieraissa, etsii puolisolle palveluita. Seksi on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
-Tosi on
Ei minun kohdalla, saan vaikken olekaan enää se kaunis vaimo miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Miksei haluaisi, ei kaikki halua nuoria ja muka niin seksikkäitä tekonaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
-Tosi on
Kyllä niin naurattaa, kun ei tarvitse kikkareen vertaa miesten mieliksi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, nelikymppiset naiset täällä kertomassa että halut aivan nollissa. Suosittelen lääkärikäyntiä ja elintapojen perkaamista. Ei ole normaalia tuossa iässä hormonitoiminnan olla ikäihmisen tasolla.
En haluaisi olla karu, mutta biologinen fakta on, että koko seksi on _oikeasti_ lisääntymisen väline - ei mitään sen ihmeellisempää. Hedelmällisyyden kaari on aika lyhyt. Se, että yhteiskunta on leiponut seksistä loputtomasti taottavan markkinaraon, jonka typerykset ovat biologiaansa vastaan pureksimatta nielleet, ei toki ole ns haluttomien nelikymppisten vika, joista lähes kaikki ovat jo lisääntymiskaarensa lopussa. Vaikeaahan tämä on tajuta - not 🙄
Jos pelkkää biologiaa ajatellaan, niin eihän tässä elämässä ole mitään muuta kuin lisääntyminen. Kaikki muu palvelee sitä ja jos ei palvele, niin se on turhaa, not! Ihmisillä on muitakin tavoitteita ja päämääriä elämässä. Toiset tekevät taidetta, tiedettä, urheilua. Ja monilla on yhtenä tavoitteena elämän kestävä, kaikinpuolin tyydyttävä parisuhde. Siihen saattaa liittyä jälkeläiset tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Marko-setä siellä taas *tietää*.
Ai, olin saanut kommentin, ei täällä ole setää, vaan täti, ja yhä mieheni haluaa minua, useimmiten viideltä illalla on paras hetki. Suostun aina. Hän ei katsoisikaan minua sillä tavalla jos olisin joku pihtari. Kummallisinta on, että se alkaa aina sujumaan kun vaan aloitetaan.
Siinä tapauksessa että nainen haluaa parisuhteen/avioliiton jatkuvan vaihdevuosien ja menopaussin jälkeen, hänen on feikattava koska mies on seksuaalinen koko ikänsä. Parisuhteet ovat nykyisin kokolailla tasaikäisiä fèmakojen vaatimusten takia, ja naisten vaihdevuodet jotka lopettaa naisen seksuaalisen funktion alkavat keskimäärin 45v iässä. Pariskunnan kummallekin osapuolille paljon parempi ratkaisu on pitkään käytössä ollut järjestely, jossa nainen on miestään merkittävästi nuorempi (20-40 vuotta nuorempi) ja menee naimisiin erittäin paljon nuorempana kuin nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa että nainen haluaa parisuhteen/avioliiton jatkuvan vaihdevuosien ja menopaussin jälkeen, hänen on feikattava koska mies on seksuaalinen koko ikänsä. Parisuhteet ovat nykyisin kokolailla tasaikäisiä fèmakojen vaatimusten takia, ja naisten vaihdevuodet jotka lopettaa naisen seksuaalisen funktion alkavat keskimäärin 45v iässä. Pariskunnan kummallekin osapuolille paljon parempi ratkaisu on pitkään käytössä ollut järjestely, jossa nainen on miestään merkittävästi nuorempi (20-40 vuotta nuorempi) ja menee naimisiin erittäin paljon nuorempana kuin nykyisin.
Mitä ihmettä?
Miksi feikattava?? Eikö saa nauttia oikeasti??
Meillä minä elän puutteessa koska nuorempi mies ei enä terv syistä pysty...
n65v
Miestä ei voi pakottaa lopettamaan omaa seksielämäänsä, jos se ei enää itselle maistu. Eli sitten avoin suhde tai ero
Ei kai se ole kummempaa kuin palaisi lapseksi. Voi taas olla vilpittömästi kaveri vastakkaisenkin sukupuolen kanssa.
Luulin olevani jo siinä kohdassa. Se olisi ollut hyvä.