Lämpötilan vaihteleminen?
Lapseni on kohta 6kk ja lämpötila on viikon verran vaihdellut 37 ja 37,5 välillä. Miten muilla? Pienenä tytön lämpötila oli tasaista 37,4. Nyt iltapäivästä/ illasta saattaa olla 37,5. Ei kai ole lämpöä? Hampaita on tulossa...
Kommentit (2)
Meidän tytön, pian 10kk, normaalilämpö on 36,5-36,8 ja lääkärin mielestä se on " aika matala" . Muuta ei siihen kuitenkaan kommentoinut. Tytöllä oli siis korvatulehdus kuutisen viikkoa sitten ja silloin lämmöt asteen koholla. Kävimme siitä 3 viikon päästä kontrollissa -> korvat olivat ok. Lämmöt kuitenkin nousivat taas pian asteen korkeammalle ja kun soitin lääkärille, hän sanoi sen olevan normaalilämpö vaikka sanoin, ettei se OLE tytön normaalilämpö. Noh, parisen viikkoa sitä lämpöilyä katselin ja vein toiselle lääkärille -> korvatulehdus taas. Nyt saimme siis antibiootit ja lämmöt ovat laskeneet normaalitasolle.
Minua siis ihmetyttää se, ettei minua uskota kun sanon, että tytöllä on asteen verran lämpöä. Tunnen sen ihan selvästi kun pidän tyttöä sylissä tai kun kosketan häntä. Ihan selvästihän asteen korkeampi lämpö tuntuu.
Joten kaipa mä sitten jatkossakin uskon omia vaistojani ja jos lämmöt alkavat taas nousemaan, varaan lääkärin. Tyttö on ollut myös kärttyisempi molempien korvatulehdusten aikana, joten sekin on ollut merkkinä ettei kaikki ole hyvin.
Pepusta mitattuna 38 astetta on vasta lämpöilyä ja yli sen kuumetta. En nyt niin hirveästi lapseni lämpöä ole tutkinut, mutta rokotetutkimuksen yhteydessä viitenä päivänä mittailin ja 37,4-37,9 välillä meni. Eikä tuo siis ollut kuumetta. Iltaisin on aina korkeampi. Ja ruokailusta pitäisi pitää ainakin puolisen tuntia väliä ennen kuin lämpöä mittailee.
Terkka sanoi, että hänelle hammaslääkäri on sanonut ette hampaiden tulo nosta lämpöä, mutta vanhempien kokemusten mukaan nostaa.