Lähes 400 euron vedentasauslasku 6 kk asumisen jälkeen?
Miten voi olla mahdollista, taloudessa 1 hlö. Muutin asunnosta siis pois, asuin tuossa vain puoli vuotta ja perästä tulee tuollainen lasku? IKINÄ ei ole tullut tuollaisia laskuja. Maksoin ennakkoa 15 euroa kk. Talonmiehelle soittanut ja hänen mielestä vain normaalia, sekä vuokranantaja oli myös tuolta mieltä, että olen vain kuluttanut noin paljon. Kauhean välinpitämätön asenne vuokranrantajalla ja talkkarilla. Kysyin heiltä, että miten en ole ennen saanut muissa asunnoissa tuollaisia laskuja, niin eivät osanneet sanoa mitään vaan jauhoivat vain omiaan.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kuuma vesi on neljä tai viisi kertaa kalliimpaa kuin kylmä vesi. Ihan normaalia jos tykkää pitkistä kuumista suihkuista, kannattaa ruveta miettimään sitä vedenkäyttöä. mulla vuokralainen joka kertoi että lämmittelee talvella itseään tulikuuman suihkun alla ja oli kyllä melkonen vesilasku.
Jos ap ei kuulu näihin lämmittelijöihin tai järjestä saunailtoja joka päivä lienee syynä pöntön valuminen. Onko lasku tullut pääosin kylmästä vai lämpimästä vedestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on varmaan laksutettu myös kuumasta vedestä
Tottakai. Miksei olisi?
Harvemmin on.
En ole asunut yhdessäkään asunnossa, mihin olisi tullut vain kylmää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän todella vähän vettä ja aina tulee maksua. Ihan normaalilta kuulostaa. Suihkussa kannattaa katkaista vesi aina kun mahdollista. Pönttöä ei kannata vetää joka käynnin jälkeen.
Meilläkin tulee aina tasauslasku, mutta se on noin 50 € vuodessa. Ap:lla on enemmän kuin tuo kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on varmaan laksutettu myös kuumasta vedestä
Tottakai. Miksei olisi?
Harvemmin on.
Jos asuntoon tulee lämmin vesi, niin tottakai se laskutetaan asukkaalta käytön mukaan vai kenen ajattelit sen maksavan? Vai luulitko, että on ilmaista? Ihmisten tyhmyys jaksaa edelleen yllättää.
Paskanjauhaja rikollisilla lämmityspsykoloinnit vähän keittää yli. Mä en oikein perusta tuollaisista lämminvesi/lämmitys hihhuloinneista.
Jos jonkun lasku olisi oikeasti noin iso, hän ei sitä täällä ihmettelisi. Hän tietäisi käyttäneensä jättimäärän vettä. Kukaan ei käytä tuollaisia määriä ilman, että olisi mitään haisua, mihin se määrä olisi voinut mennä. Ja kenenkään pytty ei noin huomaamatta vuoda. Kyllä sen huomaa, vaikka olisi miten hienovaraista vuotoa.
Kas kun ei kylmää vettä kirjoitti:
Paskanjauhaja rikollisilla lämmityspsykoloinnit vähän keittää yli. Mä en oikein perusta tuollaisista lämminvesi/lämmitys hihhuloinneista.
Eli käytät vain kylmää vettä?
Meillä oli taas joku 35 prossaa isompi vesilasku. Ihmeellisesti ne heittelee kyllä,
vaikka ei mitään eroa kulutuksessa tai ei ainakaan tuollaisen lisäyksen verran lisäystä. Senhän jo huomaisi itsekin.
Mitäköhän voi tuollaisessa tehdä kun vastaus on kutakuinkin "mittarit näyttää näin" ja ei voi olla virhe. Pitääkö pistää lapulle tiskikone ja pesukone ja suihkut ja verrata eri kuukausia keskenään. Sitten menee lapun kanssa, että miten mahdollista että on lisäystä kun käyttö sama tai vähempi.
Vastaus varmaan "mittarit näyttää näin".
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun lasku olisi oikeasti noin iso, hän ei sitä täällä ihmettelisi. Hän tietäisi käyttäneensä jättimäärän vettä. Kukaan ei käytä tuollaisia määriä ilman, että olisi mitään haisua, mihin se määrä olisi voinut mennä. Ja kenenkään pytty ei noin huomaamatta vuoda. Kyllä sen huomaa, vaikka olisi miten hienovaraista vuotoa.
Itse en huomannut, koska en asiaa tarkkaillut. Ei sitä vettä tullut kuin hanasta, vaan reunaa pitkin huomaamattomasti liruen.
Yksi myös mikä voi aiheuttaa kovia laskuja on esim. rivitalossa lämminvesivaraajan ylipaineventtiilin hajoaminen. Ovat kulutustavaraa ja sellainen, jos rupee vuotamaan, niin voi lorotella vettä helposti kuution vuorokaudessa.
Oliko sinulla erillinen lämminvesimittari? Ja paljon oli siis kulutus ja veden hinta?
6 kuukauden ajalta 400 euroa ja +15 euroa/kk ei ole edes paha. Meillä taloyhtiössä oli aikoinaan vuokralla yksi perhe, joka lotrasi tuon verran kuussa. Sossu maksoi vesimaksut, niin niillä oli varaa.
Onko itse luettavat mittarit ja itse ilmoitettava lukemat? Jos on, edellinen asukas on voinut ilmoittaa lukemat alakanttiin ja sinä maksat nyt viulut. Itselleni on kerran käynyt niin, että ostin asunnon ja ensimmäisessä tasauslaskussa oli yllätys. Edelliset asunnon omistajat olivat katsoneet mittareista pilkun paikan väärin ja ilmoittaneet 10x liian pieniä lukemia! Olivat ehtineet asua asunnossa pari vuotta kunnes erosivat ja myivät asunnon. Onneksi taloyhtiö otti tuon piikkiinsä, vaikka ensin nikottelivat asiasta.
Miksi olet plutannut vedellä päivästä toiseen? Ja oletko huomannut, että myös lukuisat mies"ystäväsi" käyttävät vettä.
Sitä saa, mitä tilaa.
Mikä on vesikuution hinta, ja paljonko olet käyttänyt sitä? Jos vaikuttaa kohtuuttomalta, tee reklamaatio ajoissa. Minullekin tuli kerran tolkuttoman suuri lasku ja myöhemmin selvisi, että talossa ollut vesivuoto oli tapahtunut sen mittarin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän todella vähän vettä ja aina tulee maksua. Ihan normaalilta kuulostaa. Suihkussa kannattaa katkaista vesi aina kun mahdollista. Pönttöä ei kannata vetää joka käynnin jälkeen.
Missä asut, jos sinulla on niin hirmuinen vesikuution hinta?
Maksoitko myös edellisen asukkaan vesilaskua? Aina kannattaa huolehtia että edellinen on ilmoittanut muutosta ettei joudu maksamaan itse. Tarkista päiväykset laskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en huomannut, koska en asiaa tarkkaillut. Ei sitä vettä tullut kuin hanasta, vaan reunaa pitkin huomaamattomasti liruen.
Höpö höpö. Ja osaat kuitenkin asian tuolla tavalla kuvailla täällä, joten huomasit sen. Kyllä näkyy tyynessä veden pinnassa pienenkin lirun aiheuttama väreily. Ja jos 400:lla 6 kk.n aikana kuluttaa vettä, ei ole kyse niin vähästä vuodosta, etteikö sitä huomaisi. 400 jaettuna kuudella kk:lla on 66,66 euroa / kk. Siihen ap:n ennakkomaksu 15 eur -> vettä mennyt kuussa 81,67 eur /kk.
Eihän tuollaista olekaan. Vesipuisto.
Vierailija kirjoitti:
Yksi myös mikä voi aiheuttaa kovia laskuja on esim. rivitalossa lämminvesivaraajan ylipaineventtiilin hajoaminen. Ovat kulutustavaraa ja sellainen, jos rupee vuotamaan, niin voi lorotella vettä helposti kuution vuorokaudessa.
Oliko sinulla erillinen lämminvesimittari? Ja paljon oli siis kulutus ja veden hinta?
6 kuukauden ajalta 400 euroa ja +15 euroa/kk ei ole edes paha. Meillä taloyhtiössä oli aikoinaan vuokralla yksi perhe, joka lotrasi tuon verran kuussa. Sossu maksoi vesimaksut, niin niillä oli varaa.
älä nyt höpötä. Täysin luonnoton vedenkulutus. Kyseessä ap:lla 1 ihminen, ei perhe sitäpaitsi.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin meinasi lauka loksahtaa lattiaan kun tuli ensimmäinen tasauslasku tästä kämpästä. 250e oli lasku ja minä maksan 30e kuussa vedestä ennakkoa. Käyn kerran päivässä suihkussa 10min ja muuten vedenkulutus hyvin maltillista/vähäistä.
Kymmenen minuuttia on aika pitkä aika. Normivirtaamalla 120 litraa ja jos sanot kymmenen, niin yleensä oikea aika kellotettuna on "vähän" pidempi. Seuraa sitä vesimitttariasi nyt, jos edelleen asut yksin ja vertaa sitä kulutusta edellisen asunnon toteutuneeseen kulutukseen. Litrathan tässä on se vertailukohta ja jos et ole muuttanut vedenkäyttötapojasi niin aika selvästi pitäisi tulla näkyviin onko laskussa jotain virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuma vesi on neljä tai viisi kertaa kalliimpaa kuin kylmä vesi. Ihan normaalia jos tykkää pitkistä kuumista suihkuista, kannattaa ruveta miettimään sitä vedenkäyttöä. mulla vuokralainen joka kertoi että lämmittelee talvella itseään tulikuuman suihkun alla ja oli kyllä melkonen vesilasku.
Meillä kylmä vesi 3,50 euroa kuutio, lämmin 8 euroa kuutio. Vaikka otat kuinka kuuman suihkun, siinä on seassa myös kylmää vettä. Ei kenekään nahka kestä olla suihkussa, jos sieltä tulee + 58 asteista vettä. Kokeile vaikka. Aloita vaikka pesemällä käsiä pari minuuttia pelkästään kuuman veden alla.