Olen selvinnyt monta vuotta ilman hedelmiä. Muilla samaa?
Syön ehkä kolme-viisi hedelmää vuodessa. Pähkinöitä syön päivittäin.
Kommentit (40)
Syön kasviksia ja marjoja, en edes muista milloin olisin jonkun hedelmän syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkien hedelmien puuttuminen ei kai tarkoita että ruokavalio kokonaisuudessaan on huono.
Juuri niin. Minäkään ein syö hedelmiä lähes koskaan, mutta makkaran sijasta juusto- tai rahkaleivälläni on aina myös kurkkua tai tomaattia tai salaattia. Ja päivällisellä esimerkiksi pastan sijaan syön kukkakaalia tai brokkolia tai porkkanaa tai lanttua tai naurista tai kesäkurpitsaa j.n.e. Perunaa joskus.
Veriarvoni ovat erinomaiset, paino normaali ja ikää 67 vuotta.
Ovat nykyään niin kalliita että ei voi usein ostaa, kiitos keskusliikkeiden ahneiden hintakorotusten etenkin vuonna 2022 millä ei ollut mitään tekemistä inflaation kanssa vaan katteet laitettiin kohdalleen...
Syön kyllä marjoja päivittin mutta hedelmiä en oikeastaan koskaan niiden korkean sokeripitoisuuden vuoksi. Hedelmäkorista löytyy vain avokadoa, sitruunaa ja limeä.
Itselläni on todella surkea ruokavalio. Ei sisällä paljoakaan vihanneksia eikä hedelmiä. Siltikään en ole juuri koskaan sairaana.
Kehtaan myös tunnustaa polttavani tupakkaa silloin tällöin ja väkijuomiakin juon.
~ n66 ~
Ei, minä kuolin kun jätin hedelmät pois.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on todella surkea ruokavalio. Ei sisällä paljoakaan vihanneksia eikä hedelmiä. Siltikään en ole juuri koskaan sairaana.
Kehtaan myös tunnustaa polttavani tupakkaa silloin tällöin ja väkijuomiakin juon.
~ n66 ~
Minä syön joskus hedelmiä, mutta vihanneksia en ole syönyt koskaan.
Minun ruokavalioni on kaikkien suositusten vastainen, eli hyvin epäterveellinen.
Kävin ns. "vuosihuollossa", jossa otettiin suuri verenkuva. Lääkäri tutki sen tuloksia ja sanoi, "älkää muuttako mitään ravinnossanne, te olette terve ihminen, kaikki veriarvot ovat ihanteellisia."
Viinaa en juo, mutta tupakkaa poltan paljon.
Minulle ei maistu hedelmät eikä marjat.
Monet kasvikset maistuisivat, muttei tule ostettua juurikaan.
On niin huonot olosuhteetkin nyt ettei pesemiset ja käsittelyt jaksa kiinnostaa.
No, hiljattain sain halvalla hävikkilaatikon ja olipa vähäksi aikaa jotain tuoretta.
Uskomatonta, että kaikkia kehotetaan syömään lautasmallin mukaan. Jokaisella vaan on perintö, että jotkut pysyvät terveinä ja jotkut himouheilijat ja kaikkien terveyssääntöjen mukaan elävät sairastuvat pahasti.
närästyksen ja herkän mahan vuoksi on hedelmät aika lailla pannassa, marjat kyllä käy ja vihanneksetkin rajoitetusti, mutta ei sentään pelkällä vihersalaatilla tarvitse elää :)
Eiköhän oleellisempaa ole, että syö ylipäätään jotain tuoretta, kuten vihanneksia ja marjoja. Monet hedelmät eivät ole erityisen ravinteikkaitakaan, mutta sokeria on senkin edestä.
Ei hedelmät ole mitenkään pakollinen osa ihmisen ruokavaliota, jos kuitenkin syö kasviksia. Itse syön keskimäärin korkeintaan yhden hedelmän kuussa, kun aina ne jää vaan lopulta pilaantumaan pöydälle jos ostan. Kasvikset ja tuoreet marjat on parempia, eikä nyt tule mieleen ravintoainetta joka jäisi saamatta ilman hedelmiä.
Viinirypäleitä pidetään terveellisinä. Tosiasiassa sisältävät niin paljon kyllästysainetta että ei lähde pesemälläkään pois. Samoin omenat. Tunkeutuu kuoren allekin. Mistähän räjähtävät syöpä-tilastot johtuvat ? Näistä terveellisistä hedelmistä. Samoin marjat ja sienet luonnossa saastuneet sadeveden ja maailman päästöjen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskeho on hyvin joustava. Se pärjää todella pitkään huonollakin ruokavaliolla. Ei toki ole optimaalisessa kunnossa, mutta pärjää.
Hedelmät ovat juuri osa sitä huonoa ruokavaliota. Eivät ole lainkaan ihmiselle luontaista ravintoa.
Niin, eihän ihmislaji ole niitä syönyt kuin koko olemassaolonsa ajan 😀
Marjoja syön ja kasviksia, mutta hedelmät on niin makeita, ettei ne maistu. Ne on jalostettu niin makeiksi, että ei niitä enää voi sanoa edes terveellisiksi.
Mä syön hedelmiä tosi harvoin, mutta marjoja ja kasviksia joka päivä.
En osta hedelmiä enkä vihanneksia ikinä. Aamulla otan monivitamiinin. Näin olen pärjännyt jo yli 10 vuotta ja veriarvot ovat loistavat.
En ole syönyt hedelmiä sen jälkeen kun omilleni muutin, ne eivät ole välttämättömiä ihmiselle.
Kotimaiset hedelmät on kyllä parhautta! Ilmankin varmasti pärjäisi, juu, mutta ihanaa kun saa väriä ruokavalioon niin herkullisella tavalla. Ja syön kyllä tuontihedelmiäkin.
Alle kaksi vuotta viimeisimmästä pershedelmästä. Toivottavasti ei enää tulisi enempiä.