Voiko olla juntimpaa ruokaa kuin kanansiivet kastikkeella joita syödään paljain käsin?
Eihän monissa ravintoloissa pääse edes käsiä pesemään ennen ruokailua ja sitten monet ihmiset syö niitä kastikkeessa uitettuja kanansiipiä paljain käsin. Ensin kosket likaiseen ovenkahvaan ja maksulaitteen nappeihin ja sitten kanansiipiin. Naama ja sormet aivan kastikkeessa kun sitä sotkua syö. Onko tuo nuorten aikuisten ruoka sillä en ole koskaan nähnyt että vanhempi ihminen niitä söisi?
Kommentit (96)
Junteinta ruokaa on einespaska uunipellillä ja sanan "tuunaminen" käyttäminen, kun einespaskaan lisätään lisukkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käynyt mun isän kanssa syömässä siipiä monesti. Isä on nyt 67v, tohtori. Kädet tietenkin pestään ennen kuin aletaan syödä, sitä varten ravintoloissa on vessat, tai ihan vähintään käytetään käsidesiä.
Joutuuhan siinä vessasta poistuessa koskemaan ovenkahvaan puhtailla käsillä ja taas on kädet likaiset ellet sitten avaa ovenkahvaa paperinpalasella.
Mikä estää avaamasta sen oven sillä paperilla? Tai hihalla? Tai kyynärpäällä? Luulin kaikkien toimivan muutenkin näin.
Vessapaperia otat sieltä paskapaperirullasta käsienpesun jälkeen? Ei juuri kukaan tee niin. Ja kun olet pessyt kädet niin painat hanan kahvan alas joka sekin on likainen eli sekin pitäisi painaa paperin avulla alas ettei kädet likaannu.
En ole tuo kelle vastasit, mutta itse ilman muuta teen aina niin. Vessakopista paperia iso mytty mukaan, sitten käsien pesu kunnolla saippualla, huuhtelu, käsien kuivaus siihen paperiin ja lopuksi hanan sulkeminen sillä paperilla. Paperilla tai hihalla ovi auki ja ulos. Meille opetettiin koulussa jo aikanaan, että käsienpesun jälkeen kuivataan kädet paperiin hyvin ja sitten sillä paperilla suljetaan hana. Ja joo, on todella nähty miten te monet muut säädätte törkynäppeinenne vessassa ja lähdette yhtä sontaisin näpein ulos sieltä, kun on vain äkkiä sormenpäät kostutettu hanan alla ja kusinen hana suljetaan sitten käsin.
Säännöllisesti tehdään kotona siipiä pakastesiivistä. Sinihomejuustodippi ja kurkut siihen kylkeen niin on hyvää. Airfryerilla tulee hyvät siivet ja ranut.
Siivissä ei ole lihaa nimeksikään. Imeskelevät linnunluita kastikkeella. Ravintola saa siivistä hyvät katteet verrattuna pihviin.
Rape Salminen, nukkujan kik kelillä kutittelija
Vierailija kirjoitti:
Junteinta ruokaa on einespaska uunipellillä ja sanan "tuunaminen" käyttäminen, kun einespaskaan lisätään lisukkeita.
Kuuluuko sinun einespaskaasi myös marinadissa lilluvat broilerin siivet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jumalaare ny lähti ketjun innoittamana eerfryäriin pari kiloa siipiä. Kurkut, porkkanat, auradippi ja poppamiehen siipikastike on jo valmiina. Sixpäkki ipaa kylkeen ja ei voi olla viddu parempaa!
Voiko juntimpaa olla kuin tuo sinun kommenttisi vidduineen päivineen.
Vidustako minä tiedän, prrkele nääs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko sinun einespaskaasi myös marinadissa lilluvat broilerin siivet?
Siipiä marinadissa? HU
Karjalan paisti ja makarooni laatikko on molemmat juntteudun huipentuma
Junttimaista on arvostella toisten syömiä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa ravintolassa täytyy olla vessa, jossa pestä kädet.
Eipä taida olla kaikissa.
Missä maassa asut?
Suomessa, monessa pizzeriassa ei ole ollut vessaa Helsingissä. Takahuoneessa saattaa olla mutta sinne ei asiakasta päästetä.
Kana on ihan ok. Mutta tuliset kastikkeet tai asiat eivät ole mua varten. Löytyy toivottavasti vaihtoehtoja.
Huvittavan ja juntinnäköistä kun ihmiset syö paljain käsin kastikkeessa uineita siipiä sormet ja naama oranssinvärisessä kastikkeessa pää kumarassa eteenpäin.
Voiko juntimpaa olla kuin tuo sinun kommenttisi vidduineen päivineen.