Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla juntimpaa ruokaa kuin kanansiivet kastikkeella joita syödään paljain käsin?

Vierailija
15.08.2023 |

Eihän monissa ravintoloissa pääse edes käsiä pesemään ennen ruokailua ja sitten monet ihmiset syö niitä kastikkeessa uitettuja kanansiipiä paljain käsin. Ensin kosket likaiseen ovenkahvaan ja maksulaitteen nappeihin ja sitten kanansiipiin. Naama ja sormet aivan kastikkeessa kun sitä sotkua syö. Onko tuo nuorten aikuisten ruoka sillä en ole koskaan nähnyt että vanhempi ihminen niitä söisi?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niissä jotain syömistä?

Vähän voimakkaasti maustettua nahkaa. Koiralle ostan maistamattomia pakastettuja raakoja kanansiipiä joskus, tykkää kun raakana syö.

Koiralle siipikrjaa? Luineen? No sillai sit...

No mitäs luulet, kun tuolla luonnossa koiraeläin esim. kettu nappaa saaliikseen kanalinnun, niin odottaako se, että joku tulee poistamaan luut ennen kuin rupeaa syömään?

Raakana linnunluut ovat koiralle ihan ok, kypsennettynä sen sijaan ei.

Miksiköhän se kettu elää luonnossa sen 3-4 vuotta? Kun tuon meidän mäykyn ikäodote on tuollainen 15v. Voisiko esim ravinnolla olla asian kanssa jotain tekemistä?

Vierailija
42/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä aikaisemmin otettu edes talteen. Ne meni jauhettavaksi.

T: 1 joka oli broileriteurastamolla nuorena hommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt mun isän kanssa syömässä siipiä monesti. Isä on nyt 67v, tohtori. Kädet tietenkin pestään ennen kuin aletaan syödä, sitä varten ravintoloissa on vessat, tai ihan vähintään käytetään käsidesiä.

Varmaankin junttitieteen tohtori.

Vierailija
44/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän voimakkaasti maustettua nahkaa. Koiralle ostan maistamattomia pakastettuja raakoja kanansiipiä joskus, tykkää kun raakana syö.

No mitäs luulet, kun tuolla luonnossa koiraeläin esim. kettu nappaa saaliikseen kanalinnun, niin odottaako se, että joku tulee poistamaan luut ennen kuin rupeaa syömään?

Miksiköhän se kettu elää luonnossa sen 3-4 vuotta? Kun tuon meidän mäykyn ikäodote on tuollainen 15v. Voisiko esim ravinnolla olla asian kanssa jotain tekemistä?

Varmasti on, mutta raa'at linnun luut eivät ole syy miksi luonnossa kettu kuolee nuorena, eivätkä ne ole kotikoirillekaan ei-suositeltujen ruokien joukossa. Kypsennettynä niitä ei tule antaa, raakana ok.

Vierailija
45/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ihmiset syö. Mitä se sua haittaa?

Älä syö... Saa*ana.

Vierailija
46/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP tykkää normaalisti syödä? Kalaa ruisjauhoilla?

Vierailija
47/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on junttia huolehtia toisten syömisistä. Syökööt ihmiset mitä haluavat, jos ei itse tykkää, niin ei sitten. Itse käyn mielelläni sekä siipipaikoissa että Michelin-ravintoloissa.

Vierailija
48/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta junttia on se, että ei osata kielioppisääntöjä. Relatiivilause viittaa lähimpään substantiiviin! Kehottaisin myös opettelemaan pilkkusäännöt.

Olipa ylimielinen kommentti. Tämä on keskustelupalsta, jolla jokainen voi vapaasti ilmaista mielipiteitään, vaikka ei osaisikaan kielioppisääntöjä.

Vierailija
49/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että se kuolee luun aiheuttamaan tukehtumiseen tai verenvuotoon 3-4 vuotiaana, mutta ei ennen sitä.

Vierailija
50/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta junttia on se, että ei osata kielioppisääntöjä. Relatiivilause viittaa lähimpään substantiiviin! Kehottaisin myös opettelemaan pilkkusäännöt.

Mikä on relatiivilause? Olen insinööri, en äidinkielenopettaja.

Vierailija
51/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Stubb kirjoitti:

Vi äter nog kräftor med händer också!

Hos oss används kräftknivar.

Vierailija
52/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kirjoittavat kieliopista ovat peikkoja.

Kiitos paljon. Terveisin "Peikko". Oletko kateellinen niille, jotka osaavat kieliopin? 

Vierailija
53/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttila juu, mutta hemmetin hyvää.

Vierailija
54/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen enkä ole koskaan syönyt siipiä, enkä syö. Ällöttää ajatuskin. Mulla on mielikuva että ovat enimmäkseen joidenkin junttimiesten juttu, ikään katsomatta.

Vierailija
55/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä manselaisuutta eli vastaus kysymykseesi: on junttia. 

Vierailija
56/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt mun isän kanssa syömässä siipiä monesti. Isä on nyt 67v, tohtori. Kädet tietenkin pestään ennen kuin aletaan syödä, sitä varten ravintoloissa on vessat, tai ihan vähintään käytetään käsidesiä.

Joutuuhan siinä vessasta poistuessa koskemaan ovenkahvaan puhtailla käsillä ja taas on kädet likaiset ellet sitten avaa ovenkahvaa paperinpalasella.

Mikä estää avaamasta sen oven sillä paperilla? Tai hihalla? Tai kyynärpäällä? Luulin kaikkien toimivan muutenkin näin.

Vessapaperia otat sieltä paskapaperirullasta käsienpesun jälkeen? Ei juuri kukaan tee niin. Ja kun olet pessyt kädet niin painat hanan kahvan alas joka sekin on likainen eli sekin pitäisi painaa paperin avulla alas ettei kädet likaannu.

Vierailija
57/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttina on hyvä olla.

Mikä on muuten juntin vastakohta?

Vierailija
58/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä maksu hoidetaan ruokailun päätteeksi. Ravintoloissa kuuluu myös Suomen lain mukaan olla WC-tilat, joissa tyypillisesti on mahdollisuus käsien pesuun. Sitä voi hyödyntää ennen ja jälkeen ruokailun. Lisäksi kaikissa siipipaikoissa joissa olen käynyt, tuodaan pöytään iso kasa paperipyyhkeitä ja niiden lisäksi desinfioivia kosteuspyyhkeitä, joilla pyyhkiä käsiä.

Kädet puhdistuu parhaiten vedellä ja saippualla. Itse en kyllä koskisi kanansiipiin paljain käsin jos kädet pitäisi puhdistaa vain jollain kosteuspyyhkeillä. Todella epähygienista.

Vierailija
59/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä maksu hoidetaan ruokailun päätteeksi. Ravintoloissa kuuluu myös Suomen lain mukaan olla WC-tilat, joissa tyypillisesti on mahdollisuus käsien pesuun. Sitä voi hyödyntää ennen ja jälkeen ruokailun. Lisäksi kaikissa siipipaikoissa joissa olen käynyt, tuodaan pöytään iso kasa paperipyyhkeitä ja niiden lisäksi desinfioivia kosteuspyyhkeitä, joilla pyyhkiä käsiä.

Kädet puhdistuu parhaiten vedellä ja saippualla. Itse en kyllä koskisi kanansiipiin paljain käsin jos kädet pitäisi puhdistaa vain jollain kosteuspyyhkeillä. Todella epähygienista.

Niin käsienpesun _lisäksi_ voi käyttää niitä pyyhkeitä, esim kesken syönnin jos haluaa siistiä itseään.

Vierailija
60/96 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin junttitieteen tohtori.

Mitä on junttitiede, en ole ennen kuullut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä