HS: Tampereella koulukiusaajat ovat pääasiassa ulkomaankielisiä
Kommentit (20)
Samahan se on Helsingin itäkeskuksen lukiossa. Ihan systemaattista kiusaamista ollut kantasuomalaisia kohtaan.
Olen yllättynyt, että tätä asiaa ei salailla.
Mistä sä ton keksit? Mä ymmärsin asian just toisin päin, eli että ulkomaankielisiä kiusataan ja turvatolppia on laitettu niitä varten.
Kiusaamisen tämä kansa on osannut kyllä ilman noita tulokkaitakin. Ihminen on luotu sellaiseksi?
Linkki ei kyllä viitannut rasistiseen lähtökohtaasi mitenkään?
Ottaneet kantiksista mallia. Kotoutuminen meneillään.
Tämä ei ole rasismia jos mm "vähän kiusaa", kuuluu kasvukipuihin.
RKP
Luuleeko ne että joku tolppa pihalla lopettaa kiusaamisen? Onko tolpassa sähköiskuominaisuus, kun kiusaaja saapuu sen lähelle?
Ullatuuuuus! Mukavia peli- ja ruoanlaittohetkiä tiedossa ja vuodesta -90
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on Helsingin itäkeskuksen lukiossa. Ihan systemaattista kiusaamista ollut kantasuomalaisia kohtaan.
Kun eivät osaa mitään, käännetään se luonnollisesti kiusaamiseksi paremmin menestyviä kohtaan. Tähän ei auta mikään suwakin tai Hesarin tarjoama päänsilittely tai terapia...
Ei tuota HS:n ja Ylen tarvitse minulle kertoa, minä ja varmasti moni muukin tiedämme ja olemme nähneet missä mennään. Me emme vaan saa puhua, leimataan heti rasistiksi. He voivat huonosti tänne tullessaan ja me voimme nyt huonosti, puhumattakaan lapsistamme. He lähtivät ehkä helvetistä ja toivat sen meille, rahaa on jaettu ja tässä tulos.
Miä älyn säihkettä MTV kanavalla juuri nyt, siinäpä kaksi viisasta. Voi saakeli sentään.
Kun olin noin 7 vuotias aikoinaan 20 vuotta sitten, ma mut heittivät pääni kokoisia kiviä minun ja isoveljeni päälle. Aion kostaa nämä asiat herkän isoveljeni, ja itseni puolesta. Minun kanssani ei kannata v i t t u i l l a. Olen todella villi ollut aina, toisin kuin esim- tuo veljeni.
Ihan hirveää ajatella, että joku lapsi joutuu koulussa tai koulumatkoilla sietämään kiusaamista ja väkivaltaa. Jos näkisin tuollaista livenä saattaisi päässä pimahtaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ne että joku tolppa pihalla lopettaa kiusaamisen? Onko tolpassa sähköiskuominaisuus, kun kiusaaja saapuu sen lähelle?
Siinä on nappi jolla voi kutsua välkkävalvojan. Jos se ei täysin lopeta kiusaamista, mutta edes vähän vähentää sitä, niin silloin se on hyödyllinen tolppa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä ton keksit? Mä ymmärsin asian just toisin päin, eli että ulkomaankielisiä kiusataan ja turvatolppia on laitettu niitä varten.
Niin, jos jutun lukee öyhöttämisen sijasta huomaa tolpan olevan suunnattu kiusaamisen uhreille, ei kiusaajille. Koko jutussa ei myöskään esitetty mitään näkemyksiä kiusaajien taustoista.
Täällä tietty porukka syyttää (valta)mediaa aina valeuutisista ja joka kerta käy ilmi, ettei tämä porukka jaksa tai osaa lukea näitä juttuja mistä täällä riehuvat.
Eikä pelkästään Tampereella. Kyllä ne ahmedit on niitä jotka häiriköivät kaikkialla