Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon 10 kk saa katsoa telkkaria? ov

Vierailija
31.08.2008 |

Meidän tyttö tuijottaa mielellään piiirrettyjä, ja pakko tunnustaa että laitankin niitä pyörimään välillä kun pitää itse tehdä jotain , esim. leipoa tai tehdä ruokaa. Onko tämän ikäisille jotain suosituksia että miten paljon saisi katsoa tv:tä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä periaatteessa on koko ajan telkkari päällä. se on ihan tottumus. mutta piirretyistä..tyttöni, kohta kolme vuotias, on ties minkä ikäisestä katsonut teletappeja, muumeja ja muita piirrettyjä. tunti-2 tuntia päivään olen antanut katsoa. ja nimenomaan sellasissa tilanteissa että itse pääsen tekemään kotitöitä. meidän poika 1v1kk katsoo siskonsa kanssa ohjelmia touhuamisensa lomassa.ja vielä tästä meidän tytöstä...hän myös pelaa tietokoneella paria peliä. osaa myös salasanan kirjoittaa koneeseen. heh :D että näin meillä.

Vierailija
2/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sellainen olo että MINUNHAN pitäisi olla leikkimässä sen kanssa, ei telkkarin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän lapsista ole vielä kukaan 10-kuisena telkkarin ääressä viihtynyt:-O

Pieni määrä telkkaria ei varmaan ole pahaksi, mutta pidä varasi, ettei määrät kasva liian suuriksi, kun pääset silloin "helpolla".

Vierailija
4/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ollenkaan! Lastenpsykiatrien suositushan on, että alle 3-vuotias ei katsoisi aivojen kehityksen takia telkkaria ollenkaan. Aiomme suunnilleen noudattaa tuota suositusta. 1,5-vuotias lapsemme on nähnyt ihan satunnaisesti muutaman kerran telkkaria. Kotona katsomme TV:tä vain (silloin harvoin kun katsomme), kun lapsi nukkuu ja silloinkin molemmilla on kuulokkeet. Ettekö välitä noista suosituksista vai miksi annatte noin pienten katsoa noin paljon TV:tä?

Vierailija
5/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua naurattaa ajatus et me miehen kanssa istuttais telkkaria kattomassa kuulokkeet päässä=) Anteeks... mut en osaa vaan meille kuvitella tuollaista=) Kukin tyylillään

Vierailija
6/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pientä vauvaa istuttaisi tv:n eteen, mutta ei meillä se tv niin kamala peikko ole, ettei kuopus 1v 5kk sitä saisi yhtään katsoa. Isommat lapset kun tykkäävät katsoa lastenohjelmat kakkoselta silloin kun ei olla ulkosalla (= kamala ilma) niin kyllä se kuopuskin katsoo Pikkukakkosen alkumusiikin, mutta ei juuri muuta.

mua naurattaa ajatus et me miehen kanssa istuttais telkkaria kattomassa kuulokkeet päässä=) Anteeks... mut en osaa vaan meille kuvitella tuollaista=) Kukin tyylillään

Vierailija
7/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan tosissaan?

Ei vielä lapsista kokemusta (vauva tulossa), joten ehkä kuulokkeet ovat parin vuoden päästä sitä tavallista arkea. Vaikea vielä kuvitella :)

Mutta samoilla linjoilla tv:n katselun kanssa. Miksi noin pieni katselee telkkaria? Kummilapset alkoivat tajuamaan piirrettyjen päälle parivuotiaana eivätkä silloinkaan jaksaneet katsella yhtämittaa varttia kauempaa.. Nyt joku väittää, että heillä jonkinasteinen keskittymishäiriö.

-FF-

Vierailija
8/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iise pidän tv:tä auki melkein non stop kun ollaan tytön 8 kk kanssa kotona kaksin. Tykkään siitä että on ääntä. Ei meidän tyttö sitä pahemmin katso. Välillä vilkaisee kun välähtää joku valo tai tulee musiikkia. Piirretyt eivät ole ollenkaan kiinnostavia vaan itse-asiassa C.S.I ja Las Vegas, joissa paljon musiikkia, isoja ääniä ja välkkyviä valoja. Annan tytön katsoa jos haluaa katsoa, kun ymmärrys kehittyy vielä hiukan niin valvon kyllä mitä katsotaan mutta en usko että tv:stä haittaa on. Kunhan muistaa että tv ei ole lapsenvahti, leikittäjä tai äiti. Yhdessä touhuaminen on paljon mukavampaa molemmista.

Vierailija
9/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö ei nyt kummemmin jää tuijottamaan telkkaria, vilkuilee sitä ja touhuaa sitten hetken omiaan, hetkittäin jää katsomaan pidemmäksi aikaa kun tulee jotain jännnän näköisiä värejä. Tuntuu pitävän myös radiosta, koska kun radio on auki, tyttö leikkii mielellään itsekseen, mutta jos on hiljaista, niin ei viihdy yksinään melkein ollenkaan.

Sinä joka vaahtosit psykiatrien suosituksista: sori vaan, mutta ihan kaikilla ei varmaan ole noista suosituksista tietoa... En ole ikinä itsekään niistä kuullut, joten miten olisin niitä osannut noudattaa? Ihan noin tiukalle linjalle an ala, kukin tyylillään. Mietin vain että mahtaako olla liikaa jos tyttö n. yhteensä päivän aikana katsoo n. 15 min telkkaria?

ap

Vierailija
10/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerrassaan voi ymmärtää, että 10kk:n ikäinen lapsi laitetaan tv:ta katsomaan. Katsopa itse hetki piirrettyjä ja laskepa kuinka monta sekuntia tai sekunnin sadasosaa yksi kuva on kerrallaan. Se on aikamoista vilinää kokoajan. Ei varmasti tee hyvää aivojen kehitykselle.

Vierailija
11/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäuninen vauva, kuten äitinsäkin...ja jos on kunnolliset kuulokkeet, niillä katsoo ihan mielellään kun ääni toistuu paremmin.

Vierailija
12/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet päässä??Ei tsiisus :D

Vierailija
13/13 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperilaput, ettei vauveli vain herää.. Oletteko ihan oikeasti tosissanne? Vähän meidän mies repesi, kun kerroin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän