Kokemuksia matkustamisesta taaperon kanssa etelään?
Onkos kukaan matkustanut n. 16 kk:n ikäisen lapsen kanssa esim. Kanarian saarille? Olisiko teillä hyviä vinkkejä? Mitä kannattaa ottaa mukaan? Miten pärjätään lentokoneessa lapsen kanssa?
Me ajateltiin matkaa Teneriffaan, kannattaako lähteä sinne? Onko se hyvä paikka lapsiperheelle?
Kommentit (8)
Koneeseen olin varannut pikkuyllätyksiä, kuten keksiä uusia pikkuleluja jne. Olin myös laittanut pieniin purkkeihin kurkkua, maissinaksuja, omenaa, viinirypäleitä yms. naposteltavaa.
jos matkan tarkoitus on rentoutua ja saada vähän aurinkoa on Tenerifa ihan hyvä kohde. Tosin tammi-helmikuussa saattaa vaivata epävakainen sää. Etelä-Tenerifalla on aurikoisempaa kuin pohjoisessa.
Tenerifan hyviä puolia on, että sinne tehdään paljon perhematkoja, joten tarvikkeita on kaupoissa ja huoneistohotelleja, jotka on meille sopineet taaperon kanssa ehdottomasti paremmin kuin hotellihuoneet.
Lennot on menneet meillä muuten ongelmitta, mutta viimeksi otti korviin laskuissa, ikää oli 2-vuotta. Nuorempana ei ollut moksiskaan.
Lennoille kannattaa ottaa evästä, juotavaa, muutama vaihtovaippa ja vaihtovaatekerta ja jotain puuhaa mihin pikkuinen jaksaa keskittyä.
ruokien ja juomien pakkaaminen kannattaa uusien turvamääräysten takia tarkastaa matkatoimistolta tai lentoyhtiöltä.
Lentokoneet on jänniä paikkoja joten meidän elohopea on jaksanut olla paikoillaan riittävän hyvin. Lennetiin muunmuassa hänen ollessaan 14 kk 3+12 tunnin lennot.
Kulkupeleiksi kannattaa olla matkarattaat ja kantorepusta on myös ollut paljon iloa.
Pitääkö olla mukana lampimät vaatteet tähän vuoden aikaan?
siis silloinkin, kun ei ole hellekesä. Illalla tarvitsee pitkähihaista ja varmaan kevyen hatun ja neuleet/fleecvaatteet on käteviä. Mutta mitään muita kylmän sään vaatteita ei tarvitse kuin ne mitkä pitää olla kotoa kentälle mennessä ja kannattaa muistaa, että Suomen päässä kentällä voi joutua menemää bussilla koneeseen/ pois koneesta.
kun lapset oli 5kk ja ja 1v8kk ja hyvin meni, pikku ylläreitä oli mukana ja meillä oli esikoiselle oma istuinpaikka, en halunnut että molemiila sylivauva, hvyin meni lento, tuon reissun jälkeen kävimme bulgariassa lapset 1v ja 2v3kk ja kreetalla toukokuussa 2v11ja 1v8kk olimme kaksi viikkoa.
Jokaiseen olen vaipat kantunut mukana,puerto ricossa maksoi vaippa 85senttiä kappele ja kun vaipat kuluu jää tuliaisille tilaa ja uusille hiekkaleluille :-)
Viimeksi kun olimme oli meillä kuopukselle ykspurkkiruokaperpäivä mukana toisen ruuan söi mitä mekin
Hei,
Lämmin kiitos kaikille vastanneille!
Ja hauskaa joulua!
Meidän muksu söi Teneriffan lomalla paikallisia purkkiruokia. Hyvin meni alas ja makuvalikoimaa oli kaupoissa tarjolla mielestäni runsaasti. Lapsi oli tosin alle vuoden ikäinen ja tottunut valmisruokiin eikä kranttu. Muuten samoja vaippoja saa Espanjasta kuin Suomestakin, mutta ovat jonkun verran kalliimpia.
Asunnot ovat sielläpäin vetoisia ja viileitä pohjoismaalaiseen makuun, joten lämmintäkin vaatetta kannattaa ottaa vähän mukaan. Itse kaipasin aamutossuja ja paksumpaa yöpukua.
Oikein hyvää matkaa!
Matka meni ihan kivasti. Lentokoneessa oli sylipaikalla, joten omaa tilaa ei ollut. Me saatiin menomatkalla etupaikka, joten siinä lattialla pyty hiukan leikkimään, mutta tullessa pidettiin koko 6 tuntia sylissä.
Matkassa oli ruokapurkkeja niin, että kerran söi purkin ja toisen kerran jotain paikallista/pv.
Pillimaitoa oli vain matkoille, paikan päällä joi paikallista tölkkimaitoa. Vaipat kannattaa viedä suomesta samoin ruokapurkit.
Tenerifalla oli ihania jugurtteja yms. Puurohiutaleita olin ottanut mukaan pikkupurkkiin, niin että illalla saatiin puuro johon laitoin hedelmäsosetta joukkoon. Huoneessa oli mikro, mutta jos ei niin pussipuurot on käteviä, vain keitetty vesi joukkoon.
Lentomatkoille suosittelen housuvaippoja vaikka muutoin olisikin teippivaipat.