Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nilkasta haukattu pala pois! Mikä ihme mua oikein puri?

Vierailija
14.08.2023 |

Hetki sitten huomasin, että nilkasta vuotaa verta ja sitä kirvelee. Menin kylppäriin putsaamaan sen ja huomasin, että ikään kuin pala ihosta olisi haukattu pois, nilkassa on pieni reikä. Mitä ihmettä? Ihan kotosalla olen nyt ollut, aiemmin päivällä jalassa olleissa sukissa ei ole verta, eli ei ole aikaisemmin päivällä eikä ulkona tapahtunut.
Paarmoja täällä ei ole näkynyt. Mikä ihmeen ötökkä/otus mua oikein puri? Ja yhä kirvelee nilkkaa ja puremakohdan ympärillä on punainen läiskä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muut ötökät kuin paarmat haukkaa palan pois ihosta? Joku hämähäkki? Ap

Vierailija
2/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut viime päivinä näitä ihmisiä nakertelevia pikku perkeleitä aivan tolkuttomasti.

Itse heräsin toissa aamuna aivan syötynä, koko ylävartalo paukamilla.

Vierailija
4/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaquaari

Vierailija
5/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttiainen ja mäkärä. Kumpikin pieniä ja huomaamattomia, elleivät ole parvessa.

Vierailija
6/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkki

No eipä ole punkkejakaan näkynyt ja purema on melko suuri, siitä vuoti ihan kunnolla verta, kun sen huomasin. Ap

Vierailija
7/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö

Vierailija
8/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla joku paarma. Mulla oli pitkään sääressä kolme paukamaa, joiden keskellä oli n. 2mm kraateri, reikä. Kova kutina ja ympäristö punainen. Kraateriin kehittyi rupi, joka oli siinä pitkään, kutina ja paukama jatkui varmaan viikon. Nyt ne on laskeneet, jäljellä on vain kraatetin kohdalle jäänyt punainen arpi.

Vierailija
9/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppupaarma saattaa myös olla syyllinen, jos olet ollut ulkona. Se lentää täysin äänettömästi. Sisällä paarma ei jostain syystä pistä.

Vierailija
10/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla joku paarma. Mulla oli pitkään sääressä kolme paukamaa, joiden keskellä oli n. 2mm kraateri, reikä. Kova kutina ja ympäristö punainen. Kraateriin kehittyi rupi, joka oli siinä pitkään, kutina ja paukama jatkui varmaan viikon. Nyt ne on laskeneet, jäljellä on vain kraatetin kohdalle jäänyt punainen arpi.

Minua puri hämähäkki, näin ainakin epäilen, yön aikana ja se kutina mikä tästä puremasta tuli oli aivan tolkutonta ja kesti varmasti kaksi viikkoa.

Ja tosiaan tuo isohko kraateri oli myös.

Vierailija
11/11 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua puri hämähäkki, näin ainakin epäilen, yön aikana ja se kutina mikä tästä puremasta tuli oli aivan tolkutonta ja kesti varmasti kaksi viikkoa.

Ja tosiaan tuo isohko kraateri oli myös.

Ainoa vain, että ainoastaan Suomen 2 myrkyllisintä hämähäkkiä, rantahämähäkki ja vesihämähäkki, pystyvät puremaan ihmistä kunnolla. Nekään eivät ole vaarallisia. Oikein iso ristihämähäkki myös tai varastohämähäkki voi purra. Näistä tuskin yhdenkään purema aiheuttaa 2 viikkoa kestäviä oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan