Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja asioihin, joita neuvon tarjoaja ei itse ole kokenut pätkääkään

Vierailija
14.08.2023 |

- krapula lähtee syömällä
- unettomuus lähtee melatoniinilla
- esiintymisjännitys lähtee hengittelemällä syvään

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- työttömyys lähtee töitä hakemalla

- lapsettomuus lähtee kun lopettaa stressaamisen

Vierailija
2/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni noista on ihan totta.

Vaikka te ette siitä tykkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin vaikea atooppinen iho ja allergioita. Neuvoja, joita olen saanut ihmisiltä, joilla ei kyseisiä tai vastaavia vaivoja ole:

- "Sinun kannattaisi kokeilla jotain rasvaa." (Ihanko totta?)

- "Jos et koko ajan ajattelisi allergioitasi, ne eivät vaivaisi." (Mulla allergiat siis aukaisevat ihon, joka sitten vuotaa solunesteitä pahimmillaan useamman viikon putkeen lääkkeistä huolimatta. On aika mahdotonta olla ajattelematta näitä asioita, kun jo silmien räpäyttämisestä aiheutuva veto ihossa tuntuu tuhannelta veitseniskulta ympäri naamaa. Ihoa kirvelee koko ajan kuin olisi suolalla ripoteltu. Jos ulkona tuulee ja kasvoihin pölähtää hiekkaa, on kirvely aivan järkyttävää ja tekee mieli repiä koko iho irti.)

- "Huolehdit liikaa tuosta ihostasi ja siksi se on kuiva. Lopeta rasvaaminen." (Kiitos, mutta en olisi koskaan aloittanutkaan rasvaamista, jos ei olisi tarvinnut!)

- "Siedätyshoito auttaa." (Ei auttanut minua.)

- "Siskoni serkku sai atopian pois, kun käytti [poppaskonsti X, Y tai Z]." (Joo, niin varmaan. Atopia ei todellakaan lähde millään poppaskonstilla. Ihan sama kuin yrittäisi saada pähkinäallergian kuriin syömällä ruokasoodaa joka päivä suoraan purkista. Nämä hommat ovat geeneihin koodatut, eivätkä ne lähde rasvaamalla tai jotain tiettyä syömällä. On monia tapoja yrittää pitää atooppista ihoa paremmassa kunnossa pidempään, mutta kun se haluaa mennä huonoksi, se myös menee, ja paranee sitten omia aikojaan. Toki oireista voi päästä eroon jonkin hormonimyllerryksen yhteydessä [puberteetti, raskaus], mutta sekin on ihan Herrassaan eikä todellakaan atoopikko itse voi tähän vaikuttaa. Nuo hormonimyllerrykset voivat itse asiassa myös pahentaa atopiaa.)

- "Sun kannattaisi olla käyttämättä meikkiä, niin iho voisi paremmin. Mullakin on näin hyvä iho, kun en käytä meikkiä." (Niin, siis sulla ei ole atopiaa, vaan ihan vain hyvä iho... En minäkään vuotavalle iholle meikkiä käytä, mutta muuten kyllä, koska en halua kulkea naama punaisena julkisilla paikoilla muuta kuin silloin, kun olen lenkillä/urheilemassa. Meikki ei todellakaan ole pahentanut atopiaani koskaan. Silloin, kun ihottumaa ei ole, en käytä meikkiä kuin erityistilanteissa.)

Vierailija
4/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista neuvoista ei ole totta, vaikka haluaisit uskoa, että ovat. Jokin asia voi toimia jollekin, mutta nuo eivät ole mitään maailmantosia, jotka toimisivat joka tilanteessa. On todella turhauttavaa joutua kuuntelemaan kaltaisiasi besserwissereitä naama peruslukemilla. Tässä neuvo sinulle: älä neuvo asioissa, joista luulet tietäväsi jotain. Et tiedä niistä mitään, vaan olet vain ärsyttävä.

Vierailija
5/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvatus on suosikkiaihe näille pätijöille

Vierailija
6/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Narsistin kanssa voi neuvotella ja parisuhde on onnellinen ja tasapainoinen.

- Persun kanssa jutellessa pysyy koko ajan korrektina ja maltillisena

- Naisen logiikka toimii vasta kun hän on kolme tuntia meikannut naamaansa

Vierailija
7/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista neuvoista ei ole totta, vaikka haluaisit uskoa, että ovat. Jokin asia voi toimia jollekin, mutta nuo eivät ole mitään maailmantosia, jotka toimisivat joka tilanteessa. On todella turhauttavaa joutua kuuntelemaan kaltaisiasi besserwissereitä naama peruslukemilla. Tässä neuvo sinulle: älä neuvo asioissa, joista luulet tietäväsi jotain. Et tiedä niistä mitään, vaan olet vain ärsyttävä.

Eipä taida olla yhtäkään "maailmantosi" (mikä tuo sana on edes olevinaan?) neuvoa, joka toimisi ihan joka tilanteessa 🙄. Et taida edes ymmärtää, mitä sana neuvo tarkoittaa, kunhan vaan kiukkuttelet kuten pahainen teini.

Vierailija
8/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat lapsenkasvatusneuvot tulee lapsettomilta.

Vierailija
9/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla yhtäkään "maailmantosi" (mikä tuo sana on edes olevinaan?) neuvoa, joka toimisi ihan joka tilanteessa 🙄. Et taida edes ymmärtää, mitä sana neuvo tarkoittaa, kunhan vaan kiukkuttelet kuten pahainen teini.

Niin, täällä puhutaan nyt neuvoista, joita antavat ihmiset, jotka eivät ymmärrä asioista mitään. Yleispäteviä neuvoja ei ole, eli parempi olla viisastelematta ja neuvomatta aikuisia ihmisiä asioissaan, elleivät erikseen pyydä neuvoja. On myös naurettavaa, että jotkut kuvittelevat tietävänsä paremmin kuin ihminen, joka on esimerkiksi elänyt itseään vaivaavan asian kanssa parhaimmillaan useita vuosikymmeniä. Kai sellainen henkilö on osannut itsekin etsiä neuvoja netistä, joten niillä "hunaja parantaa kaikki tulehdukset" -tyyppisillä "neuvoilla" jollekin syöpäsairaalle ei todellakaan tee mitään - varmasti ahdingossa oleva on itsekin löytänyt tuon ja jo aikoja sitten joko itse todennut toimimattomaksi tai uskonut jo alun alkaen lääkäreitä. Asiaa tuntematon neuvoja, joka vieläpä ottaa nokkiinsa, kun hänen viisaita ohjeitaan ei aleta toteuttaa, osoittaa neuvomalla vain oman typeryytensä.

Vierailija
10/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiukkuttelet"? Mikä tuo sana on edes olevinaan?

Vierailija
11/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, täällä puhutaan nyt neuvoista, joita antavat ihmiset, jotka eivät ymmärrä asioista mitään. Yleispäteviä neuvoja ei ole, eli parempi olla viisastelematta ja neuvomatta aikuisia ihmisiä asioissaan, elleivät erikseen pyydä neuvoja. On myös naurettavaa, että jotkut kuvittelevat tietävänsä paremmin kuin ihminen, joka on esimerkiksi elänyt itseään vaivaavan asian kanssa parhaimmillaan useita vuosikymmeniä. Kai sellainen henkilö on osannut itsekin etsiä neuvoja netistä, joten niillä "hunaja parantaa kaikki tulehdukset" -tyyppisillä "neuvoilla" jollekin syöpäsairaalle ei todellakaan tee mitään - varmasti ahdingossa oleva on itsekin löytänyt tuon ja jo aikoja sitten joko itse todennut toimimattomaksi tai uskonut jo alun alkaen lääkäreitä. Asiaa tuntematon neuvoja, joka vieläpä ottaa nokkiinsa, kun hänen viisaita ohjeitaan ei aleta toteuttaa, osoittaa neuvomalla vain oman typeryytensä.

Esim melatoniinista on moni saanut avun unettomuuteen. On ihan turha vetää herneitä nenään siitä, jos se ei juuri sinun kohdallasi toimikaan. Se ei silti tee neuvosta huonoa.

Onko muka jotain merkitystä sillä, antaako neuvon sellainen joka ei itse ole vaivasta kärsinyt vs sellainen, joka on kärsinyt, mutta saanut apua ko neuvosta?

Ei ole. Typerää ja lapsellista väittää muuta.

Vierailija
12/12 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ajattele vaikka veroilmoituksen tekoa niin orkku ei tuu niin nopeesti".

Näin mulle sanoi nainen.

Ilmeisesti ollut aiemmin mies, ei vaan ole mulle kertonut.

M23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi