Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska kannattaa ilmoittautua työttömäksi?

Vierailija
14.08.2023 |

Olen tällä hetkellä työtön syistä, joita en lähde tässä avaamaan. Niistä teille tuntemattomista syistä myöskään en ole vielä ilmoittautunut työttömäksi eikä työssäoloehto ei täyty. Olen menossa tekemään lyhyttä (alle 6 kk) määräaikaista työpätkää parin viikon päästä. Työmarkkinatuki olisi ilmeisesti minulle ainoa mahdollinen työttömyysetuus tässä tilanteessa? Jos minulla ei ole sille rahalle polttavaa tarvetta, eli rahan takia ei tarvitse ilmoittautua työttömäksi, onko minulle siitä jotain haittaa tai hyötyä tämän hetken tai tulevaisuuden kannalta, ilmoittaudunko työttömäksi nyt vai vasta, kun tuo työpätkä loppuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. Kannattaa ilmoittautua heti, kun se työpätkä päättyy, niin mahdolliset omavastuupäivät kuluvat pois.

Vierailija
2/5 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-etuuteen on oikeus vasta siitä alkaen, kun on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ilmoittautua myös etukäteen

Vierailija
4/5 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kolmannen asteen kuulustelu ja pakkoallekirjoitukset. Sitäkö sinä haluat todella?

Vierailija
5/5 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-etuuteen on oikeus vasta siitä alkaen, kun on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. 

Tämänhän mä jo tiesinkin. Ja sanoin, että tällä hetkellä en ilmoittautuisi rahan takia vaan siksi, että siitä on minulle haittaa (nyt tai) tulevaisuudessa eli tämän tulevan pätkän jälkeen, että mulla on tällainen kuukauden mittainen aukko, jona aikana en ole ollut virallisesti työtön enkä työssä. Tän pätkän jälkeen mulla saattaa olla esim. sovitellulle tuelle tarvetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä