Hirveä työvoimapula * hain kauppaan töihin ja hakemuksia 50
Eli 50 halukasta työntekijää. Ja 1 saa paikan. Löytyyköhän työntekijää?
Kommentit (25)
Jos teet ilman palkkaa, paikka on satavarmasti sinun.
Ne hakijat voivat kaikki olla yli 31-vuotiaita, joten ei ehkä löydy.
Ap. Minä en kyllä todellakaan pääse tuonne. Ikää on jo.
Halvimmalla työn tekevä saa paikan. Tätähän ne vasemmisto ja kokoomus haluaa.
No sama se on It-alallakin missä on kuulema hurja pula työntekijöistä, yhteen avoimeen paikkaan hakee yleensä lähemmäs pari sataa hakijaa.
Työvoimapula apua!!
Maksaisivat kunnon palkkaa. Ainahan voi sopia paremmasta palkasta! Mutta huonointa maksetaan.
Ja sitten itketään työvoimapulaa.
Sh esim. saa päivätyöstä 1800 e netto.
Saiskohan ne ulkomailta jonkun osaajan?
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Maksaisivat kunnon palkkaa. Ainahan voi sopia paremmasta palkasta! Mutta huonointa maksetaan.
Mä saan kaupassa 2300€
Mun mielestä on ihan kunnon palkka. Kaupan alalla on voimassa Tes jonka mukaan palkka määräytyy ja siihen päälle lisät.
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä pahempi: ovat työttömiä. Jos ei muille kelpaa, niin miksi kyseisen kaupan pitäisi palkata?
Kyllä joku ma mu suostuu 5€/ h töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Mä saan kaupassa 2300€
Mun mielestä on ihan kunnon palkka. Kaupan alalla on voimassa Tes jonka mukaan palkka määräytyy ja siihen päälle lisät.
Nettona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Mä saan kaupassa 2300€
No ei kyllä ole mikään kunnon palkka. Suomalaiset ovat jo niin tottuneita työskentelemään matalapalkka- aloilla, että 2300 € tuntuu kunnon palkalta.
https://tes.pam.fi/kaupan-tes-palkkaliite-2023/?_ga=2.63521967.14436114…
Siinä on kaupanalan palkkataulukko, palkka on sama kaikille, ihan sama mistä tulet työtä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Mä saan kaupassa 2300€
Mun mielestä on ihan kunnon palkka. Kaupan alalla on voimassa Tes jonka mukaan palkka määräytyy ja siihen päälle lisät.No ei kyllä ole mikään kunnon palkka. Suomalaiset ovat jo niin tottuneita työskentelemään matalapalkka- aloilla, että 2300 € tuntuu kunnon palkalta.
No on se koulutukseen nähden. Opiskelen iltaisin joten tarkoitus ei ole tälle alalle jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä pahempi: ovat työttömiä. Jos ei muille kelpaa, niin miksi kyseisen kaupan pitäisi palkata?
No turha sitten syyttää työttömiä työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Mä saan kaupassa 2300€
Mun mielestä on ihan kunnon palkka. Kaupan alalla on voimassa Tes jonka mukaan palkka määräytyy ja siihen päälle lisät.Nettona?
Käteen jää hiukan alle 2000€ mistä maksan asuntolainaa 1000€ ja muita laskuja 200€
N.800€ jää käteen. Ihan hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kaupanalan palkkataulukko, palkka on sama kaikille, ihan sama mistä tulet työtä tekemään.
Antti Rinne sanoi, että muualta tulevilta peritään osa palkasta pois niiden kotimaassa.
Kyse oli rakennusalalta tosin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kun poistuu sunnuntailisä kauppias kiittää! Mutta työllisyys ei kyllä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula apua!!
Mä saan kaupassa 2300€
Mun mielestä on ihan kunnon palkka. Kaupan alalla on voimassa Tes jonka mukaan palkka määräytyy ja siihen päälle lisät.Nettona?
Käteen jää hiukan alle 2000€ mistä maksan asuntolainaa 1000€ ja muita laskuja 200€
N.800€ jää käteen. Ihan hyvin pärjään.
Jos sunnuntailisä poistuu niin palkkasi pienenee.
No sinulla on 2% mahdollisuus saada se työpaikka.