Työttömänä oleminen turhauttaa
Ja sitten ystävät luulee, että vain lorvin kotona...
Saan helposti käytettyä monta tuntia päivässä hakemusten kirjoittelemiseen.
Kommentit (53)
Resurssien kähmijät keksii kokoajan lisää kriteereitä jotka on täytettävä että hyväksytään mukaan työelämään tai ylipäänsä mukaan sosiaalisiin piireihin. Tämä sanelu roska, jossa toista osapuolta ei pidetä edes ihmisenä ei hirveästi nappaile, joten pitäköön tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin yhdessä haastattelussa. Tuli jo alkuunsa fiilis, että miksi mua edes haastatellaan. Haastattelija katsoo mun ansioluettelon ja ihmettelee mitä olen tehnyt kun tyhjää on ollut 2,5vuotta
Mä taas pääsin yliopistokoulutettuna alemman tason työtehtävän haastatteluun. Hain tuotantotyöntekijäksi. Nuori miespuolinen haastattelija kysyi sen puolen tunnin aikana kolme (3!) kertaa, miksi haen paikkaa vaikka olen opiskellut yliopistossa sitä, tätä ja tuota. Vastasin kysymykseen jokaisella kerralla. Olisi tehnyt mieli kysyä, oliko haastattelijan ymmärryksessä jotain vikaa ja miksi hän edes kutsui haastatteluun jos koulutukseni häiritsee. En toki sanonut mitä ajattelin ja en saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on vaan kirjoitella hakemuksia vuodesta toiseen, kun lähihoitajaksi kouluttautumalla voisi saada töitä heti valmistuttua?
Olisin riski potilasturvallisuudelle, joten olen jättänyt väliin. En voi noudattaa työssä vaadittavaa hygieniaa, mutta ei kai siinä, kos sillä ei ole väliä.
Päiväkodissa ei ainakaan tarvita työntekijöiden osalta mitään ihmeellistä hygieniaa. Ihan normaali kotitason hygienia riittää.
Päästäkseen työntekijäksi päiväkotiin pitäisi varmaan valmistua, ja en usko, että se valmistuminen onnistuu, jos ei kykene noudattamaan vaadittavaa hygieniaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on vaan kirjoitella hakemuksia vuodesta toiseen, kun lähihoitajaksi kouluttautumalla voisi saada töitä heti valmistuttua?
Olisin riski potilasturvallisuudelle, joten olen jättänyt väliin. En voi noudattaa työssä vaadittavaa hygieniaa, mutta ei kai siinä, kos sillä ei ole väliä.
Kaikkia ei myöskään hoitotyö kiinnosta.
Pitääkö itsensä elättämisen kiinnostaa?
Unelma-ammatit eivät ole kaikkien saavutettavissa.
Unelma-ammatin ja alalle sopivuuden välissä on aika paljon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa ei ainakaan tarvita työntekijöiden osalta mitään ihmeellistä hygieniaa. Ihan normaali kotitason hygienia riittää.
Päästäkseen työntekijäksi päiväkotiin pitäisi varmaan valmistua, ja en usko, että se valmistuminen onnistuu, jos ei kykene noudattamaan vaadittavaa hygieniaa.
Päiväkodeissa on tällä hetkellä pulaa. Sinne otetaan myös kouluttamattomia. Ei toki kovin pitkää sopimusta voi kerralla saada
Olen hakenut kolmeen paikkaan jonne ei vaadita kokemusta. Työpaikat on mykkänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa on tällä hetkellä pulaa. Sinne otetaan myös kouluttamattomia. Ei toki kovin pitkää sopimusta voi kerralla saada
Haluaisitko sinä että minä hoidan lastasi kun en kestä kovia ääniä? Jos joku muksu sattuisi kirkaisemaan, minulla voi tulla tarve heittää hänet seinään. Lisäksi muutenkin hoitotyössä vaaditaan melkolailla hyvää fyysistä kuntoa ja sitä kun esimerkiksi minulla ei ole, kiitos vakavan loukkaantumisen. Eläkkeellehän ei tietenkään pääse koska ikää on liian vähän.
Toivottavasti muut löytää röitä, itsestäni ei niin väliä : )
Voisinkohan päästä töihin päiväkotiin, kun aloitan monimuotona opiskelemaan kasvatustieteitä.?
Minulla on työttömänä kaikenlaista tekemistä. On omia töitä ja ei ole aika tullut pitkäksi vielä. Herään usein ennen kuutta koska on paljon kaikenlaista tekemistä. Olen nyttenkin remontoinut yhtä vanhaa venettä monta viikkoa. Kun se on valmis niin myyn sen. Ostin sen satasella yhdeltä tyypiltä. Olen lasikuiduttanut sitä ja maalannut, tehnyt uudet penkit.
Mä teen työttömänä niin, että joko aamun 4 h käytän työnhakuun ja sitten toisen 4h omiin hommiin . Siivoan, myyn tavaraa, laitan ruokaa...
Tärkeintä että pidätte itsenne kasassa. Joku harrastus, nyt syksyllä voi vaikka aloittaa kansalaisopiston kurssin. On työttömien yhdistyksiä, mielenterveysyhdistyksiä. Jotain viikkomenoja. Liikuntaharrastus.
Joku projekti.
Ei työnhaun takia, vaan itsenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Voisinkohan päästä töihin päiväkotiin, kun aloitan monimuotona opiskelemaan kasvatustieteitä.?
Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut yhden pätkän työttömänä vuonna 2019. Oli elämäni hirveintä aikaa.
2 viikkoa vuosi sitten toukokuun lopulla. Ensimmäiseni nuorena aikuisena. Nöyryyttävää, sairaalloisen stressaavaa, yöunia meni.
Kyllä työtön saa tehdä muutakin kuin istua joka päivä tietokoneella ja soitella työpaikkoihin. Itselleni työttömyys ei ollut katastrofi. Oikeastaan se oli mukava hengähdystauko hektisestä arjesta
Oikeesti meneekö ihmisillä tunteja työnhakuun. Itsellä menee ehkä 10 minuuttia viikossa. No ei täällä niitä työpaikkoja edes ole niin paljon kuin jossain turussa vaikka.
Työtön mies kirjoitti:
Oikeesti meneekö ihmisillä tunteja työnhakuun. Itsellä menee ehkä 10 minuuttia viikossa. No ei täällä niitä työpaikkoja edes ole niin paljon kuin jossain turussa vaikka.
Ilmeisesti et halua töihin?
Muistan joskus alkuunsa oli rasittavaa vastailla ihmisten kyselyihin työnhausta.
Minä lähinnä makaa sängyssä, itkeskelen, muistelen parempia aikoja ja haudon it saria. Olenkin nyt kyllä sairaslomalla psykoottisen masennuksen takia mutta kohta taas pitää hakea töitä vaikka eihän minua kukaan palkkaa kun suurimman osan elämästäni olen vain sairastellut erilaisia mt ongelmia.
Pitääkö itsensä elättämisen kiinnostaa?
Unelma-ammatit eivät ole kaikkien saavutettavissa.