***** HELMIKUISET JOULUVIIKKOON *****
Kommentit (31)
Heippa!
Oon lueskellut tätä teidän pinoa raskauden alkuajoista asti,kun satun kuuluun samaan porukkaan (tyttö Sara synt.25.2.06).Aina oon aatellut että rekisteröidyn ja alan itsekin kirjoitteleen,mutta jostain syystä oon ollut niin saamaton etten moista pientä asiaa oo kyennyt tekemään.Olen kuitenkin innolla lukenut teidän juttuja ja niistä on monesti ollut apua ja iloa kun on pohdiskellut oman typykän kasvua ja kehitystä,ja tietty jo silloin raskausaikana oli kiva lukee että muillakin oli samanlaisia kokemuksia kun itellä.Niin että toivottavasti teidän tiivis ja ihailtavasti koossa pysynyt porukkanne hyväksyy vielä yhden mamman mukaan :)!
Jotain kertoakseni olen Hämeenlinnan lähistöltä,30 vee yrittäjä-äippä.Sara on pirtsakka neiti kohta 10 kk,pieni ja pippurinen.Äipällä riittää hommia kun juoksee pahojaan tekevän neidin perässä...Nytkin se on jossain varmaan syömässä tuikkukynttilöitä,niistä kun jostain ihmeen syystä tykkää,tunkee koko tuikun suuhun ja näyttää aika kaameelta...Muutenkaan ei noi joulukoristeet saa oikein olla rauhassa.Oikein hirvittää mitä käy kuuselle kun sen tuo.Tosta syystä meillä päädyttiinkin tänä vuonna muoviseen versioon,en jaksais siivota niitä neulasia muuten!
Minäkin roikun täällä koko jouluntienoon,kun meidän kyläpaikat on ihan tässä Hämeenlinnan kupeessa kaikki,niin illat ollaan aina kotosalla.Että mielelläni luen myös muiden joulukuulumisia!
Oikein ihanaa joulua kaikille helmiksille (tuntuu hassulta kun te kaikki olette mulle tuttuja mutta mä kaikille vielä ihan vieras... :))!!!
Marietta ja Sara
Tervetuloa joukkoon! Helmien keskusteluja tunnutaan ainakin välillä luettavan ahkerasti, joten toivottavasti myös muita meikäläisiä mammoja ilmoittautuu :). Vaikka vakimammat tänne kirjoittelevat niin ei se tarkoita etteikö oltaisi kiinnostuneita myös muiden jutuista. Eikös hämeenlinnalaiset ole melko aktiivisia miittaajiakin?
Täystuhovauvoista piti kommentoimani. Minä olin juuri sellainen. Tai ehkä taaperotuholainen? Mun entinen hoitotäti juuri jokin aika sitten kertoi, miten mun äidinäiti oli aikoinaan ollut hoitamassa minua ja systeriä (sisko oli vauva ja meillä on 1,5 v ikäeroa) ja joutui soittamaan hoitotädin apuun. Mummi oli henkäissyt puhelimeen että tule äkkiä, mä en pärjää näiden kanssa. Kaiken lisäksi olin koliikkivauva, ja kun koliikki loppui alkoi korvatulehduskierre. " Sä olit sellainen valvottaja" , sanoin mun äiti. Luojalle kiitos Silppu on tullut isäänsä.
Mut joo, menen suihkuun. Hyviä öitä!
KL.
Jouluvalmistelut alkavat olla valmiina. Mun ei juurikaan tarvi ruokajuttuja tehdä, koska äitini lupasi hoitaa sen puolen. Huomenna pitää vielä kotona vähän siivoilla, vaikkemme aattona kotona olekaan. Menemme siis mun vanhemmille, he asuvat meiltä noin kilometrin päässä, joten matka ei ole pitkä.
Kävimme tänään illalla Joonan kummeilla ja heillä oli jo joulukuusi koristeltuna. Jonttu veteli koristeita alas alimmilta oksilta minkä kerkesi. Kummien 3-vuotias poika soitteli leikkikitaralla ja Joona taputti aivan innoissaan hienolle esitykselle. Joona osaa myös nostaa kädet ylös ja huutaa " jee" . Oppinut Veetiltä jääkiekkotuuletuksen=)
Minä olen antanut Joonalle Talk-muruja, ja poika tykkää niistä kovasti. Onhan niissä vähän suolaa, mutta ei se niitä niin paljon syö, että siitä olisi haittaa. Viljaan vinkistä ostin myös niitä vehnäkorppuja ja ne ovat Joonan suurta herkkua myöskin. Niistä ei todellakaan lähde isoja paloja, joten niitä on helppo syödä. Joona kyllä syö jo hienosti näkkileipää, ruisleipää, kurkkua, omenaa ym. itse omasta kädestä, mutta ruoat pitää edelleen soseuttaa aivan tasaiseksi soseeksi. Yritin taas yhtenä päivänä antaa karkeampaa ruokaa, poika sylki ruoat pois suusta ja sen jälkeen suu ei sitten enää auennutkaan sillä syötöllä.
Tervetuloa uudelle helmikselle!
Jos en ehdi kirjoittelemaan ennen aattoa, niin oikein hyvää joulua kaikille helmiksille!
nonnu78 ja Jonttu-tonttu
Tervetuloa Tessu76 mukaan minunkin puolesta! =)
Yritin muutama päivä sitten kirjoitella mutta Onni ehti sammuttaa tieokoneen ennen kuin ehdin lähettää sitä tekelettä...
Väsyttää taas kauheena ja en yhtään muista mitä olin aikonut kommentoida. Pitäis mennä nukkumaan.
Onni on ollut kiukkuinen ja kärttyisä monta päivää ja yötä. Ylös on tulossa ainakin kaksi uutta hammasta. Annoin nestemäistä Panadolia yksi ilta mutta ei siitä ainakaan ollut mitään hyötyä. Flunssa on onneksi paranemaan päin.
Meillä olis huomenna(tänään) vielä siivottavaa ja järjestelemistä. Vaihdoin toissapäivänä huonekalujen järjestystä olohuoneessa ja nyt pitäis sit muutella tauluja ym. uusille paikoille. Ei yhtään huvittais...
Ja joulukuusi pitäisi etsiä metsästä jos semmoinen nyt laitetaan. Mies ei haluais...
Tein tänään semmoisen hyydytetyn glögijuustotortun. Saa nähdä onnistuuko se. Jos se on hyvää niin voisin tehdä semmoisen viemisiksi anoppilaan. Muuta en aio leipoa. Niin ja kinkku paistetaan huomenna.
Minäkin varmaan pyörin täällä joulun pyhät, kun mies on yövuorossa. En kuitenkaan malta mennä ajoissa nukkkumaan.
Tuli tänään mieleen, että se hyvä puoli näistä lauhoista ilmoista on ettei " tarvii" tehdä jäälyhtyjä! Muistan, kun viime vuonna tein n. 20 jäälyhtyä ja raahasin niitä ison mahan kanssa pitkin pihaa yksinään. Mulla oli vielä leikattu se umpilisäke n.kuukautta aiemmin ja se leikkaushaava tulehtunut ja sitä haavaa aukaistu peukalonpään verran... Että ei sitä kyllä oo paljon järkeä mullakaan ollut päässä! Oli vaan joku pakkomielle niistä jäälyhdyistä!
No onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja tämän joulun saa pitää lomaa siitä hommasta! :)
Nyt hampaiden pesulle!
Kumppari
Ajattelin tulla vielä tänään täällä pistäytymään kun huomenna en todennäköisesti ehdi. Mennään molempiin mummoloihin ja mun vanhemmille jäädään sit yöksi. Kiirettä pitää, en ole joutanu kovin kirjottelemaan enkä oikein lukemaankaan. Talo meinaa valmistua niin sen tiimoilta on ollu hässäkkää, sit vielä kaikki joulukiireet.. Tammikuussa varmaan päästään muuttamaan, lattian kuivumista enää odotellaan että pääsis niitä laittamaan! Huippua!
Iitan kuulumisista sen verran että neiti kävelee! Huojuen ja lyhyitä matkoja toistaiseksi mutta kävelee! Minun pieni vauva.. Snif! Muutenkin tuntuu että kasvaa silmissä, koko ajan jää vaatteita pieneksi. Yöt on onneksi ollu suht rauhallisia, kävelemisestä huolimatta. Pikkujannu mekastaa mahassa ihan kiitettävästi, vaikka liikkeet onkin tosi erilaisia kuin Iitaa odottaessa. En muista mainitsinko että istukka on etuseinämässä. Liikkuvainen kaveri tuntuu tämä toinenkin olevan.
Jeps, nyt vielä viimeset lahjat pakettiin ja sit nukkumaan.
Oikein ihanaa ja tunnelmallista ensimmäistä joulua kaikille helmiksille perheineen!
toivottelevat, Elmiina, Iita sekä Mahatonttu rv 23+6
Kinkku on paistettu. Kuusi on koristeltu. =)
T. Kumppari&Onni (joka jo nukkuu)
Täälläkin kinkku paistettu ja riisipuuro keitetty!
Ai kuinka kinkku maistuikaan hyvälle!
Nyt myös nukkumaan ukkojeni viereen!
<3 lämmintä joulumieltä kaikille! T:Hupuli+äiti
Onnittelut Oodille työpaikasta ja tervetuloa uusi helmis!
[color=red][size=5]♥[/size][/color]OIKEIN IHANAA JOULUA KAIKILLE![color=red][size=5]♥[/size][/color]
Toivottelee Sari Ja Eetu
[color=darkpink][size=6] ♥ Oikein Hyvää Joulua!!! [color=darkpink][size=6]♥[/size][/color]
T: Jelena & tytöt (Miia 8v., Neea 5v., Oona 10kk)
Rauhallista joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2007!!
Haikee mieli tuli kun mies lähti töihin;((( tulee kotiin vasta tapaninpäivänä..täällä me sit kykitään kolmestaan.
Hanna,Dunia ja Sofia
minä en vielä, mutta paljoa ei siivottavaa ole enää jäljellä. Sitten sukulaiskierrokselle paketteja jakamaan. Huomenna mennään hautajaisiin, onhan tuokin tavallaan hiljentyminen jouluun sitten...
Meillä on päiväunet palanneet kuvioihin, ihanaa! Ehkä vuodenvaihteen jälkeen saan sen päättötyön sitten tehtyä ja pääsen minäkin niitä työhakemuksia rustaamaan =) Onnea Oodille uudesta työstä ja hakeville onnea hakuun!
Eipä muuta tällä kertaa, palannen asiaan välipäivinä!
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille,
toivottelevat Pirita, Niklas 3v2kk ja Eveliina 9,5kk