Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** HELMIKUISET JOULUVIIKKOON *****

18.12.2006 |

Pistetäänpäs pino pystyyn!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta vaan saisi tulla enemmän! Tai edes nuo vähäiset pysyä maassa...

ONNITTELUT PLUSSANNEILLE, IHANIA UUTISIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoittelin viime viikolla pitkät raapustukset, mutta ne hävisivät jonnekin bittiavaruuteen enkä sitten jaksanut enää uudelleen kirjoitella.

Meille nyt ei kovin ihmeitä kuulu, kävelemään opetellaan pikkuhiljaa, kirjahyllyn reunaa vasten tukien tepastellaan kovasti jo ees taas. Taaperokärry ei vielä jaksa kiinnostaa, mutta joskohan se siitä.

8kk soseet menee jo ihan kivasti, soseutan kyllä osaksi edelleen, mutta nyt menee kyllä karkeampanakin. Maissinaksuja ja riisikakkuja syödään ja vähän ollaan maisteltu ruisleipää, maustamatonta jukurttia ja jätskiäkin. Eetu on kova kerjäämään kun näkee meidän syövän jotain :)

Poika on parina yönä herännyt kuuden maissa ja ainoa, missä suostui nukkumaan, oli äippän vieressä :) Siinä sitten tuhistiin. Missäs iässä lapsille tulee se eroahdistus???

Mies on sairaslomalla ja ihan kiva saada se tänne kotiin seuraksi, varsinkin kun mulla olis edessä torttujen ja piparien leivonta...Sitten ajattelin tehdä suklaisen kakun ja sitten toisenlaisen, manteli-sitruunakakun. Suklaakakunpohjan vois tehdä jo alkuviikosta pakkaseen ja sitruunakakun vasta la, on kuulemma parhaimmillaan seuraavana päivänä. Taisi olla viimeisessä Pirkka -lehdessä kun näitä ihania kakunohjeita oli!

Meidän koirakin oli lopetusuhan alla, mutta viime tipassa se sitten peruuntui...ostinkin sille jättisuuren luun joululahjaksi!

Pitänee mennä kiusaamaan toipilasta :) Ihanan lämpöistä joulun odotusta kaikille!

***** Joulufiiliksissä Sasuliini ja Eetu 10,5kk *****

Vierailija
2/31 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistampa kuinka viiem joulun aikaan vyöryin eteenpäin ja sattu niin hemmetisti. Kuina ravasin vähän väliä neuvolassa, lääkärillä, sairaalassa.... Onneksi tuo kaikki on ohi ja vaavi jo reilu 10kk :)

Inkeri on viimeinkin oppinut konttaamaan! Hän on kovin ylpeä uudesta taisotaan ja haluaa esitellä sitä kaikille. Yöuniin ei uuden taidon oppiminen ole vaikuttanut millään tavalla ja hyvä niin. Miten sitä nyt osaisi/jaksaisi alkaa valvomaan jos ei ole joutunut moiseen koko 10kk aikana? Jonkin verran Inkeri yrittää myös nousta tukea vasten seisomaan ja onnistuukin siinä toisinaan.

Meillä on kaikki jouluvalmistelut tehty. Vaikka eipä paljon mitään tarvinnut tehdä kun ei olla jouluna kotona. Keskiviikkona koristelemme kuusen kun tuttava perhe tulee käymään. Heillä on saman ikäiset tytöt kuin meilläkin ja päätimme, että isommat tytöt saavat koristella kuusen yhdessä. Pienemmät konttailee ympäriinsä ja syövät kuusenpalloja yms. :)

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan lenkille ja sen jälkeen vielä jumpalle. Pitää treenata kovasti ennen joulua niin voi sitten hyvällä omallla tunnolla syödä hiukan enemmän :)

Birdy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi on päiväunillaan omassa sängyssään (eikä ihme kyllä herännyt, vaikka kesken kaiken alkoi hissiremppamiehet taas poraamaan ihan seinän takana!) ja esikoinen simahti tohon sohvalle. Ensin luki siinä tosi nätisti varmaan 10 kirjaa (että äiti saa hetken olla rauhassa koneella) ja sitten kun katsoin, niin olikin nukahtanut istuvilleen =) Siirsin makuuasentoon ja nukkukoot tossa nyt sitten hetken. On nyt yleensä nukkunut niin hyviä yöunia (n. klo 20.30-8.30), ettei ole päiväunia enää tarvinnut, mutta nyt on sitten vissiin jotain univelkaa. Ruokaakin pitäis mennä tekemään (nakkeja, makaroonia ja paistettuja munia, nam!).

Helmi on taas kolmena päivänä nukkunut kahdet unet. Joudun herättämään molemmilta ja yöunet on silti vähän lyhentyneet. Voi perkele, nyt ne taas poraa! Kamala ääni! Yöunille nukahtaminen on edelleen tosi vaikeaa ja kestää yleensä 30-45 min riippumatta siitä, onko joku siinä sängyn vieressä vai ei. Öisin herää yleensä ekan kerran klo 5-6 välillä, jolloin otan viereen ja annan rintaa. Nukahtaa sitten siihen ja seuraavan kerran herää klo 7.30-8, jolloin saa taas rintaa ja sitten toivottavasti nukkuu vielä tunnin verran (seuraavan kerran saa rintaa sitten vasta lounaan jälkeen klo 14 aikaan). Periaatteessa noi yösyötöt (vaikka onkin jo melkein aamu) on aika turhat ja tosta ekasta syötöstä voisinkin yrittää vieroittaa (ja vois jopa onnistuakin), mutta mä en voi nousta ennen klo 8 (tai mielellään klo 9), joten siksi annan silloin rintaa, vaikka olisi pari tuntia aikaisemmin syönyt. Toisinaan menee kyllä syönnin jälkeen vartinkin verran ennen kuin nukahtaa uudestaan. Kuinkas monen vauva syö vielä öisin? Esikoinen vieroitettiin paljon aikaisemmin yösyötöistä, mutta Helmin kanssa tuntuu, että pääsee helpommalla näin (ja pelkään, että Helmi herättäisi huudollaan veljensä). Onneksi Helmi herää öisin vain ton 2 kertaa (joskus enemmän, joskus vähemmän), joten itse olen yleensä ihan pirteä, vaikka menen nukkumaan vasta klo 00-01 (paras rytmi mulle).

Lauantaina olin tyttökavereiden kanssa pikkujouluissa, mutta tulin kotiin jo klo 01. Helmi oli syönyt kiltisti iltapuuronsa ja ottanut myöhemmin pumpattua maitoa mukista ihan tyytyväisenä. Ja nukahtanut normaalisti klo 22 aikaan. Eli voin olla useamminkin illalla pois kotoa. Oli kyllä ihanaa jutella rauhassa kavereiden kanssa ja syödä herkkuja ilman, että joku roikkuu koko ajan jalassa! Tämä oli siis eka koko illan meno Helmin syntymän jälkeen ja aion kyllä toistaa sen heti tammikuussa (ehkä).

Helmi on alkanut tanssimaan (=hytkyy) musiikkia kuullessaan. Ennen ei tehnyt sitä. Söpöä! Ja on niin innoissaan taputtamisesta, että taputtelee vähän väliä. Ei kuitenkaan koskaan pyynnöstä. Muuten sekin on söpöä, mutta ei illalla, kun pitäisi alkaa nukkumaan ja tyttö vaan istuu sängyssään taputtamassa =) Helmi ei edelleenkään kamalasti reagoi, kun kysyy, missä jokin on, mutta lampun on nyt oppinut. Keittiössä, kun on syömässä, niin moneen otteeseen sanoo " puh" ja katsoo lamppua. Välillä sanoo myös " am-puh" .

Jes, mies toi kaupasta meille luistimet (joululahjat)! Mä olen luistellut viimeksi 8. luokalla... Nyt ollaan kuitenkin päätetty alkaa käydä joskus luistelemassa, kunhan vaan tulisi pakkasta ja kentät jäädytettäisiin. Onneksi tossa keskustassa on se tekojääkenttä, joten sinne ainakin voidaan mennä.

Nyt pitää mennä pilkkomaan nakkeja...

T:Fassiloora ja Helmi (10 kk + 2 pvä)

Vierailija
4/31 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan. Sain tänään kipsin pois kädestä. Se oli mulla siis 4 viikkoa! Sen takia en ole pinoutunutkaan, kun pelkän vasurin varassa ei tod. ollut mitenkään helppo kirjoitella. Nyt sitten yritän suoriutua ja kuntouttaa oikean käteni jälleen liikkuvaksi -voitte varmaankin kuvitella, millainen känny sieltä kipsistä kuoriutui? Haiseva, jäykkä, iho kuoriutunut pois jne... YÖK! No, lääkäri sanoi, että käsi liikkuu yllättävän hyvin verrattuna siihen, mitä ne yleensä liikkuu 4vko kipsauksen jälkeen. No, mun mielestä ei todellakaan liiku... tärkeintä kuitenkin, että kipsi on nyt pois. On ollut meinaan melkoisen, hmm, haastavaa hoidella Leoa pelkän vasurin ja parin sormen avulla :-)

Ja sitten se tärkeä uutinen: SAIN UUDEN DUUNIN!!! Työtaisteluani seuranneille kiitokset tsemppauksesta. Sain siis havittelemani markkinointipäällikön paikan, jossa aloitan 8.1. ja liksakin nousee mukavat 400 euroa nykyisestä. Pääsen siis nokka pystyssä lähtemään nykyisestä firmastani, jääköön lehmä-äitiyslomasijainen sinne nysväämään. Positiivisinta lienee kuitenkin se, että vaikka olen juuri ollut äitiyslomalla niin " markkina-arvoni" työmarkkinoilla ei ollut laskenut, vaikka etukäteen pelkäsinkin.

Leon uusimmat uutiset: perjantai-iltana tulivat ensimmäiset askeleet! Oltiin Leon kanssa kaksin kotona kun mies oli hakemassa kaveriaan junalta (joka siis tuli meille kylään). leo on jo pitkän aikaa seissyt ilman tukea pieniä aikoja ja kävellyt ahkerasti taapero-kärryllä. No, istuskelin lattialla telkkua katsellen ja Leo peuhais siinä ympärillä. Nousi seisomaan kirjahyllyä vasten ja yhtäkkiä vaan käveli mun luokse 4 askelta!!! Olin niin innoissani ja niin ylpeä. Minun pikku-ukko siinä tepastelee omin tassuin eteenpäin. Ikää oli siis 10kk ja 3pv. Oli se hieno hetki.

Leolla on myös ollut ensimmäinen räkätauti. Oltiin oikeastaan molemmat nuhassa viime viikko, että en tiedä kumpi sai kummalta. Voi miten kurjaa oli katsoa räkänokkaa. Reippaasti se kuitenkin ryki limoja kurkusta ja nyt on jo paljon parempi. Käytin pahimpiin hetkiin nenän niistintä (joka sai Leon karjumaan naama punaisena, mutta uskottelen itselleni, että se kuitenkin helpotti pojan oloa...) ja keittosuolatippoja. Suppoja ei tarvittu kun ei ollut mielestäni kuumeinen.

Perjantaina iltapäivällä käytiin katsomassa Leon tarhaa. Lounatuulien ryhmä aloittaa vuoden vaihteessa ja kaikki ryhmän lapset on alle 1,5 vuotiaita. Sinänsä tuntuu haikealta tuupata pikku mies isoon tarhaan, mutta yritän olla luottavainen, että kyllä se pärjää. Kiitollisena lueskelin Nemman terveisiä aiemmasta pinosta, että kyllä ne hoitolapset hienosti sopeutuu. Tähän yritän myös itse uskoa. Pitkiähän niistä tarhapäivistä väkisinkin tulee; 8-9h mutta kaipa se sieltä hengissä selviää?

Töihin paluu on muuten ollut välillä aika rankkaa. Se tunne, että pitäisi olla pidempään töissä ja samaan aikaan kotona Leon kanssa riivaa. Vaikka tiedän, etten viihdy kotona " kotiäitinä" niin silti tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että toinen viettää koko valveillaoloaikansa melkein jonkun muun hoivissa. Helpottaako tää syyllisyys jossain vaiheessa? Myös leo on reagoinut välillä voimallisesti jatkuvaan reissaamiseen ja mm. syönyt ja nukkunut huonosti. Nyt alkaa kuitenkin helpottaa ja päiväunet ja ruokahalu jälleen löytyä. Mitään eroahdistusta ei ole eli Leo jää ilman mutinoita hyvillä mielin hoitoon. Tällä hetkellä siis mummin hoiviin ja vuoden alusta alkaa tarha. Tällä viikolla mennään tarhaan tutustumaan... saas nähdä, miten sujuu.

Me oltiin 10kk neuvolassakin painokontrollissa kun Leolla oli silloin 8kk iässä voimakasta pulauttelua. Pituutta oli 74cm ja painoa 8880kg. Ei vielä yhdeksän kilon ylitystä, mutta kilon lisäys kuitenkin 2kk aikana tullut. Eli hyvin kasvaa, ei syytä huoleen. Seuraava käynti onkin sitten vasta 1v.

Mä aion ostaa Leolle joululahjaksi uikkarit... siis ainakin... mennään välipäivinä tekemään reissu uimahalliin. Mäkelänrinteen hallissa on sellainen pienen-pienten allas, jossa Leo takuulla viihtyy kun on sellainen lutraaja. Todellinen vesimies! Jouluostokset aloitan huomenna... Olen ajatellut suhata seuraavat pari päivää kaupoissa ja sitten aloittaa joulun vieton. Onneksi miehelläkin on välipäivät vapaata. Me muuten päätettiin törsätä luksukseen ja tilattiin joulusiivous. Torstaina tulee siivooja jynssäämään kodin puhtaaksi uunia ja saunaa myöten. Ihanaa!

jeps. Nyt suuntaan punkkaan löhöilemään. Hyvät viikon alut kaikille (ketkä kaikki on raskaana??? ONNEA!) ja nyt meikäläinenkin taas palaa palstalle kun käsi on vapautunut.

Terv. Oodi ja Leo

Vierailija
5/31 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, että sait uuden ja paremman duunin! Olet varmaan aika hyvä työssäsi, koska pienen lapsen äidit ei taida missään työpaikassa olla kovin haluttua työvoimaa. Ja hyvä juttu, että olet taas kaksi-kätinen =) En tajua, miten olet viimeisen kuukauden Leon hoidossa ja muussa selvinnyt!

Tosta uimahallista tuli mieleen, että Helmin pitäis myös päästä uimahalliin. Tykkää ihan kamalasti läträtä ammeessa (aikuisten) ja viihtyisi varmaan myös uimahallin pienessä altaassa (ja siellä Mäkelänrinteessä on tosiaan hyvin matala se pienin allas). Mä itse vaan en tykkää käydä uimahallissa (palelen siellä melkein koko ajan, paitsi kun olen kaulaani myöten lämpimässä vedessä), joten mies on meillä käynyt esikoisen kanssa uimassa (olin kyllä mukana, kun käytiin viime syksynä ekan kerran). Haluaisin olla mukana myös Helmin ekalla uimahallikeikalla, mutta sen jälkeen mies saa ottaa jonkun kaverin mukaansa ja lähteä lasten kanssa uimahalliin. Mulla ei ole vaan mitään kokemusta, miten tollainen alle vuoden ikäinen pysyy tolpillaan siellä pesuhuoneessa!? Kerro, Oodi, sitten, miten teidän uimahallireissu meni!

T:Fassiloora ja Helmi (10 kk + 2 pvä)

Vierailija
6/31 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no empä mäkään täällä oo juuri roikkunut, nyt aattelin surffata ennen siivousta. kiva siivota kun selkä on kipee, just sain lähetteen fysikaaliseen..saa nähdä tuleeko selästä kalua enää.

Onnea Oodin uudelle duunille ja kipsittömälle kädelle. Mä kans oon miettinyt et otanko loparit nyt, kun en haluu enää palata samaan duuniin. eikä se oikeen onnistukkaan sit kahden pienen ja murkkuikäsen kanssa, epäsäännöllinen vuorotyö kun on. ja ihan paska palkka. Ja nytkin mä olen koko ajan saikulla, vaikka pitäs töissä käydä, eipä kyllä ole ikävä sinne, ehkä on aika vaihtaa maisemaa.

Mitä luulette jos nyt ilmoitan duuniin et jäisin vuoden alusta kotiin kokonaan ja sit vaan ilmotan et jään ä-lomalle, et onko ok vai olisko mun pitänyt ilmottaa aiemmin vai mitä? Siis tarkotan et onko siinä joku aikaraja millon olis pitänyt ilmottaa..menipä sekavaksi.

Meidän uusi temppu on avata pesukone ja levittää pyykit lattialle. sekä rullata vessapaperirulla kokonaan lattialle ja kieriä siinä!!!ja myöskin töpselit osataan irrottaa seinästä, kiva kesken imuroinnin....

mä muuten ostin sen unipussin ja viime yönä oli ekan kerran käytössä, eipä muutosta nukkumiseen. Omassa sängyssä kylläkin nukkuu koko yön, mut viime yönä halus maitoo kolme kertaa. Maha oikeen kurisi kovaa, en kai mä voi nälässäkään lasta pitää.

Nyt on semmonen mouruaminen tossa et pakko laittaa unille.

Mukavaa joulun odotusta helmet

Kuumetta ja poppoo ja rv 15+3

Vierailija
7/31 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu hillitöntä haipakkaa, oon käynyt lukemassa, mutten oo ehtiny kirjottelemaan. Aaro oli viime viikon pahassa räkätaudissa, huusi neljä yötä niin ettei kukaan saanu nukuttua. Nyt on sitten kolme hyvin nukuttua yötä takana ja tuntuu että jaksaa ehkä taas jotain muutakin kuin ne ihan välttämättömimmät. Lisäksi mun äiti oli täällä viime viikon ja siinäkin oli sitten lisäohjelmaa. Eilen ja toissapäivänä Veikko oli kotona ja sillon en kyllä ehdi mitään kun nämä kaks on molemmat kotona. Oon yrittäny epätoivosesti keksiä jotain tähän meidän totaalisen surkeeseen päivärytmiin, tuntuu että koko ajan oon jompaa kumpaa nukuttamassa eikä ne kumpikaan kuitenkaan nuku, eikä syö. argh.

Tänään Veikko on kuitenki taas päiväkodissa ja vuoden alusta joka päivä. Johan se tuleeki 2,5-v. Iso poika. Kokeillaan tänään Aaron kanssa sellasta päivärytmiä, jonka löysin jostain Veikon vanhasta neuvolamonisteesta: 8 puuro, 10.30 lounas, 11-14 päiväunet, 15 välipala 16-17 torkut, 18 päivällinen, 20 puuro ja 21 yöunille. Miten teillä muilla mennään? Luulin, että ois täysin mahdotonta pitää Aaroa hereillä tuohon 11 asti kun aina tuntuu että se on jo yheksältä ihan poikki. Mentiin sitten ergolla mettään ja meinashan se siihen nukahtaa, mutta sain kun sainkin pidettyä sen hereillä ja ruokakin meni alas, vaikkei oo nyt moneen päivään oikein syöny lounasta. Varmaan autto tuo ulkoilukin kun ei sitä oo raaskinu viedä ulos kun on ollu niin räkänen ja yskänen.

Kyllä on muuten ihan hillitöntä tuo miten meillä ainaki mummo ei osaa sanoa näille pikkusille ollenkaan ' ei' . Herättiin viime viikolla neljältä aamuyöllä kun mummo ja Veikko leikki autoilla. Veikko oli vaan heränny aamuyöllä ja innostunu leikkimään kun huomas että mummo nukkuu siinä samassa huoneessa. Se oli varmaan viimenen niitti mummon sydämen sulamiseen kun Veikko kommentoi heti ekana aamuna kun mummo oli täällä että ' onpas sulla ihana yöpaita' . Kohtelias poika. :) Päiväkodissa on yks hoitaja joka ei taida oikein kauheesti välittää meidän vilkkaasta pojasta, yritin sanoa Veikolle tänään aamulla kun puin sitä että sanoppa Raija-tätille tänään että ' onpas sulla ihana pusero' . Saa nähdä onnistuuko nämä voiteluyritykset :)

Unipussista: meillä on taas villapussi käytössä ja Aaro nukkuu hyvin siinä. Onhan tuo villapussi aika joustava, että kyllä siinä ympäri pääsee ja varmaan pystyynkin jos on oikein taitava, mutta meillä tuntuu poika pysyvän paikallaan. Sillon ku ei ollu pussissa liikku mun mielestä paljon enemmän. Se voi olla ihan sitäkin että tuossa sillä on tasasen lämmin kun se peitto ei pysy kyllä yhtään paikallaan.

Niistä korpuista mun on vielä pitäny sanoa, että mulle on aina ollu just se tietty merkki ja laatu tärkee. Oon joskus antanu jotain muutakin ja niistä on irronnu paloja, nämä vaan sulaa suuhun. Lattiallekin voi pari kertaa viskata eikä mee rikki. Just yks ilta Aaro nyversi jälkiuunileipää ja meinasi tukehtua. Että aina vaan palaan niihin samoihin korppuihin.

Pitää varmaan mennä syömään nyt kun on vähän omaa rauhaa. Joulun laittaminen on kyllä meidän perheessä jääny ihan täysin kun koko ajan on ollu joku kriisi päällä. Ens vuonna sitten, ja vielähän sitä tässä jotain ehtii jos pistää töpinäksi.

Onnea plussanneille ja Oodille ja Leolle!

Vilja ja Aaro (vielä vähän vajaa 10kk)

Vierailija
8/31 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli sitten tullut 600 g/2 kk painoa eli painoi nyt 8430 g. Pituutta oli 72 cm (2 kk:ssa tullut 3 cm). Hyvin oli siis kasvanut, ainakin aikaisempaan verrattuna. Helmi kyllä syö nykyään aika hyvin. Yleensä 2-2,5 dl kerrallaan ja tissimaitoa päälle. On nyt vihdoin ihastunut maissinaksuihinkin, niin voi jotain sormiruokaakin antaa (maissinaksun lisäksi uppoaa sormiruokana vain kurkku ja porkkana).

Laitan tähän Viljaa sulle meidän rytmiä, kun se on puolen tunnin heitolla yleensä aika samanlainen joka päivä (paitsi, jos Helmi nukkuu vain yhdet unet).

8.30 herätään

9.30 aamupuuro

11.30-12.30 puistossa (Helmi nukkuu)

13 lounas + tissi

leikitään

15.45-17.15 Helmi nukkuu (pitää herättää)

17.15 päivällinen + tissi

leikitään

20 iltapuuro

21 iltatissi

22 Helmi yleensä viimeistään nukkuu

Helmi on jo iät ja ajat nukkunut n. 13 h/vrk. Vaihtelee vaan sitä, kuinka suuren osan unesta nukkuu päivällä ja paljonko yöllä.

Esikoisen kummisetä kävi avovaimonsa kanssa tänään meillä tuomassa pojalle joululahjan ja antoivat samalla meille joulukortin, mihin oli laitettu 4 leffalippua ja " lastenhoito-lahjakortti" (hoitajina siis kummisetä avovaimonsa kanssa). Toi on tällä hetkellä varmaan paras lahja, jonka voi saada (siis noi lapsenvahdit + siihen vielä leffa x 2).

Huomenna mies tekee harvinaisesti ylitöitä ja olen koko päivän lasten kanssa. Perjantai-illalla lähdetään sitten joulun viettoon. Jos en sitä ennen ehdi koneelle, niin IHANAA JOULUA KAIKILLE!!!

T:Fassiloora ja Helmi (10 kk)

Vierailija
9/31 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Fassiloora vastauksesta. Meillä meni ihan hyvin tänään sillä aiemmin kertomallani rytmillä. Katsotaan miten jatkossa...

Voi itku, tuo lastenhoitolahjakortti on kertakaikkiaan aivan ihana lahja. Mä oon toivonu sellasta kans jo kahtena jouluna, vaan ei oo vielä tärpänny. Mä en oikeestaan muita lahjoja toivoiskaan.

Joku kerto että vauva tykkää kovasti uimisesta, meillä Aaro on kans oikee vesipeto. Se on kyllä kalat eikä vesimies, mutta kala on kyllä tosiaankin. Ei oo moksiskaan vaikka menee uppeluksiin. Meillä Veikko joka on leijona karjuu ku hyeena kun siltä pestään tukkaa. Selosti mulle viimeks eilen illalla miten vesi ei oo kiva juttu ollenkaan. Ihanaa kun nämä verbaliset kyvyt kehittyy. Tänään se oli selostanu päiväkodissa miten kalakeittoa ei kuulemma VOI syödä. <huokaus> Mutta palatakseni tuohon uimisjuttuun... mehän yritettiin käyttää Veikkoa vauvauinnissa kun asuttiin vielä Kampissa. Se kokenut ohjaaja vaan huokaili, että koittakaa lähtä ennen ku se hermostuu ihan täysin, vaan sillon meidän ois kyllä pitäny juosta viiden minuutin kuluttua uimapukusillaan pakkaseen. Ei tullu mitään vaikka kuinka kärsivällisesti yritettiin. Kesällä se kyllä lotraa luonnon vesissä ja altaassa, mutta ilmeisesti se ei oo sama asia. Aaro rakastaa vettä. Suuttu ihan mahottomasti yks ilta kun näki Veikon kylvyssä eikä itte päässy.

Aaro tapailee nyt kovasti sanoja ja tunnistaaki jo monta. Toistelee innokkaasti perässä, taputtaa kun sanoo että ' miten Aaro taputtaa' ja heiluttaa ja sanoo ' hei hei' kun pyytää heiluttamaan. Kävelee puita pitkin ja ajelee autoilla seisaaltaan pöydän ääressä ku isoveljensä konsanaan. Nyt on tullu taas parit pissatki pottaan. Kirjoja lukee erittäin mielellään. Unohtuu vaikka tunniksikin lastenhuoneen kirjahyllyn ääreen kävelytuolillaan ja selailee ja hiplailee kuvakirjoja. Sitäkin se saattaa tehdä seisaalteen pöytää vasten. Naurettiin yks ilta että ihan ku se ois kirjastossa.

Veikolla ja Aarolla on jo tosi paljo yhteistä hauskaa. Veikko menee peiton alle piiloon ja saa hirveet räkänaurut aikaseksi kun kurkistaa sieltä. Tästä vielä huvittavampi versio on se, kun Veikko menee lastenhuoneen rottinkikoriin (mihin se just ja just mahtuu) ja pomppaa sieltä vähän väliä esiin ku sellanen vieteriukko laatikossa. Mopoilla ne ajelee kilpaa ympäri asuntoa, siis Aaro kävelytuolilla ja Veikko sellasella pienellä puisella mopolla jossa on nallenpääohjaustanko. Sai sen 1-v lahjaksi isältänsä. Siitä on menty aika monta kertaa tangon yli, ja mennään vielä varmasti ainaki yhtä monta kertaa kunnes nuorempi sen perii.

Ruoka meillä ei kelpaa eikä meinaa unille rueta. Muistelen että täällä on valiteltu aiemmin samoista asioista. Ehkä me nyt tullaan vähän jälkijunassa kun Aaro on syntyny loppukuusta. Yritän välttää samaa virhettä minkä tein esikoisen kanssa että kannoin sitten jotain ' parempaa' pöytään. Veikkohan on ihan törkeen ranttu ollu aina. Nyt saa molemmat olla syömättä jos ruoka ei maistu.

Jees, nyt röökille ja tiskaamaan.

Minä roikun täällä varmaan pitkin joulua kun ei lähdetä minnekään reissuun, yksi lukija ainakin siis löytyy :)

Vilja

Vierailija
10/31 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin 2kk odottamisen jälkeen saimme uudet Scootterimme (Emmaljungat siis). ne olivat kyllä ensimmäinen ja viimeinen ostos Lastentarvikkeesta. Siis meille luvattu toimitusaika muuttui kahdesti ja venyi lopulta melkein 3viikkoa! Siis pöyristyttävää! Eikä mitään kompensaatiota saatu... siinä sen näkee, millaista on kun on monopoli. Aina kun kysyin rattaita, niin vastaus oli " joo, valitettavasti tätä teidän väriä ei ole nyt vaan tullut" -mitäs siihen sitten sanot? Olis tietty voinut purkaa kaupan, mutta kun Emmaljungaa ei kukaan muu myy, niin mitäs se sitten olis auttanut? Hittolainen sentään.

No, nyt ne rattaat on kuitenkin täällä ja ne on niin hienot. Kevyet ja kauniit ja kulkee loskassakin -tänään tuli testattua. Olinkin jo aivan kyllästynyt vanhoihin Brioihin. En siis tajua, miten ikinä olin ne hyväksynyt? No, täytyy samaa sanoa kun miettii vaikka opiskeluaikojen heiloja -miten ihmeessä olen sellaisten kanssa seurustellut? Heh heh.

Tänään vihdoin mieskin sai todistaa Leon askellusta. Oli kävellyt pitkiä pätkiä olkkarissa kun jätkät oli kotosalla ja minä, aaah, jouluostoksilla! Ihanaa shoppailla. Ostettiin kyllä eilen kaikki lahjat, mutta tänään hain vielä miehelle lahjoja ja Leolle yhden lelun. Mitään vaatetta en viitsi ostaa kun ensi viikolla alkaa sitten alet. Ei myöskään olla Leolle ostettu paljoa kun on justiinsa ostettu noi rattaat ja uusi turvaistuin... että noi 600 euron hankinnat olkoon tän joulun lahjat. Eikä se tietty raasu vielä joulusta niin tajuakaan. Käyn kyllä vielä hankkimassa H&M:stä jotkut liikuttavat pienen miehen juhlavaatteet. Pitäähän sitä jouluna olla hienot vaatteet lapsella? ...ja sitten se häpeää teininä silmät päästään kun esitellään tyttöystäville kuvia ekasta joulusta tyyliin " Tässä Leo viettää joulua Nalle Puh -asussa" ... no, pitäähän vanhemmilla olla sentään jotain hupia?

Ollaan nyt oltu päiväkodissa tutustumassa 2 päivää. Tänään Leo oli siellä yksin 3h. Nukkui päikkärit ja söi ryhmän mukana omahoitajan kanssa. Musta on kiva kun siellä on toi omahoitaja-systeemi. Että on joku, josta tulee sitten Leolle se tutumpi hoitaja. Kaikki oli mennyt hienosti, ei itkua, ei vierastamista... ei mitään. Huomenna vien sen vielä aamulla pariksi tunniksi mun yhden palaverin ajaksi. Sitten onkin totuttelut siinä -toi hoitaja on välipäivät lomalla niin ei voida välipäivinä viedä " harjoitteluun" .

Tuolla päiväkodissa on muuten hauska seurata noita lapsia. Siis miten isoilta noi 3-vuotiaat jo vaikuttaa. 2- ja 3-vuotiaan ero on VALTAVA! Ainakin näin ulkopuolisen silmiin. Sitten mun piti kysyä, kun täällä on paljon opettajia ja tarhassa työskenteleviä, että tuleeko teille töissä sellaisia suosikkilapsia? Että kiintyykö sitä " ammattilainen" joihinkin lapsiin töissä enemmän kuin toisiin? Voisin kuvitella, että kyllä... mä vaan ajattelin, kun toi Leon omahoitaja jutteli, että Leo on sen mielestä tosi suloinen ja ihana, niin mietin, että kuuluuko sen sanoa kaikille niin vai tuntuiko siitä oikeasti niin?

Kuumetta: Mietit sitä ilmoitusvelvollisuutta. Siis äitiyslomastahan pitää ilmoittaa vasta 2kk ennen kuin jäät äippälomalle, että ei sulla vielä mitään kiirettä ole. Ja älä nyt missään nimessä äitiysloman aikana irtisanoudu, ettei tulot romahda... tai voiko ne nyt enää mihinkään siinä katastrofissa " romahtaa" ?

Olipa selkeät rytmit Viljaalla ja Fassilooralla... meillähän ei ole niistä rytmeistä mitään haisua. No, kahdet päikkärit Leo kyllä tarvitsee ja ei selviydy lounaaseen ilman aamupäikkäreitä. Ei sitten millään. Tarhaan viedäänkin aina rattaat, että voi niissä sitten nukkua kun isommat leikkii pihalla. Sitten ne toiset päikyt on ihan mitä sattuu -tänään nukkui klo 14.30-17 -tais toi tarhakeikka olla aika rasittava kun nukkui noin sikeästi sitten iltapäivällä kotona. Toivonkin hartaasti, että tarhan aloitus tuo myös rytmiä päivään kun siellä se toiminta on aika säännöllistä.

Jeps, nyt sänkyyn... öitä!

Vierailija
11/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kirjoittaa työhakemusta, mutta tänne tietenkin tulin lukemaan viestejä -miten mulla ei nyt viime aikoina ole mukamas ollut aikaa kirjoittaa?

Joka tapauksessa, vastaan oodi77:lle liittyen tuohon suosikkilapsijuttuun. Kyllä ne suosikit sieltä vaan jotenkin löytyvät. Opettajatkin on vaan ihmisiä :P. Luonnollisestikin kaikkia lapsia kohdellaan tasapuolisesti ja minäkin olen lähes hysteerisen tarkka siitä, ettei ketään oppilaista leimata " open lellikiksi" sen vuoksi, että kohtelisin lapsia eriarvoisesti.

Mulla ne suosikit on olleet lapsia, joiden kanssa ei aina kaikki mene aivan putkeen, joilla on esim. ollut erityistarpeita tai muutoin vähän haasteellisimpia tapauksia.

Yritän nyt saada hakemuksen valmiiksi -ja yritän kirjoittaa paremmalla ajalla hieman lisää kuulumisia.

KL.

Vierailija
12/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu ku Kaalilaatikolla. Kyllä ne jää parhaiten mieleen ja niitä ajattelee kaikista eniten vapaa-ajallakin, joilla tuntuu olevan kovasti vaikeeta. Kaikkia kuitenkin haluais auttaa, ei tässä ammatissa muuten olisi. Ja kyllähän sitä tosiaan sillä tavalla opekin on ihminen, että sellaset räiskyvät persoonat tulee paremmin huomattua kuin hiljasemmat. Muistan eräänki kasiluokkalaisen pojan jolla tais olla kielet vitosen luokkaa, harvoin kirjat mukana, sillonkaan ei varmasti kynää. Yks päivä kun käännyin taululta luokkaan päin, oli se tunkenu kaikki päänsä aukot täyteen lyijykyniä ja veikeen näkösenä tietysti keikku tuolillaan. Pakkohan siinä oli vaan kysyä heti ekaksi että ' mistä sä oot kaikki nuo kynät saanu?' . Oli kyllä tosi sulonen poika, oikein pilkettä silmäkulmassa. Aika usein nuo vilkkaat pojat on semmosia, että niitä joutuu kovasti komentamaan ja pitämään kuria, mutta opehuoneessa sitten kerrotaan juttuja ja naureskellaan, siis hyväntahtoisesti. Tottakai sitä tykkää muistakin oppilaista, nuo ehkä kuitenkin vaan tulee väkisinkin silleen vahvasti läpi siitä massasta, jos mullaki saattaa olla esim. 200 oppilasta vuoden aikana. Tasapuolinen tietysti täytyy olla, sehän nyt on tämän ammatin peruspilareita. Oon kyllä huomannu, että vaikka meidän Veikkokin osaa olla hankala ja vaativa, saa se kuitenkin aina isoissa porukoissakin eniten myös positiivista huomiota. Leokin taitaa olla semmonen että pilkettä on silmäkulmassa, siitä ne varmasti tykkää. Ja oon kuullu myös näiltä Veikon hoitajilta, että ne tykkää kun on reipas eikä kitise koko ajan kaikesta ja roiku lahkeessa.

Vilja

Vierailija
13/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KL: millasia hommia haet?

Vilja edelleen

Vierailija
14/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnimike ois semmonen kuin mediapedagogi. Sopis mulle ku nappi ottaan tuo homma. Veikkaan vaan että hakijoita on kovasti joten jos edes haastatteluun pääsen niin hieno juttu. Saanpahan lisää kokemusta.

Soitin lisätietoja antavalle henkilölle ja kyselin tarkemmin minkälaista henkilöä hakevat. Kerroinkohan mä tästä palstalla jo :-o? Pää on niin tyhjä. Anyway, ollaan tavattu useamman kerran työn puolesta ja puhelun lopuksi kyselin, että asian vierestä mutta muistaako hän minua? Vastasi " Kyllä minä sinut muistan... hyvinkin" . En ole varma oliko tuo positiivinen vai negatiivinen asia :P.

Jatkan hakemuksen väsäämistä -tää on aina yhtä vaikeaa.

KL.

Vierailija
15/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanaa kun tuolla ulkona paistaa aurinko ja muutenkin näyttää talvelta! Mutta taitaa vaan jäädä tää(kin) talvi lyhyeksi!

Kaikille masunkasvattajille paljon onnea!

Ja onnittelut myös Oodille!!! Hieno homma että sait uuden työpaikan ja pääset vanhasta! JES! Ja tietenkin Leolle! Niin ja hieno juttu että pääsit eroon siitä kipsistä. Niin ja " kiva" lukea että on muitakin pieni kokoisia kuin meidän Eetu (jolla pituutta 10kk neuvolassa 72,3cm ja painoa 8300) No olihan teidän Leo vähän " isompi" mut kuitenkin.

Mä oon meinaan potenut huonoa " äitifiilistä" siitä, kun tuo ukkeli ei ole tuon isompi! Vaikka terkkakin sano ettei ole hätää, kun liikkuu kuitenkin melkolailla. Mut kuitenkin mä mietin että jos siinä on jotain " vikaa" ...

Eetu nukahti päikkäreille, ja herättyä täytyy lähtee hakemaan kinkku pakkasesta (on mun vanhempien luona, kun meillä vaan tuollainen jääkaappi/pakastin yhdistelmä, minne ei mahu kuin marjoja ja jäätelöö...) Ja samalla reissulla olis tarkotus mennä kauppaan. Onneksi mies tulee töistä sinne, niin ei tartte mun yksinään Eetun kanssa hikoilla =)

Meillä Eetu on hokannut kanssa entistä enemmän tuota kävelyä, tulee hyvään vaiheeseen pukin tulo, pukki tuo sitten kävelyauton!!! Sit saa vissiin koirat kyyti :O Niin ja kuudetta hammastakin pukkaa kovasti, onneksi ei ole yöuniin vaikuttanut, ainakaan toistaiseksi (ens yön sit valvoo ja huutaa mun tuurilla!)

Birdy oli muistellu viime joulua! Meikäläinen taasen muistelee haikeudella sitä, kun mun mielestä oli niin ihana se massu, ja muutenkin oli niin ihanaa... (ei siis ollut mielessä kaikki yöheräilyt yms)

Onkos muuten muita joiden vauvat ei ole vielä käyneet uimassa? Täältä löytyy yksi... Me ollaan kyl puhuttu, mut ei vielä olla saatu aikaiseksi... Ehkä tässä joulutohinoiden jälkeen. Mä ostin uimavaippojakin valmiiksi!!!

Viljaa, täällä kanssa yksi joka ainakin käy lueskelemassa juttuja, me kun ollaan kotoa n50km säteellä, ja yöt ainakin ollaan kotona, niin varmasti tulee täällä roikuttuu, mikäli mies antaa tän aukaista, on tullu vähän sanomista....

Noista mielilapsista. Kyllä mäkin myönnän sen tosiasian että joihinkin lapsiin tulee sellainen tietty kiintymys, halusi sitä tai ei! Ja ne ns erityislapset kyllä jää mieleen varmasti vuosiksi, jos koskaan unohtuvat!!! Mä olin aikoinaan yhellä koululla henkkohtavustajana ja sitten olin myös kouluvuoden aikana muissakin luokissa mm opesijaisena, ja juurikin luokalta (luokka oli 5.) oleva poika, jonka kanssa otettiin yhteen varmaan kymmenen kertaa viikossa, sain vikana päivänä 10 punaista ruusua, sniif! Ja ne sitten kuivatin ja säilytin monta vuotta... Joten veikkaanpa että mekin (hoitajat/opettajat yms) jäädään joidenkin oppilaitten mieleen paremmin kuin taas toiset...

Jaahas, taas sitä tuli jaariteltua liikaakin, mutta lopuksi nyt kuitenkin toivotan kaikille helmisvauvoille vanhempineen ja perheineen OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA!!!

napero ja Eetu reilu 10kk

Vierailija
16/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA plussanneille, kävelijöille. uusille kärryille ja työnhakuun =)

Itse olin 2 pvää " työharjoittelussa" . Piti tietysti tietsikka saattaa ajantasalle ja sitten alkoi vuoden aikana tulleiden muutosten ja viestien käsittely. Huhtikuun jälkeen oli tullut 809 viestiä. Onneksi suurimman osan sai viskata roskikseen, mutta kyllä niitä vieläkin siellä on odottamassa... Olin tavallaan lieventämässä töihinpaluustressiä - katsomassa mikä odottaa. Tammikuussa sitten...

Ville on ollut pari vkoa lievässä räkätaudissa ja se tuntui viime viikolla pahenevan. Sunnuntaina nousi sitten kuume ja maanantaina korvalääkärillä todettiin alkava korvatulehdus. No Zitromaxilla on hoitunut ja mies on taas suht kunnossa. On näemmä aivan samanlainen kuin siskonsa, että ei juuri muusta huomaa sairautta kuin kuumemittarilla ja valuvasta nenästä. Hennillä ei koskaan särkenyt korvat ja hänellähän on ollut kaikkiaan 5 tuubit eli liimakorva 11 kk iästä lähtien.

Ville menee myös ensi viikolla harjoittelemaan " töihin" . Käytiin Hennin kanssa tänään pväkodissa viemässä joulupaketteja ja näin siinä Villen ryhmän. Herranjestas kun siellä oli muutama niiiiin räkäinen ja väsynyt muksu. En kyllä itse veisi lasta siinä kunnossa pväkotiin vaikkei kuumetta olisikaan. Kysyin että pyydetäänhän vanhempia aina pesemään lasten kädet kun tulee hoitoon (itse tehdään niin aina ja myös kotiin tullessa). Pväkodin johtaja sanoi että eivät he voi sellaista vanhemmilta vaatia. Miksei? Luin joku aika sitten että sairastelun määrä oli vähentynyt 30 prosenttia pväkodissa kun oli todella panostettu käsihygieniaan. Luulisi motivoivan...

Haalariasiaan vielä. Hennin haalari oli vielä toistamiseen Reimalla, nyt laatupäälliköllä, katsottavana. Hän totesi edelleen että niin ei siinä vyötäröllä ole teippausta. Teippaus OLISI kyllä mahdollinen, mutta hankala toteuttaa. En oikein tiedä mihin lopputulokseen he asiassa päätyivät, mutta ehkä sitkeyteni vuoksi, tarjosivat uutta haalaria. No se on tietysti samanlainen eli sanoin että en huoli. Kerroin että olen jo ostanut housut ja aion ostaa takin, jolloin vyötärönauhaongelmaa ei sateellakaan ole. Lupasivat lähettää takin ja tänään oli posti tuonut ilmoituksen saapuneesta paketista. Tuolla vaatepuolella löytyi toinenkin, jonka uusi vai oliko se peräti että kahdet uudet haalarit vuosivat vyötäröltä reippaasti. Lienee siis mallikohtainen ongelma, koska kaikilla tätä ei tapahdu.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Vaan jos en ehdi ennen joulua enää koneelle, toivottelen jo nyt ihan kaikille helmimammoille HYVÄÄ JOULUA. Kiitos tästä vuodesta ja vertaistuesta. Olette useinkin olleet korvaamattomia!!

Kiitos

Mia, Ville ja Henni

Vierailija
17/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea tosiaan plussanneille, ja uusille työpaikoille ja taidoille jne...

Meilläkin on Elsa nyt sitten startannut oikein kunnolla liikkeelle. Viikossa oppi ensin nousemaan istumaan, sitten polvilleen aj jo seisomaan asti (tukea vasten tietty) ja tänään jo käveli komeasti taaperokärryllä! Huh mikä kehitysvauhti. Edelleen vaan ryömitään, eli konttaus on vasta ihan juuri ja juuri asennossa...

Muuten meille kuuluu oikein hyvää. Saatiin asunto myytyä ja uudessa ollaan sitte viimeistään pääsiäisenä. JEE: Elsa nukkuu päivässä enää periaatteessa yhdet päikkärit. Mutta jos jäävät lyhyiksi, niin toiset torkut. Ja yöllä meillä ei myöskään enää syödä. Meillä ei mitään 10kk neuvolaa edes ole, mutta juuri punnnitsin tytön meidän omalla vaa' alla ja sain tulokseksi 10,5kg... 8kk neuvolassa tyttö painoi 9,3kg, eli hyvin on syönyt. 74cm vaatteet on nyt jäämässä pieneksi ja siirrymme 80cm. Juuri sain vasta vaatekaapista 68cm pois....

Mua vaivaa edelleen se vauvakuume... eli toivottavasti mäkin saan pian tulla kertomaan plussasta. Mutta nyt eikun hyvät joulut ja kiitos kuluneesta vuodesta kaikille helmille.... Isoiksi on nämä helmet jo kasvaneet=)

T:Minna ja Elsa

Vierailija
18/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puuhastellut sitä perinteistä tässä viime päivät eli laatikoita jne.. nyt on kinkku uunissa että illalla jo päästään syömään :)

T_U :lle vielä siitä haalarista , niin ei se mahdoton ole toteuttaa (vyötäröteippaus) mutta KALLISTA eli jos tuohon teciin laitetaan kaikki vedenpitävää niin kuinkahan moni äiti ostaisi lapselleen haalarin jonka hinta huitelee 200 e paremmalla puolella ;) Kyllä mulla ainakin hyllyyn jäisi !!!

Meille ei uutta -neuvola siis oli 10 kk ja pituus 70 cm sekä paino 8220 josta tulikin mieleen FASSILOORAN helmi -kui te kävitte kasvukontrollissa ? muistelen että Helmi on kasvanut aika samoja käyriä kun Osku ja nyt vaan mein neuvolatäti totes että pienten miesten käyrillä kasvaa ja tulkee 1vee uudestaan. Pituutta oskulle oli tullut 3 cm 2 kk ja painoa (musitanko nyt oikein) 600 g 2 kk aikana.

Joo Osku sitten seisoo jo ilman tukea, eli nousee maasta itse ylös ja jonkun 10 sekkaa siinä napottaa ja hienosti laskeutuu. Nyt tuntuu että tuossa pojassa on niin paljon virtaa että onkohan sillä joku hulabaloo kehitys menossa. Höpöttää koko ajan ja pyörii kun väkkärä pitkin ja poikin . Hetkeekään ei malta olla paikallaan paitsi yöllä . Päiväunetkin on aika minimaalisia eli parit torkut ottaa -yleensä sen 45 min.

Aha nyt tuloo pikkumies ja vaatii seuraa joten HYvää Joulua kaikille ja käyn kyllä lueskelemassa ,,,,

Minkki ja oskuboy

Vierailija
19/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oodi77:lle onnea uudesta työpaikasta! Ja juu, meilläkin kävi siivooja, helpottaa suuresti näissä jouluhässäköissä!

Silppuri seisoi eilen ensimmäisen kerran ilman tukea :). Huojuvasti ja varovasti, mutta kuitenkin.

Yöhulinat ovat taaksejäänyttä elämää, levottomia öitä ei loppujen lopuksi montaa ollut. Silppu menee nukkumaan klo 20.30 - 21 ja nukahtaa itsekseen nopeasti. Surffaa kyllä sängyssään, joten nukahtamisen jälkeen käyn kääntämässä oikein päin. Joinakin öinä saattaa itkahdella kerran, mutta rauhoittuu itsekseen, ei tarvitse mennä sängyn viereen rauhoittelemaan. Aamulla herää yhdeksän aikoihin, yöunet on siis noin 12-13 h. Päivällä vielä kahdet päikkärit, pituus vaihtelee, mutta päivittäistä unta tulee edelleen se noin 14-15 h. Harvoin nukkuu 16 h.

Karkeammat soseet saan uppoamaan, kunhan muussaan ensin. Hetkeksi tuossa palattiin samettisoseisiin -ihmettelin kun ei pukelolla tuntunut olevan ruokahalua. Syötin silloin pelkkiä 8 kk soseita. Kokeeksi avasin samettisosepurkin ja kas kas, pukernaattori pisteli kaksi purkillista putkeen. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...

Syöttääkö joku täällä TalkMuruja (tjsp.) muksulleen? Mä olen niitä antanut ja Silvanderi tykkää niistä kovasti. Niissä on vähän suolaa, mutta ei lisäaineita. Ja niitä viljaan suosittelemia Vanajan korppuja pukelo nakertelee mielellään.

Nakertelemisesta puheenollen, nyt on menossa isin audiopiuha, maistuu varmaan hyvälle.

Silppikselle ei ole tullut (vielä) sellaista puntissaroikkumisvaihetta. Isän perään kyllä on selvästi, mutta päivällä voin esim. lähteä laittamaan pyykkejä tai touhuta keittiössä ja typsy leikkii itsekseen olkkarissa. Mun ei tartte olla näkyvissä koko aikaa.

Mukelo alkaa hyytyä, pistä kohta makuulle -sitä ennen kuitenkin:

.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:.

* . .

. | .

* \|/

-->*<-- .

/|\

. ' | ' *

|

. | .

'

Kaikille helmitähtösille oikein rauhallista joulua toivottavat Sanna ja Silva!

(ASCII-tähti on Joan Starkin " käsialaa" )

Vierailija
20/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti olla ASCII-tähti, mutta kas kun tämä tekstikenttä sekoittaa rivit :). Kokeillaanpa uudelleen -mikäli ei onnistu niin Joan Starkin taidetta voi käydä ihailemassa osoitteessa http://www.geocities.com/SoHo/7373/index.html

* . .

. | .

* \|/

-->*<-- .

/|\

. ' | ' *

|

. | .

'