Tilillä vain 102e ja tällä pitäisi loppu kuu pärjätä
Tilillä vain 102e ja tällä pitäisi loppu kuu pärjätä, ei ole edes kaapissa mausteita tai kahvia...
Milloin tukia nostetaan että niillä pystyy elämään ihmisarvoista elämää?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla pärjää kyllä kuun loppuun asti, kun katsoo mitä ostaa. Lopeta ulina.
Perustoimeentulotuki on 555e/kk.
Eli 555/31 = 17,90e.
Nyt on kolmastoista päivä, eli jos tämä huomisesta alkaen lasketaan niin vielä pitäisi pärjätä 18 päivää.
18 päivälle on minimitoimeentuloksi laissa määritelty 17,90x18e = 322e
AP:lla on 102e.
102-322 = -220e
Eli AP ei todellakaan pärjää tuolla rahalla jos on ns normaali ja keskimääräinen ihminen ja elää keskimääräisesti.
Hän tarvitsisi jostain lisätukea.
Nyt hän on 220e pakkasella tämän kuun osalta, joutuu ehkä ottamaan pikavippiä.
Olen eläkeläinen ja minulla on 60€ loppukuulle, mutta ruokatarpeita vielä kolmelle päivälle. Tuolla ostan kahdelle ihmiselle ruoan ja varmasti riittää.
Tässä kuussa oli isompia menoja, sen takia on vähän vähemmän loppukuulle, mutta sillä kyllä pärjää.
Oletko se toimeentulotukijankuttaja? Sullahan on nyt rahaa vähän enemmän kuin viime kerralla. Tuolla muuten elää ainakin viikon ja jos olet säästeliäs, vähän ylikin.
Ai,mulla on tilillä 1955€
Seuraava eläke tulee 1.9
Hyvin pyyhkii 🤗
On muuten sunnuntai-ilta. Onko ap:lla krapula hälvennyt ja muistetaan taas, että ruokaakin pitäisi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa
ap
Oliko kuitenkin eilen baarissa kivaa?
No minulla on rahaa tilillä 25 €, palkkapäivä on kuun viimeinen päivä. En silti valita yhtään. Hyvin pärjään loppu kuun.
Tosin olen ollut sen verran fiksu että minulle tulee ennen palkkapäivää vielä 3 kertaa osinkoja joilla voin tarvittaessa ostaa ruokaa.
Mulla on näköjään keittiön kaapissa kupissa € 4667,80. Lähtisinköhän käymään kaupassa?
Minä olen työssäkäyvä ja minulla on 0,25eur tilillä.
Jassoo monesko oli aloitus?,mihin pyrit?
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa
ap
Miten?
Mulla on 2eur tilillä joten ei ole rahaa edes bensaan, onneksi tiistaina tulee palkka josta kylläkin iso osa menee laskujen maksuun mutta saan sentään tankattua auton kun tiistaina pitää taas ajaa konttorille töihin.
Älä nyt ainakaan mitään porkkanoita osta. Vaikka halvimpia lihapyöruköitä mielummin.
Mulla on tilillä 110 miljoonaa euroa, mitenkähän sitä pärjäisi loppukuun...
Olen työssäkäyvä ja tilillä on jäljellä 560 euroa 5-henkisen perheen ruokiin ja kahden auton tankkaukseen. Seuraava palkkapäivä on 8.9. Sellaista "ylimääräistä", eli pakollisten kulujen jälkeen jäävää käyttörahaa on toisella tilillä huimat 21 euroa.
Eli käytössä on 560€/26vrk ruoka- ja tankkausrahaa. Sehän tekee 4,30e per lärvi per päivä.
Kyllä motivoi mennä ensi yöksikin töihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa
ap
Miten?
Nostamalla tukia.
Hyi mitä helvettiä :D itellä jotain yli kymppitonni
Onko työstressi kovakin, kun noin ilkeä pitää olla ?