Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että haluttomuutta yritetään hoitaa melkein väkisin?

Vierailija
13.08.2023 |

Kävin muun ongelman vuoksi gynellä, ja oireista puhuttaessa (ja gynen asiasta kysyessä) mainitsin ettei parisuhteessani harrasteta enää seksiä, joten en osaa sanoa sattuuko yhdyntä. Vaikka lisäsin ettei tämä ole kummallekaan meistä ongelma, gyne kyseli ummet ja lammet parisuhteeni tilasta ja aiemmasta seksielämästä ja olisi halunnut tutkituttaa testosteroniarvoni ym. löytääkseen syyn haluttomuudelleni.

Oikeakin vaiva onneksi hoitui, mutta jäin ihmettelemään gynen ajatusmallia, että haluttomuus/seksittömyys olisi automaattisesti ongelma joka pitää hoitaa. Kiva tietysti, että apua on tarjolla sitä kaipaaville.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin neuvoja siihen miten minustakin voisi tulla haluton. Se helpottaisi elämää paljon. 

Eläminen seksihalujen kanssa on tuskaa, koska seksiä ei saa.

Halujen poistoon vinkkejä, kiitos!

Vierailija
42/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha juttu myös se, kun varsinkin eräs julkisuudessa oleva mieslääkäri puhuu "pihtaamisesta". 

Monet naiset kokee paineita ja syyllisyyttä omasta haluttomuudestaan, eikä tuollainen syyllistävä puhe auta siihen yhtään.

Koko pihtaamisen käsite on täysin vinoutunut. Ihan kun se olisi normaalia harrastaa seksiä vastentahtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset "haluaa" seksiä tasan siihen asti, kunnes lapset on saatu. Siihen loppuu "haluaminen". Miehet ei ymmärrä, että naiset vastentahtoisesti harrastavat seksiä, koska pakko se on jotta saa ne haluamansa kersat. Mutta kun kersat on pullautettu maailmaan, seksi menee saman tien estolistalle. Mies ei kelpaa enää lakanoiden väliin. Nyt miehen tehtävä on tuoda rahaa talouteen, korjata, rempata, vaihtaa renkaat, olla turvana, tehdä kotitöitä jne. Seksiä ei heru, mutta ei sitä saa hakea muualtakaan.

Meillä on seksiä koska molemmat haluavat. Minä en seksittömässä suhteessa ole.

53v.

Vierailija
44/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus voisi olla minun kirjoittama, paitsi että olen suhteessa naisen kanssa. Olen vähän alle viisikymppinen, puolisoni on minua reilusti vanhempi. Silti gynekologi tiesi kertoa, että haluttomuuden täytyy olla suhteessamme ongelma. Hän kai itse kuului niihin naisiin, jotka haluavat joka päivä vielä seitsemänkymppisenä eikä tajua muunlaisia naisia.  

Eikö ole surullista, että seksielämä on ohi jo alle viisikymppisenä, kun oikean kumppanin kanssa se voisi jatkua vielä 10-20 vuotta?

Ei. Saan suhteelta sitä mitä kaipaankin eli rakkautta, hellyyttä ja kumppanuutta. 

- sama

Vierailija
45/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva esimerkki siitä, miten ihan tavalliset elämään kuuluvat asiat medikalisoidaan. Erityisesti neljäkympin jälkeen on aivan normaalia, että halut vähenevät, ei se ole mikään sairaus. 

Vierailija
46/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua. Apua olisi tarjolla, mutta siitä kieltäydytään??

Vierailija
47/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, kun aikoinaan kävin YTHS:no opiskelijoiden mielenterveyspalveluissa masennuksen, ahdistuksen ja unettomuuden vuoksi, taustalla traumoja. Psykologi kysyi tilanteestani ja häntä tuntui kiinnostavan, miten silloisen avomieheni kanssa seksi sujui. Hoidoksi ehdotti näytelmäkerhoa, jossa saisin pukeutua huoraksi. Näillä sanoilla.

Omg!!

Vierailija
48/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiva esimerkki siitä, miten ihan tavalliset elämään kuuluvat asiat medikalisoidaan. Erityisesti neljäkympin jälkeen on aivan normaalia, että halut vähenevät, ei se ole mikään sairaus. 

Lääketiede nyt vain on sellaista.

Vierailija
49/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tärkeä lisäys: siitä avusta kieltäytymisestä kerrotaan joka käänteessä ja nostetaan itsensä muiden yläpuolelle!!

Vierailija
50/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa orgasmia.

Nautin seksistä, mutta kun miehen pussit tyhjenee olo on tyhjä mullakin.

Olen rakkauden takia yhdessä.

Häpeän itseäni..onneksi olemme olleet 30 vuotta yhdessä.

Kukaan ei halua frigidiä naista.

Kiihotun mutta ei tule.

Olen saanut 2 kertaa elämäni aikana.

Olen hoikka ja kaunotar.

Vierailija
51/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluttomuuteen ei tarvita apua ellei se haittaa itseä tai kumppania. 

Vierailija
52/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkaako gyne aplle orgasmin?

Jos ei niin sitten apua ei saa

Mulle vois ihan näyttää miten sen saa..kun en saa

Kaikki muu on tekopyhää paskapuhetta

Vierailija
53/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo erikoista, gynen toimenkuvaan ei varsinaisesti kuulu kenenkään parisuhteen vatvominen. Ehkä gynen kannattaisi alkaa parisuhdeterapeutiksi jos se kerran tuntuu suorastaan kutsumukselta?

Vierailija
54/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo erikoista, gynen toimenkuvaan ei varsinaisesti kuulu kenenkään parisuhteen vatvominen. Ehkä gynen kannattaisi alkaa parisuhdeterapeutiksi jos se kerran tuntuu suorastaan kutsumukselta?

Kyllä parisuhteen tilasta kysyminen kuuluu haluttomuuden hoitoon, se auttaa haluttomuuden syiden selvittämisessä.

Vierailija
55/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Seksitön suhde tuomitaan lähes aina onnettomaksi, ja tietenkin tässä kontekstissa seksi = yhdyntä. Intiimiyttä ei tietenkään voi olla missään muussa muodossa, jolloin ilman seksiä ollaan kuin kavereita tai kämppiksiä.

Omassa suhteessa tulin paljon onnellisemmaksi kun hyväksyin, ettei seksiä ole pakko olla X kertaa viikossa, jotta suhde olisi onnellinen tai toimiva. Välillä seksiä on kolme kertaa päivässä, välillä ei kolmeen kuukauteen ollenkaan. Ja se on ihan ok.

Vierailija
56/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mielii pitää ydinperheen kasassa, niin seksiä on oltava. Sitä haetaan muualta jos kotona ei sitä harrasteta.

Ja seksin hakeminen muualta pitää ydinperheen kasassa? Hieman epäilen.

Vierailija
57/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteen tilasta kysyminen kuuluu haluttomuuden hoitoon, se auttaa haluttomuuden syiden selvittämisessä.

Ap ei hakeutunut vastaanotolle haluttomuuden vuoksi, mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.

Vierailija
58/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Seksitön suhde tuomitaan lähes aina onnettomaksi, ja tietenkin tässä kontekstissa seksi = yhdyntä. Intiimiyttä ei tietenkään voi olla missään muussa muodossa, jolloin ilman seksiä ollaan kuin kavereita tai kämppiksiä.

Omassa suhteessa tulin paljon onnellisemmaksi kun hyväksyin, ettei seksiä ole pakko olla X kertaa viikossa, jotta suhde olisi onnellinen tai toimiva. Välillä seksiä on kolme kertaa päivässä, välillä ei kolmeen kuukauteen ollenkaan. Ja se on ihan ok.

Oishan se hienoa jos seksiä ois edes kolmen kuukauden välein...

Olen laskeskellut, että varmaan vielä tämän elämän aikana on 10 kertaa seksiä ennen kuolemaa, seuraavien 30v aikana. Onko se paljon, mielestäni ei.

M47, naimisissa 20v

Vierailija
59/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä esimerkki siitä, ettei kannata kertoa mitään ylimääräistä koskaan.

Vierailija
60/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha juttu myös se, kun varsinkin eräs julkisuudessa oleva mieslääkäri puhuu "pihtaamisesta". 

Monet naiset kokee paineita ja syyllisyyttä omasta haluttomuudestaan, eikä tuollainen syyllistävä puhe auta siihen yhtään.

Ai tohtori siimahäntä Kiminkinen? Sen horinat voi jättää omaan arvoonsa, sketsihahmo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi